Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Hlavní postava příběhu, mladá zdravotní sestra Marta Kavanová, která stojí poněkud stranou obvyklého rozložení rolí mezi "četníky a zloděje". Je "pouze" lehkomyslnou manželkou, která se nezajímá, odkud její manžel bere peníze na její blahobytný a bezstarostný život. Netuší, že peníze pochází nejen z podvodných kšeftů s obrazy a šperky, ale také z loupežného přepadení menší pražské pošty, během kterého jeden z Kavanových kompliců zastřelil mladou úřednici a zranil policistu. Teprve po manželově nečekané smrti Marta zjistí, že byl zapleten do podezřelých obchodů a vzápětí je ve svém bytě přepadena dvojicí neurvalých manželových kompliců, surově se domáhajících peněz z poštovní loupeže, které měl Kavan na čas někde ukrýt.
Když objeví fotografie mlýna, který muž nedávno koupil, donutí ženu, aby je tam odvezla. Cestou je však zahlédne nesmělý ctitel Marty, mladý fotograf Ivan, který začne trojici sledovat. Pokusí se ženu zachránit, ale je přitom zabit jedním z padouchů, všeho schopným Dolfim. Vyděšená Marta se pokusí o lest a namluví mužům, že peníze jsou uloženy u jednoho přítele v Praze. Milenec Milan, kterého se pokusí zkontaktovat, jí však odmítne pomoci, a tak se situace Marty zdá bezvýchodná. Přestože Bareš již pochopil, že žena o penězích nic neví, agresívní Dolfi se nemíní vzdát a je připraven peníze získat za každou cenu. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (78)

Iroquaise 

všechny recenze uživatele

...zajímavá kriminálka pojatá jako dynamická, agresivní studie...nejen kriminálního činu, ale společenských vztahů v obecnější šíři...díky dobře provedným žánrovým proprietám to přitom nevyznívá jako moralita...zpočátku mi to přišlo dramaturgicky nejisté...vadil mi počet postav, delší expozice, nezúčastněnost a absence hlubší psychologie ( žádná z postav není vyloženě sympatická, každá má v sobě jistou ambivalenci)...pak se ale ukáže, že je to záměr...všechno krásně zaklapne v dosti deziluzivním závěru...zajímavá práce s herci...na jednu stranu sebejisté herecké výkony ( Pavel Nový), na druhou nevýrazní - asi - naturščici ( hlavní vyšetřovatel) nebo poloherci ( mrmlající přítel hlavní hrdinky)...ale kupodivu se na to dá přistoupit právě díky odstupu od figur...divně působí akorát postsynchrony...nejvíc v případě Jegorova, kterého dabuje Zděnek Svěrák (hlavně deklamace větičky " a já mu na to povidám: to mi jí teda vrať !" jako by vyloženě vypadla z Cimrmanů:)))...vedle řady solidních momentů září jeden nechtěný vrchol - scéna, kdy postarší soused po varování lupiče "tam se nesmí, tam zatejká, ta střecha je zpuchřelá", jde zazvonit na byt plný unikajícího plynu, který tímto odpálí :)))))) ( až si člověk říká, jestli to nebyl nějaký subverzivní, ironizující záměr:)...každopádně se mi potvrdilo, že Jiří Svoboda je jeden z mála lidí, který u nás uměl ( a to ještě do nedávné doby) udělat dynamický a přitom autenticky působící thriller... ()

R-2 

všechny recenze uživatele

4* dávám s ohledem na rok vzniku a odstup od jiných v té době produkovaných snímků. Přijde mi inspirace francouzskou vlnou a kdyby příběh byl natočený úplně stejně tam, tak by mnozí nehledali odkazy na socialismus,  ale užili si film samotný.  V této době to byl jistě svěží vítr. Překvapilo mě,  že jsem ho neznal. Jinak 60% je myslím správné hodnocení. ()

Reklama

Honey007 

všechny recenze uživatele

Zajímavý pokus o západní produkci v době komunismu. I když má příběh několik nedostatků (hlavně ten začátek je zbytečně zdlouhavý, to chtělo více střihu a méně akce :)) přece jen dokáže u diváka vzbudit zvědavnost, jak to celé vlastně dopadne. Postavy jsou trochu přehnané (zejména Pavel Nový jakoby nevěděl kam svou postavu zařadit) a Z-U Keslerová jako nevýrazná loutka působí místy poněkud nepřesvědčivě. S přihlédnutím k době vzniku 45% ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Pche západní kriminálka? Chachá! Nový jako gangster ještě ujde, ale ten tlustej kudrnáč co ho v tesilkách a bundě s kapucou honil přes prejzy Starého města, ten byl teda vzorem všech policejních agentů a detektivů! :-)))) Nejlepší je, jak ho postřeleného saniťák vyžene z dvanáctsetrosky a on s krvácející rukou odchází městem... Opravdová socialististická brutka, kde VB hrají neherci, což je znát nejen na hereckých výkonech ale i na samotném vzezření dotyčných, které je dobové a příšerné! Dávám jeden kufr s lupem. * ()

sator 

všechny recenze uživatele

Po nedělním obědě se dá...a když nic tak je hezký pohled na Keslerovou V postsynchronech předaboval Zdeněk Svěrák- Eugena Jegorova, Zora Keslerová mluví hlasem Janay Andresíkové. Jiřího Klepla namluvil Jan Teplý. Těch předabovaných herců je mnohem více, těžko říct, proč  došlo k tak velkému předabovaní. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (6)

  • Filmovanie prebiehalo v Prahe, Kladne a Klukoviciach. (dyfur)
  • V čase 48:34 ukazuje Bareš (Jiří Klepl) Martě Kavanové (Zora Ulla Keslerová) novinový článek s nadpisem „Gangsterské přepadení“. Má se tam psát o tom, jak její manžel Petr Kavan zvaný Frajer (Miroslav Zounar) při přepadení zabil dva lidi. Ve skutečnosti se však v článku píše o zločinech dvou čerstvě plnoletých dívek. (budivoj)

Reklama

Reklama