Epizody(7)
Obsahy(1)
Tato sedmidílná minisérie je inspirovaná bestsellerem o Rogeru Ailesovi (Russell Crowe), zakladateli Fox News. Abychom porozuměli událostem, které vedly k vzestupu současné republikánské strany, je třeba nejprve pochopit Ailese. Seriál se soustředí primárně na minulé desetiletí, v němž se Ailes stal de facto vůdcem strany. Dotýká se také klíčových okamžiků v Ailesově životě včetně jeho zkušeností se světovými leadery, kteří stáli u zrodu jeho politické kariéry, a obvinění ze sexuálního obtěžování, jež vládci Fox News nakonec zlomilo vaz. (HBO Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (59)
Fascinující portrét člověka, jenž z pozice své funkce (zakladatel a šéf zpravodajského kanálu Fox News) zásadně zasahoval do nejvýznamnějších událostí nedávných (nejen) amerických dějin (následky 11. září, prezidentské volby). Roger Ailes (k nepoznání namaskovaný Russell Crowe v jedné ze svých životních rolí) byl učebnicovým příkladem tvrdého pravicového konzervativce, zastánce republikánské strany a tradičních amerických hodnot, odpůrce Baracka Obamy, muslimů, migrace a čehokoliv levicového. Na jedné straně výjimečně schopný mediální pracovník a manažer, současně ale také bezskrupulózní samolibý demagog a manipulátor, jenž musel na sklonku své kariéry čelit obvinění ze sexuálního obtěžování. Nejsilnější hlas je výtečně koncipované sedmidílné životopisné drama, které náramně pokrývá zejména oblasti tvorby (zaujaté) mainstreamové žurnalistiky a fungování vrcholné politiky v USA. ()
Excelentný Russel Crowe, ale kde on nebol. Dostávame príbeh FOX News ako na podnose, nechuťák v čele, zneužívanie žien v okolí, manipulovanie správ – ktoré však robil naozaj geniálne. Maximálna ukážka toho, ako dnes fungujú mainstreamové médiá a že ich niekto považuje za objektívne alebo dokonca mienkotvorné je zrkadlom našej spoločnosti. Pretože ak niekomu mienku tvoria správy, tak dopadajú aj demokratické voľby. Jediné, čo by som seriálu vytkol, je to vlastné bitie do konzervatívneho krídla politiky a vlastne všetko je zakončené tým, že Trump sa stal prezidentom, pretože FOX robil manipulácie. Netreba však zabúdať na to, že ani ľavicovo orientované televízie na tom nie sú o nič lepšie a aj v súvislosti s masívnou podporou takzvaných celebrít a menšín všetkého druhu to ľavicový (demokratický) kandidát má oveľa ľahšie. ()
První dva tři díly mě iritovala seriálová rozplizlost a pocit zbytečně nafukované práce mě neopustil. Na druhou stranu je to prostě potřeba vidět a mluvit o tom. Vědět o tom, kdo napsal předlohu, že jsou to vesměs až na výjimky fakta a že je to hnus a jak Crowe hodně válí v tom, jak ten hnus šplíchá na obrazovku. Jako celek dobrý, mohlo být kratší, ale těch důležitých sdělení je tam tolik, že to nakonec uběhlo rychle. Kdyby to byly dva delší filmy, vůbec bych se nezlobil. ()
Není to, že by někdo "objevil Ameriku", ale je dobré si připomenout jak západní demokracie vlastně fungují. Sdělovací prostředky, nyní sociální sítě, ovlivňují a rozhodují o postoji mas. A masy volí. Ta rovnice je celkem jednoduchá, nejdřív noviny, pak rádio, televize, nyní internet. Kdo to pochopí neldřív, veze se na té vlně. Občas se objeví v dějinách jakási synergie lidí, schopností a médií a nastane průser. I u Hitlera to byl koneckonců rozhlas, který ho vynesl do sedla. Sociální sítě zase Donalda Trumpa, Britové díky nim odhlasovali Brexit. No a tento seriál je o tom, jak se to dělá. Jak jsem už napsal, není to nic nového, ale natočené je to poctivě. 75% ()
„Tohle je osobní věc, Rogere. Gretchen žaluje vás, nikoliv Fox News.“ – „Já jsem Fox News!“ Každý díl představuje nějaký z vrcholů kariéry hřmotného ostrostřelce Rogera Ailese a klíčových momentů moderních amerických dějin. A každým dílem se linuly střípky neohleduplného chování k podřízeným ženám, což zpravidla vyvrcholilo sexuálními útoky a obtěžováním. Začínáme nicméně v roce 1995, kdy se ujímá vedení zpravodajské televizní stanice, respektive sledujeme pozadí vzniku budoucí zpravodajské konzervativní bašty. Právě stanice se totiž stala za dob vládnutí ambiciózního egomana Rogera jakýmsi propagandistickým kanálem Republikánské strany. Hladová po ratingu a zisku, dravě nakládající s realitou, rezignující na žurnalistickou etiku, protože „hrany jsou pro sraby“. Ač s mnohými porážkami, Ailes stále doufal v tu pravou bělošskou Ameriku, v níž Bůh a rodina pevně stojí na prvním místě. Nekompromisní stratég Russell Crowe, který zbožňuje házení třaskavých zpráv mezi veřejnost, herecky exceluje. Ačkoliv ho tvůrci obklopili slušnými herci, on si scény umného rozdělování americké společnosti stejně krade pro sebe. Navíc přesto, o jaké téma se jedná, jde o svižný a atraktivně uchopený projekt. „Tady v rohu jsme měli patrovou postel. Spal jsem nahoře. Strašně rád jsem si tam hrál, protože jsem na všechny koukal shora!“ ()
Reklama