Reklama

Reklama

Oběť

(seriál)
  • Velká Británie The Victim
Trailer 1

Epizody(4)

Obsahy(1)

Samotný zločin je pouhý začátek... Čtyřdílnou minisérii z produkce britské BBC vytvořil a napsal Rob Williams, ostřílený televizní scenárista a producent, jehož jméno nalezneme například mezi tvůrci úspěšných seriálů Muž z vysokého zámku (2015) či Inspektor Banks (2010). Hrdinkou série, jejíž děj se odehrává v současném Edinburghu, je dvaačtyřicetiletá zdravotní sestra Anna Deanová, na jejímž zdánlivě obyčejném životě leží temný stín. Před patnácti lety jejího devítiletého syna Liama zavraždil nezletilý vrah. Pachatel byl vzhledem ke svému věku odsouzen ke krátkému trestu a po propuštění získal novou identitu, která byla před veřejností utajena. Nyní byl však v nedalekém Port Glasgow napaden osmadvacetiletý Craig Myers, řidič autobusu a otec šestileté dcerky. Na internetu se totiž objevila zpráva, že právě on je ve skutečnosti Liamův vrah. Policie ze zveřejnění zprávy obviňuje Annu a kauza míří k soudu. Otázka zní, zda je v podobném případu vůbec možné nalézt spravedlnost v soudní síni. Výborně napsaná série kromě napínavého soudního dramatu nabízí řadu dilemat, ať už jde o otázku oběti, viny, trestu či odpuštění. V hlavní roli podává životní výkon Kelly Macdonaldová (před kamerou debutovala coby devatenáctiletá v roce 1996 v kultovním snímku Dannyho Boyla Trainspotting), která byla za svůj výkon oceněna skotskou cenou BAFTA. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (74)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

O velkých těžkých tématech typu nekonečné spirály viny, trestu, svědomí, nenávisti, práva na odpovědi, střetu vyššího principu mravního s literou zákona, aktu odpuštění oproti starozákonnímu "oko za oko" či ambivalentnost hranice mezi obětí a pachatelem. Za všech okolností však skrze charaktery a emoce, nikoli skrze školometské deklamace. Po celou stopáž ponoukající k zamyšlení i revizi vlastních názorů a stejně tak působivé jako emočně zdrcující. A to navzdory od úvodních momentů nestydatě průhledné "jakože krimi" linii. O tu však nejde a je, naštěstí, odsunuta na třetí až čtvrtou kolej. Což je dobře, protože jinak by se jeden musel pozastavit nad způsobem, kterak (ne)adresuje lapsy v logice. A skutečně to nevadí, jelikož tohle je určeno k "procítění". ()

Tosi 

všechny recenze uživatele

Výbornej vyšetřovací seriál, co možná rozdělí diváky na dva tábory, půlka bude chtít vidět zničenou Annu, druhá půlka Craiga. Možná nejsnadnější je fandit oběma stranám současně, protože pravda je tady hodně komplikovaná a věřit slepě jedné straně je chybou. Čtyři díly jsou akorát, seriál vůbec neztrácí tempo a trýznivej závěr zatřepe jistě s každým. ()

Reklama

Tosim 

všechny recenze uživatele

Až filozofické disputace o zločinu, vině a trestu, podobné jsem naposledy viděl ve filmu Zmizení, zabalené do atraktivního kriminálního a thrillerového hávu. Téměř nic v seriálu není takové, jak vypadá a to všechno (kromě jiného) podtrhují vynikající herci. Obzvlášť Johna Hannaha jsem po letech rád viděl v takhle výživné roli. 90%. ()

Trajektt 

všechny recenze uživatele

Po přečtení obsahu jsem si říkal, že tato britská minisérie bude celkem jednoduchá na pochopení a že u toho nebudu muset tolik přemýšlet, protože to vypadalo, že je to celkem jednoduchý příběh. Ale opak je pravdou. Hned od začátku mě tvůrci namotali tak, že jsem v tom začal tápat a minimálně dvacetkrát jsem si myslel, že je mi to jasný a že vím o co jde. Ale ještě v půlce posledního dílu mi moje tipovačka nevyšla a za to tvůrcům dávám palec nahoru, o tom žádná. Tento příběh pojednává o jednom neštěstí, které se stalo před x lety ve skotském Edinburghu. Jedna matka tam přišla celkem brutálním způsobem o svého syna a od té doby se z ní stala psychotická žena prahnoucí po pomstě za každou cenu. Chce konfrontovat vraha a myslí si, že ho našla a tak dá jeho profil na internet a začnou se dít věci, které už se nedají zastavit. Tvůrci pojali své vyprávění skutku výtečně a v přeskakováním v různých časových rovinách nás úspěšně dovedli do poměrně překvapivého konce. Také jsem rád, že se tvůrci nenechali strhnout novou modou teplomilných milostných avantýr a že jsem tam neviděl tančit nějakej ten ploužák od George Michaela nějaký ty bukvice nebo lesbice s vzezřením Eltona johna nebo Freddieho Mercuryho a nedej bože, že by se ještě k tomu cicmali, protože to by se ten můj karamelovej popkorn asi vrátil zpět do původního kelímku a to v tekutém stavu, protože na to vnucování různých sexuálních a jiných menšin už mám poslední dobou alergii a jsem rád, že to se tam neobjevilo a vypadá to, že ve Skotsku to maj v hlavě ještě v pořádku. Z hereckých výkonů musím vyzdvihnout zejména skotskou herečku Kelly Macdonald, která mi byla v roli matky utrpitelky značně nesympatická, ale to byl účel a splnila tak svou roli na jedničku. Za napínavost, nepředvídatelnost a kvalitní herecké výkony dávám zasloužených 90%. ()

subic 

všechny recenze uživatele

Kdo je vlastně ta oběť. Ten zabitý, jeho matka nebo ten, kdo ho zabil? Ona to je vlastně zajímavá záplatka, je tu jedna matka, která se ani po letech nevyrovnala se smrtí syna a pak je to ten, který ho zabil nebo měl zabít, ale dnes pod jinou identitou. Takže se tu řeší, kdo dal info na internet o jeho identitě, ne jestli je to pravda, ale kdo to udělal. Byť se tvůrci snažili to pojmou a takovém to skandinávsky temném tónu, tak je to dost vatozní. Ale závěr to tak trochu narovná. 5/10 ()

Galerie (28)

Reklama

Reklama