Reklama

Reklama

Pink Floyd: The Wall

  • Velká Británie Pink Floyd: The Wall (více)
Trailer

Je zamčený v pokoji jakéhosi losangelského hotelu a hlavou mu táhnou klíčové okamžiky jeho života. Rocková hvězda Pink, na jehož koncert se už možná kdesi venku scházejí tisíce fanoušků. Sedí tu a utápí se v děsivých představách a vizích. Scény represí a lidské agresivity se střídají s frustrujícími vzpomínkami na dětství bez otce, zato s přehnaně ochranitelskou matkou, na školu, pokoušející se všechny semlít do jedné beztvaré, nemyslící masy, na ženu, která jej zradila. Sedí tu, obehnán pomyslnou ochrannou zdí, kterou si kolem sebe kdysi vybudoval, a neví jak dál.
Kultovní snímek "Pink Floyd: The Wall" je jedním z mála filmových děl, experimentujících s ryze hudební látkou. Po úspěchu jevištního zpracování dvojalba populární skupiny Pink Floyd se režie celovečerního filmu ujal Alan Parker (Sláva, Hořící Mississippi, Evita atd.), který se tu poetice hudebního tvaru přiblížil v kinematografických dějinách zcela ojedinělým způsobem. Podle scénáře vůdčího ducha skupiny Rogera Waterse vznikl film, jenž je tříští symbolických obrazů a animovaných sekvencí, volně spojených písněmi a situací fiktivní hlavní postavy. Film, který je nadčasovým vyprávěním o osamělosti člověka i o nejrůznějších zdech, jež si kolem sebe stavíme. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (586)

Superpero

všechny recenze uživatele

Fakt nevím jak hodnotit, je to totiž tak JINÉ. V podstatě se jedná o hodinu a půl trvající videoklip (dost hutný videoklip). Hudba je samozřejmě výborná, ale zase si nemyslím že by The Wall bylo nejlepší album od Floydů (takové Animals si to s tím může v klidu rozdat), ale to je samozřejmě pouze můj názor. Co se týče obrazové části, tak musím říct že animované sekvence jsou GENIÁLNÍ a patří asi k tomu nejpůsobivějšímu animovanému materiálu co jsem kdy měl možnost vidět. Chvílema mě ten film naprosto strhnul a jen jsem lapal po dechu, zato jiné části mě zas tak nezaujaly. Samozřejmě, že na "The Wall" se člověk musí umět koukat a jedno shlédnutí určitě nestačí. Myslím si že kdybych se na to kouknul v té správné Pink Floydovské depkoidní náladě, tak bych pro tento film byl ochoten zabíjet. Dojem to na mě zanechalo příznivý, ale s hodnocením počkám pár desítek let až se mi to pěkně uleží v hlavě :-) Samozřejmě nelze jinak, než doporučit. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Hudební svět Pink Floydů je geniální, bezesporu je. Jen jsem do něj nedokázal zapadnout. Asi ta muzika pro mojí generaci není určená i když Another Brick in the Wall je klasika klasik. Na druhou stranu od nich nic jiného, zásadního, nepamatuju. Možná i to něco svědčí o kapele samotné, ne? A teď možná naseru kdejaké následovníky této muziky, když se přiznám, že nejradši ten song žeru v remixu od Erica Prydze :-) ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Hudba Pink Floydů mi vždycky připadala divná, jejich celovečerní film je megadivný. Zprvu mě napadlo, že Alanu Parkerovi někdo zapomněl říct, kolik minut obvykle trvá videoklip, ale ve skutečnosti žádný videoklip nepostihuje tak širokou škálu různých témat tolika různými způsoby. Je tu dětství, negativní vliv školního drillu, absence mužské opory a s tím související silná fixace na deprimovanou matku. Je tu dospívání, stála potřeba najít si schopnou ženskou. Po vystřízlivění přichází na řadu drogy a s nimi nová extra dávka bizarních halucinací. Je tu dospělost, vzpoura, revolta, touha stát se jednou cihlou velké zdi a současně jiné zdi bořit, tohle se už neobejde bez následků. Je jenom na vás, jakým způsobem budete servírované audiovizuální tornádo absorbovat. Zda-li se jim necháte unést, nebo zůstanete s čistou hlavou na pevné zemi. Mnozí to nejspíš vzdají dřív než dojde na „masomlýnek“, jiní si budou rochnit v alegorických záběrech a nechají se rozcupovat depresivní atmosférou navozenou tou „divnou“ muzikou. Nyní mám Pink Floydí hudbu rád, chápu o čem je a chápu, že to (vysvětlení) byl částečně i záměr Parkerova filmu, ačkoli Waters nad výsledkem zrovna nejásal nadšením. Zeď je psychedelická záležitost, která vám dost možná převrátí žaludek naruby a jistě vás přiměje k zamyšlení. Sice už nemá, ani nemůže mít tak silnou výpovědní hodnotu jako v době, kterou kritizuje, tedy v době svého vzniku, ale její vizuální kamufláž mě i po čtyřiadvaceti letech ohromila jako žádný „normální“ film. 100% Zajímavé komentáře: Djkoma, Superpero, Bláža, Dominicus ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Velmi depresivní kritika doby v které se to odehrává. Každá špatná věc nastoleného systému je další "cihla do zdi...". Silná Pinkfloydovská hudba, která tento film vyzvedá do netušených výššin. Dokonalé kreslení sekvence, které v sobě skrývají velkou sílu tohoto filmu. Nechci říkat, že na nich celý film stojí. Tento film stojí na hudbě PF. Avšak animované scény ukazují jistý snový svět, který se jinak vyjádřit nedal. Chodící kladívka, ovládání učitele jako loutky, pan soudce, holubice míru.... a i proplétané květiny evokující k sexuální rovině. Depresivní atmosféra přesně vystihuje náladu, kterou může mít chlapec, jemuž zemře otec na frontě. Muži, který chce změnit svět, ale neví jak.... Muži co ignoruje svojí manželku dokud se ona nevyspí s jiným.... Tento film je hlavně o utrpení, které lidi provází životem a za který si často nemohou sami. Film o lidech , kteří bud vládnou nebo jsou "utlačováni". Film, který vždycky bude nadčasový. Vždycky bude vypovídat o realitě, která je stále stejná jen se více skrývá. ()

Galerie (57)

Zajímavosti (43)

  • Bob Geldof ve své autobiografii uvedl, že ve filmu účinkovat nechtěl, protože se mu hudba Pink Floyd nelíbila. Probíral celou záležitost se svým agentem v taxi, jehož řidičem byl údajně starší bratr Rogera Waterse. (don corleone)
  • Zfanatizovaný dav při koncertě tvořili skuteční neonacisté. Rozhodujícím kritériem pro jejich angažmá nebyla obliba hudby skupiny, nýbrž jejich vizáž. Štáb měl obavu, aby se natáčení nezvrhlo v násilnosti, ale dav se choval disciplinovaně. Na konci 80. let vzniklo neonacistické hnutí nazvané "Hammerskins" - za své logo si zvolilo zkřížená kladiva z filmu. (don corleone)
  • Bob Geldof (Pink) má ve filmu jedinou repliku, která nebyla napsána kapelou: "Next time, fuckers!" (don corleone)

Související novinky

Zemřel režisér Alan Parker

Zemřel režisér Alan Parker

31.07.2020

Po dlouhé nemoci dnes ve věku 76 let zemřel věhlasný britský režisér, scenárista a producent Alan Parker. Smutnou zprávu potvrdil Britský filmový institut. Parker začínal v 70. letech jako tvůrce… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno