Reklama

Reklama

Oběť

(seriál)
  • Velká Británie The Victim
Trailer 1

Epizody(4)

Obsahy(1)

Samotný zločin je pouhý začátek... Čtyřdílnou minisérii z produkce britské BBC vytvořil a napsal Rob Williams, ostřílený televizní scenárista a producent, jehož jméno nalezneme například mezi tvůrci úspěšných seriálů Muž z vysokého zámku (2015) či Inspektor Banks (2010). Hrdinkou série, jejíž děj se odehrává v současném Edinburghu, je dvaačtyřicetiletá zdravotní sestra Anna Deanová, na jejímž zdánlivě obyčejném životě leží temný stín. Před patnácti lety jejího devítiletého syna Liama zavraždil nezletilý vrah. Pachatel byl vzhledem ke svému věku odsouzen ke krátkému trestu a po propuštění získal novou identitu, která byla před veřejností utajena. Nyní byl však v nedalekém Port Glasgow napaden osmadvacetiletý Craig Myers, řidič autobusu a otec šestileté dcerky. Na internetu se totiž objevila zpráva, že právě on je ve skutečnosti Liamův vrah. Policie ze zveřejnění zprávy obviňuje Annu a kauza míří k soudu. Otázka zní, zda je v podobném případu vůbec možné nalézt spravedlnost v soudní síni. Výborně napsaná série kromě napínavého soudního dramatu nabízí řadu dilemat, ať už jde o otázku oběti, viny, trestu či odpuštění. V hlavní roli podává životní výkon Kelly Macdonaldová (před kamerou debutovala coby devatenáctiletá v roce 1996 v kultovním snímku Dannyho Boyla Trainspotting), která byla za svůj výkon oceněna skotskou cenou BAFTA. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (74)

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Předně: musíte počítat se zádumčivou hudbu, která podbarvuje většinu série, aby polopaticky naznačila, že se řeší vážný etický problém. Což tedy řeší, ale to podání je někdy těžkopádné. Navíc mnohé scény jsou evidentně zbytečně natahované jen, aby série dosáhla požadované stopáže. Což podstatně ubírá na diváckému zážitku. Jinak však čtyřdílná série ukazuje v dokumentárním stylu (roztřesená kamera) velmi procítěné hraní a příběh o nejednoznačnosti provinění a jeho vlivu na všechny, jichž se zločin dotknul. ….  MOŽNÝ SPOILER:  Já si reálný předobraz téhle série pamatuji, bylo to něco otřesného a zdá se, že ani Britům tahle hrůzně krutá smrt malého dítěte z rukou nezletilých vrahů nedá spát a hledají pro ni vysvětlení. Bohužel si však myslím, že zlo někdy přichází bez příčin. Ale ve výsledku je to vlastně jedno. Snad jen, že – pokud mám pravdu já – nedá se mu předejít. Zatímco pokud bylo zlo způsobené jiným zlem, jak předkládá série, teoreticky by se dalo vyhnout opakování. ()

Trajektt 

všechny recenze uživatele

Po přečtení obsahu jsem si říkal, že tato britská minisérie bude celkem jednoduchá na pochopení a že u toho nebudu muset tolik přemýšlet, protože to vypadalo, že je to celkem jednoduchý příběh. Ale opak je pravdou. Hned od začátku mě tvůrci namotali tak, že jsem v tom začal tápat a minimálně dvacetkrát jsem si myslel, že je mi to jasný a že vím o co jde. Ale ještě v půlce posledního dílu mi moje tipovačka nevyšla a za to tvůrcům dávám palec nahoru, o tom žádná. Tento příběh pojednává o jednom neštěstí, které se stalo před x lety ve skotském Edinburghu. Jedna matka tam přišla celkem brutálním způsobem o svého syna a od té doby se z ní stala psychotická žena prahnoucí po pomstě za každou cenu. Chce konfrontovat vraha a myslí si, že ho našla a tak dá jeho profil na internet a začnou se dít věci, které už se nedají zastavit. Tvůrci pojali své vyprávění skutku výtečně a v přeskakováním v různých časových rovinách nás úspěšně dovedli do poměrně překvapivého konce. Také jsem rád, že se tvůrci nenechali strhnout novou modou teplomilných milostných avantýr a že jsem tam neviděl tančit nějakej ten ploužák od George Michaela nějaký ty bukvice nebo lesbice s vzezřením Eltona johna nebo Freddieho Mercuryho a nedej bože, že by se ještě k tomu cicmali, protože to by se ten můj karamelovej popkorn asi vrátil zpět do původního kelímku a to v tekutém stavu, protože na to vnucování různých sexuálních a jiných menšin už mám poslední dobou alergii a jsem rád, že to se tam neobjevilo a vypadá to, že ve Skotsku to maj v hlavě ještě v pořádku. Z hereckých výkonů musím vyzdvihnout zejména skotskou herečku Kelly Macdonald, která mi byla v roli matky utrpitelky značně nesympatická, ale to byl účel a splnila tak svou roli na jedničku. Za napínavost, nepředvídatelnost a kvalitní herecké výkony dávám zasloužených 90%. ()

Reklama

RumbleFish 

všechny recenze uživatele

Z pocitu, že svět je pouze skvělé místo, člověk časem vyroste a do jisté míry se smíří i s tím, že jej musí obývat s lidmi, kteří si svůj pobyt zde nezaslouží. Nad systémovou absurditou a špatnými zákony, jež chrání právě ony lidské zrůdy, však nelze než cítit marnost... Aneb jak pravil Morgan Freeman v Seven: "The world is a fine place and worth fighting for. I agree with the second part." ()

barteca 

všechny recenze uživatele

Tady není co řešit, plná palba, za všechno, za všechno, scénář je brilantní, střih, kamera..... to nemá hluché místo , charaktery postav jsou vykresleny do nejmenšího detailu a herci dali víc než maximum, je vidět beze slov každý myšlenkový pochod, každá pochybnost, emoce.... v závěru katarze rozsahu antické tragédie. Skončí to a týden přemýšlíte... Briti prostě umíííí. Souhlas rinnovka. Must see !! ()

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

"Něco se nedá odpustit... Ale právě jen tehdy odpuštění něco znamená. Jaký má smysl odpouštět něco, co je odpustitelné." Skoro celou dobu máte pocit, že hlavní myšlenkou téhle dechberoucí britské minisérie musí ještě ještě něco víc, než jen již tak silné poselství o tom, že "když se něco poví, je to napořád", neboť "špína zůstává". Přesto když po určitém zlomovém okamžiku závěrečného díle vše směřuje k závěrečné scéně a setkání Anny Deanové a Craiga Myerse v místě vraždy Annina syna, koukáte na to jako opařeni a téměř se nezmůžete na slovo. A pak už jen čtěte závěrečná slova "Na hranici myšlenek o konání správných a špatných věcí je místo. Potkáme se tam." Uff, tak tohle mě vážně rozsekalo na kousky. ()

Galerie (28)

Reklama

Reklama