Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Její vášní se stala manipulace s lidmi... Studentka medicíny Dana (Ivana Chýlková) je navzdory svém hezkému zevnějšku zakomplexovanou staropanenskou stydlivkou. Když ji zavrhne zbožňovaný student ekonomie Marek (Miroslav Etzler), rozhodne se Dana dokázat mu, že o ni někdo stojí. Uprosí jeho spolužáka Milana (Karel Roden), aby si ji vzal za ženu. Tím muže přebere své nejlepší kamarádce Lence (Jitka Asterová). Po čase najde Dana v intrikách, pomluvách a manipulaci s lidmi zalíbení. Dokáže zneužít každou slabost a zbabělost, ale i obyčejnou lidskou slušnost. Stane se z ní noblesní domácí panička, která si zakládá na svém postavení a na manželově kariéře v podniku zahraničního obchodu. Neváhá kvůli tomu přemluvit Milana, aby v práci podrazil kolegu a nastoupil na jeho místo... Snímek Čas sluhů byl režijním debutem tehdy osmadvacetileté scenáristky a režisérky Ireny Pavláskové. (Česká televize)

(více)

Recenze (227)

Sandiego 

všechny recenze uživatele

Dana v podání Chýlkové se může směle zařadit mezi nejmonstróznější postavy českého filmu hned po bok pana Kopfrkingla. Tento velmi netradičný film, hlavně ve své době, je plný mrazivých scén s až absurdním vyzněním. Je škoda, že se v pozdějších snímcích Pavlásková dostala jen na povrch postav a hlavní roli u ní získaly sexuální scény. Snad to napraví velmi zajímavý ...Zemský ráj to na pohled. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Tehdy debutující režisérka servíruje zajímavý  psychologický příběh o manipulací v podaní  jedné gigantické potvory. Nepoučitelné potvory až na dřeň s nekončícími intrikami. Na pozadí dramatického napnutého děje (stejně jako Vít Olmer ve dvojici filmů Jako jed/Co je vám doktore) vlastně navíc  glosuje celkovou dobu upachtěného socialismu. A to ještě občas i docela stylizovanou formou  (v tomto ohledu mě hodně oslovila scéna s vyvedeným Bolkem Polívkou, poslouchajícím u stolu rádio  - zajímavá vložka. Pro mě možná nejlepší moment.) Sem tam to možná zaškobrně, ale jinak je atmosféra zajímavá. A zajímavě je i  ukázáno, jak až může skončit zakořeněná jedovatost v domácnosti (malá dcerka).  Jen  ze své strany nevím jestli to brát jako další osobitý a odvážný film z druhé poloviny 80.let nebo více jako další důvod k nenávisti Ivany Chýlkové (minimálně za mlada), který se mi nesledoval úplně dobře ,  Přenesu se přes tu averzi a dám docela kvalitnímu dramatického  filmu tři hvězdy. Ale když Show Ivany Chýlkové skončila, neplakal jsem. Pokud se budete dívat, asi vám nebude hodně prima, a neuvolníte se, prosím. ()

Reklama

pakobylka 

všechny recenze uživatele

----- "Můžete si jít stěžovat třeba ... ústřednímu topení." ----- Nedokonalý film o dokonalé pijavici. Je hodně znát, že vznikl v době všeobecného uvolnění, za euforie z vědomí, že je možné natočit silně "konstruktivně kritický" film - a že to projde. Leč tvůrci ho ve svatém nadšení obdařili poněkud neuspořádaným, nevyrovnaným obsahem, ne nepodobným televizní estrádě, která chce pobavit za každou cenu. Zub času na něm tedy mohl hodovat bez jakýchkoli zábran a ohlodal ho tak z padesáti procent. A v tomhle případě nemám nejmenší chuť přihazovat třetí *. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Zrození a kariéra jedné zručné manipulátorky ve výborném podání Ivany Chýlkové. Debut Ireny Pavláskové musel v listopadu 1989 vypadat jako zjevení, ale funguje velmi dobře i po třiceti letech. Bohužel autorka ve svobodnějších tvůrčích podmínkách už nikdy nic podobně povedeného nenatočila. A tehdy zároveň debutující kameraman F. A. Brabec si také zaslouží jmenovitě pochválit. ()

MaMitti 

všechny recenze uživatele

Fuj, to byl ale film....nešťastnice jedna - vlastně nešťastníci všichni! Zvyšuju o hvězdičku - viděla jsem to po dlouhé době znovu a zvyšuju proto, že Irena Pavlásková pak už nenatočila nic, co by předčilo tuhle psychárnu a to byl její debut a taky kvůli tomu tématu. Myslím, že tím manipulátorem a vyděračem nemusí být nutně žena, ale to asi netřeba připomínat, Chýlkovou nemám v lásce, ale tady teda hrála bláho na Oskara... ()

Galerie (19)

Zajímavosti (18)

  • Režisérka trvala na prísnom dodržiavaní scenára. Lipla na každom slove, nebolo možné si repliky upravovať. (Raccoon.city)
  • Režisér Otakar Vávra v rámci Zväzu dramatických umelcov, ktorému v tej dobe predsedal, sa vehementne usiloval o zákaz filmu. (Raccoon.city)
  • Když přijede Dana (Ivana Chýlková) s manželem Milanem (Karel Roden) k mamince a fotí se s celou svou rodinou, drží malé dítě její tatínek uprostřed. Zatímco na fotografii, která vyjíždí ihned z Polaroidu, už malé dítě drží Milan (Karel Roden). (JsemPohodlny)

Související novinky

MFF KV nabízí velkou nabídku filmů

MFF KV nabízí velkou nabídku filmů

22.06.2019

Letošní ročník MFF Karlovy Vary se koná od 28. června do 7.července a opět přináší atraktivní nabídku filmových titulů. Zahajovacím filmem bude snímek Po svatbě, který doprovodí tvůrčí delegace –… (více)

Reklama

Reklama