Reklama

Reklama

Epizody(26)

Obsahy(1)

Seriál začíná tímto prologem: Během třetí světové války zničí ultramagnetická zbraň polovinu světa v jediném okamžiku. Zemská kůra se otřese, planeta se vychýlí ze své dráhy a pět kontinentů je roztrháno a potopeno na dno oceánů. Několik lidí unikne a přistane na malém ostrůvku, který zázračně přečká hrůzy války. Posádka vesmírné lodi se zde usídlí a po letech se narodí chlapec – nový život v pustině, světelný paprsek v temnotě a zkáze. V samotném seriálu pak sledujeme dobrodružství chlapce Conana a dívky Lany. Ta je pronásledována, jelikož je jediná, kdo může najít dědečka Dr.Lao, který vlastní klíč ke ztracené solární energii. Conan pomáhá Laně svou neuvěřitelnou silou. Future Boy Conan byl prvním anime seriálem vysílaným na státní japonské televizi. (Fabienne)

(více)

Recenze (16)

xvasek 

všechny recenze uživatele

Na tomto seriálu asi nejvíc oceňuji, jak je celý děj promyšlený a neobsahuje žádné vyloženě nelogické zvraty - když se například mají hrdinové rozejít, je vždycky pochopitelné, proč to dělají a člověk by to udělal stejně. Nebo takové detaily, jako že když dají nálož do sudu, zapálí doutnák, utěsní sud a to celé dají pod vodu, tak jsem si říkal - vždyť jim to chcípne - a ono taky jo. :-) Další obrovské plus jsou postavy - jsou perfektně prokreslené a kromě kladných a záporných je děj často postaven (!) i na dalších, které umí vždy nějak překvapit - oblíbil jsem si například kapitána Dyce, který je veskrze všivák, během seriálu často hraje na obě strany a přesto jsem mu postupem času začal fandit. Určitě se najdou i negativa - děj nemá takový spád, jako raných Miyazakiho filmů, nebo mě začalo časem štvát, že se Industriané prostě nemůžou trefit (z toho si sami autoři na konci dokonce udělají vtípek), nicméně zkoukli jsme to s dětmi (4 a 2 roky) a kvůli jejich nadšení dávám 5*. ()

Kristusazapad 

všechny recenze uživatele

Číra ukážka predpubertálneho vitalizmu, eskapizmu a životného optimizmu. Ako keď vtáča prvý krát roztiahne krídla. Radostná výzva vrhnutá k nohám celému svetu i všetkým jeho nástrahám. Mijazaki tu vlastne zobrazuje svet, v ktorom je možnosť rozletu nekonečná a necháva tento detský pocit rozvinúť sa v celej jeho potencialite. Uvedomujem si však, ako silno chlapčenský pohľad na svet tu Mijazaki sprostredkúva. Krásne o tom píše Beauvoirová v Druhom pohlaví. Na druhej strane je tu konečne film, ktorý si tvárou v tvár kríze a brutálnej deštrukcii zachováva schopnosť konať, chuť prekonávať prekážky a pustiť sa do boja i extrémnu chuť po živote. Akoby každý rozkvitnutý kvet bol dôvodom na radosť, akoby sa tu skrátka manifestoval sám život pristihnutý pri žití. Samozrejme, aj takýto vitalizmus mladosti vie byť otravný a má svoje veľké mínusy, avšak to, že niečo takéto vyrástlo uprostred všetkých tých pasívnych hrdinov - obetí - deprimovaných (hyper)modernitou je priam zázrak. Lenže ako možno túto extrémnu vitalitu, až akúsi dravosť a schopnosť transcendovať sa, ktorá je tradične vnímaná ako príčina súčasnej ekologickej krízy, spojiť s ekologickým pohľadom na svet? Mijazaki tu vlastne ponúka dve možnosti - ludistické odmocnenie smerujúce k tradičnému poľnohospodárstvu (problém nie je v človeku, problém je rakovinovom bujnení techniky, v akomsi faustizme) a súčasne práve v samotnej detskej otvorenosti a láske k svetu, ktorá nemá potrebu ovládať, kontrolovať, uzatvárať sa pred svetom, ale vpúšťa si do života náhodu, pretože práve náhoda je život. Samozrejme, takýto život je omnoho nebezpečnejší, je plný žralokov, kontroly-chtivých ľudí atp., ale prostredníctvom cností a v kruhu priateľov je podľa Mijazakiho každý problém riešiteľný. Mijazaki teda hovorí: radšej nech bujnie život/náhoda než technika. Radšej nebezpečenstvo a hrozba smrti, než prežívanie. ()

Reklama

Zíza 

všechny recenze uživatele

Ranná Miyazakiho tvorba. Prvních pár dílů mě opravdu bavilo, ale potom už jsem se začala docela nudit a cítila jsem nespokojenost, čemuž určitě pomohlo, že jsem v několika dílech měla posunutý zvuk, ale co se dá dělat. Navíc postupem času mě omrzela, roztrpčela, animace, takže, i když si mě asi ve 23. díle získalo to "všetečné zvedání prstů", tak víc jak tři * dát prostě nemůžu. Plus to, co jsem zde viděla, jsem už měla tu možnost spatřit v jiných jeho filmech, vím, že tohle bylo zpunktováno dřív, ale nebylo to viděno dřív. Takže asi tak. Pokud máte Miyazakiho opravdu rádi, určitě se podívejte, je to - řekla bych - jeho klasická látka. ()

Mravcolev 

všechny recenze uživatele

Skvele anime, ktoremu jeho vek vobec neubera na kuzelnosti a ktore nie je urcite len pre deti. Pocas jednej PN-ky som preluskal vsetkych 26 casti a stalo to zato! Je to vyborna a velmi vtipna rozpravka, pri ktorej som prezival vsetky dobrodruzstva spolu s hlavnymi hrdinami a bolo mi smutno, ked som videl ako sa cely pribeh blizi ku svojmu koncu. Už v tomto anime je badať prvky neskoršej Miyzakiho tvorby (ekologické témy, nejednoznačné delenie postáv na dobré a zlé) a dalo by sa povedať že práve toto anime je ich praotcom. Ak by sa dalo, dám viac ako 5 hviezdičiek! Vsetkym Miyzakiho ale aj inym fanusikom anime doporucujem! ()

Iriquindae 

všechny recenze uživatele

Chvíli mi trvalo, než jsem se do toho dostal, ale pak se dostavil opačný efekt a nemohl jsem se odtrhnout. Postavy jsou skvělé, příběh zajímavý a plný emocí, vizuální stránka taky není špatná. Miyazaki prostě umí, a zde to skvěle ukazuje, vystavit postavy takovým situacím, nebezpečím a rozhodnutím, že se jejich charakter projeví v celé šíři. Vzhledem k tomu, že jeho další talent je tvorba úžasných osobností (obzvláště dívek), jasně z toho vyplývá, že na Lanu a Conana jen tak nezapomenu. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (3)

  • Jedná se o první anime seriál vysílaný ve státní japonské televizi. (Innuendo1987)
  • Předlohou pro seriál je vědecko-fantastiký román "The Incredible Tide" od amerického autora dobrodružné literatury pro mádež Alexandera Keye. (KlonyIlony)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno