Reklama

Reklama

Ecce homo Homolka

  • Československo Ecce homo Homolka (více)
TV spot 1

Obsahy(1)

Příběh filmu je vzat, podobně jako v případě všech děl tvůrčího kolektivu Forman – Papoušek – Passer, přímo ze života. Podíváme-li se totiž pozorněji kolem sebe, setkáváme se často s rodinou Homolkových. Rodinou, v níž jakoby hráli prim mužové, ale ve skutečnosti se všechno točí tak, jak o tom rozhodnou příslušnice něžného pohlaví. Film je výbornou satirou na život „malé české“, byť početné, rodiny pražského taxikáře Homolky za jedné letní neděle 1969. (Ateliéry Bonton Zlín)

(více)

Videa (2)

TV spot 1

Recenze (566)

Phobia 

všechny recenze uživatele

Homolkovi - tak dlouho jsem se jim svědomitě vyhýbala, protože mě sraly už pouhé ukázky z filmů... Ale zase jsem jednou hledala kulisu ke svému kulinářskému běsnění a tak se buranská rodina do extrému dovedených čecháčků dočkala, stala jsem se svědkem jejich peripetií. "Sledovala" jsem tedy spíše formou rozhlasového vysílání - nebyl čas čumět, abych si neamputovala nějaký důležitý prst při krájení zeleniny (ztráta prostředníku by byla zvláště bolestná). Takhle nepříjemný, uječený doprovod k vaření jsem už neměla zatrasraně dlouho: ženské = otrokářské strigy, chlapi = utlačovaní chudáci, bojující víceméně pasivním odporem za svá práva, vzájemně se všichni imrvére překřikují, hádají každý s každým, a do toho ultrapronikavě piští dva rádoby roztomilí smradi... no cholera, moje nervy! S Homolkama bych chtěla mít dvojdomek; moc bych se divila, kdybych ho do týdne nepodpálila i se sousedy zabarikádovanými (zvenčí) uvnitř. Ale pár světlých momentů se našlo, několik hlášek přetavilo mou grimasu utrpení na úsměv (za většinu z těchto krátkých chvilek úlevy byl odpovědný pan Šebánek). No, zkusila jsem to a bez mučení přiznávám, že tuhle hlučnou přízemní rodinku už nikdy nechci vidět - ani na TV obrazovce, natož podobný ekvivalent v reálu! 45% ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Ecce homo homolka je česká komediální klasika, u které se dá vždy zasmát. Myslím, že film už musel každý vidět, takže ani nevím, co vlastně dodávat. Homor je založen na výborně poskládané rodince, která se hádkám a jiným trapným situacím prostě nemůže bránit. Dokonce je přitahuje. V tomto díle se rodinka vydá relaxovat do přírody. Srdce nejednoho diváka tak musí zaplesat. 4* ()

Reklama

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Co tady napsat pokud to tedy tady už dávno nebylo řečeno..? Komedie kterou po více než třiceti letech musí znát skoro každý ať už od těch nejmladších až po ty nejstarší, a to nejen mezi filmovými fandy. Typicky český maloměšťácký situační humor bez jakéhokoliv ucelenějšího dějě, někdy idylický jindy lehce ironický který tu však funguje na jedničku. Lehce stravitelný i lehce porozumitelný pro všechny. Malicherných sporů a hádek a následných usmiřováních tu najdeme opravdu pře mnoho. Samozřejmě že nějací zanícení intelektuálové či vyznavači těžkých a náročných filmů, toto nikdy nemůžou pochopit, ale tak to prostě tenkrát chodilo a ostatně v některých rodinách to tak chodí i dodnes. Ale neuznávám názor že je to komedie pro burani, sami burani takto a v těchto rodinách kolikrát vyrostli a teď tím pohrdají..Zpět ale k filmu: mnohému by se chtělo říct že tento film má už takovým svým silným ale jinak snadno odhalitelným satiricko-kritickým podtextem velice blízko k filmům od režiséra Miloče Formana, a to se nepletete. Sám režisér a scénárista Papoušek byl velice blízkým spolupracovníkem Miloše Formana se kterým se společně ještě s Ivanem Passerem podíleli na Černém Petrovi, Láskách jednech plavovláskách a na filmu Hoří má panenko a sám pak ještě na Intimním osvětlení. Co jméno to tedy skvost a téměř to nejlepších z šedesátých let. Sám kdybych to již dříve nezjistil tak rovnou vypálím že je to jedna z dalších skvělých Formanovských záležitostí. Klasika šedesátých let, z opravdu krásnými momenty, s humornými poznámkami a skvělými glosami které musí znát každý, především ale ze starým Homolkou který táhne v podstatě děj celého filmu. A to byl neherec, přesto ale skvělý. Super odpočinková záležitost a asi i zřejmě nejlepší z celé trilogie. Co tady napsat pokud to tedy tady už dávno nebylo řečeno..? Komedie kterou po více než třiceti letech musí znát skoro každý ať už od těch nejmladších až po ty nejstarší, a to nejen mezi filmovými fandy. Typicky český maloměšťácký situační humor bez jakéhokoliv ucelenějšího dějě, někdy idylický jindy lehce ironický který tu však funguje na jedničku. Lehce stravitelný i lehce porozumitelný pro všechny. Malicherných sporů a hádek a následných usmiřováních tu najdeme opravdu pře mnoho. Samozřejmě že nějací zanícení intelektuálové či vyznavači těžkých a náročných filmů, toto nikdy nemůžou pochopit, ale tak to prostě tenkrát chodilo a ostatně v některých rodinách to tak chodí i dodnes. Ale neuznávám názor že je to komedie pro burani, sami burani takto a v těchto rodinách kolikrát vyrostli a teď tím pohrdají..Zpět ale k filmu: mnohému by se chtělo říct že tento film má už takovým svým silným ale jinak snadno odhalitelným satiricko-kritickým podtextem velice blízko k filmům od režiséra Miloče Formana, a to se nepletete. Sám režisér a scénárista Papoušek byl velice blízkým spolupracovníkem Miloše Formana se kterým se společně ještě s Ivanem Passerem podíleli na Černém Petrovi, Láskách jednech plavovláskách a na filmu Hoří má panenko a sám pak ještě na Intimním osvětlení. Co jméno to tedy skvost a téměř to nejlepších z šedesátých let. Sám kdybych to již dříve nezjistil tak rovnou vypálím že je to jedna z dalších skvělých Formanovských záležitostí. Klasika šedesátých let, z opravdu krásnými momenty, s humornými poznámkami a skvělými glosami které musí znát každý, především ale ze starým Homolkou který táhne v podstatě děj celého filmu. A to byl neherec, přesto ale skvělý. Super odpočinková záležitost a asi i zřejmě nejlepší z celé trilogie. () (méně) (více)

Hennes 

všechny recenze uživatele

Přidávat "chytré" komentáře nemá význam. Je to naše klasika a obrázek mnoha rodin 60 a 70 let. Svým způsobem jsme takový i dnes, i když se doba pohnula. Šebánek prostě nehrál, on jen žil a někdo to točil. Třeba scénka když "umělkyně" spálila řízky, nebo děda ukazuje průběh fotbalového zápasu jsou prostě nej.. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

„Příště půjdu na fotbal, to si pamatuj! Nebo se zase ožeru. Nebo půjdu na fotbal a ještě se ožeru!“ :o) Ačkoliv jsem viděl tento film celý poprvé až teď, musím říct, že pár scén jsem z něj už dost dobře na základě ukázek znal. Skoro se chce mi říct, že jsem klidně mohl zůstat u těch ukázek, pravda, neodštrkl bych si další z filmových restů, ale obsahově bych možná zase o tolik nepřišel. Taky samotný film mohl trvat o půlhodinu méně, nebo o hodinu déle (však on taky Papoušek natočil o rok jakési pokračování) a taky by se možná tolik nestalo, vzhledem k tomu, že samotný děj tady jde celou dobu tak trochu odnikud nikam... Ecce homo Homolka je klasický případ československé nové vlny, jdoucí přesně podle oblíbeného hesla Věry Chytilové "film přeci nemusí mít příběh, to je úlitba divákovi, ale režisér žádný příběh nepotřebuje, pokud dokáže vystihnout pohled na problematiku..." No a v tom, co chce Papoušek rozehrát a ukázat, ten film funguje, docela se mi zamlouval i ten silně komediální nadhled v ukázce rodiny plné nedorozumění a věčných hádek, úspěšně použitý i bez toho, aby se Homolka překlopil jen do prvoplánové komedie. Jen se mi ten film, postavy i humor v něm během 80 minut už kdesi v polovině omrzeli a jak jsem se u některých scén bavil a považoval je za velmi výstižnou sondu, tak u jiných jsem se postupně neubránil neskutečně otravným pocitům a pro mě z toho „kultovní“ záležitost, ke které bych se chtěl vracet, asi vážně nevzejde. Vedle některých scenáristických perel bych si však troufal vyzdvihnout pěknou kameru a k ději až kontrastně poklidnou hudbu Karla Mareše. [65%] ()

Galerie (15)

Zajímavosti (20)

  • V spálni Homolkových visí obraz Madony s Ježiškom, ktorý pôvodne zdobil príbytok rodičov hlavného hrdinu filmu Černý Petr (1963). (Raccoon.city)
  • Scény na dece v lese nápadně připomínají známý obraz „V zemi peciválů“ od malíře Pietera Bruegela. (sator)

Související novinky

Kánon filmu 2011

Kánon filmu 2011

13.02.2012

V sobotu 21. ledna byl ukončen výběr filmů Kánonu filmu za rok 2011 a přinesl opět zajímavé výsledky. Původní prosincový termín konání výběru byl z důvodů nečekaných a smutných předvánočních událostí… (více)

Reklama

Reklama