Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Hlavní postava příběhu, mladá zdravotní sestra Marta Kavanová, která stojí poněkud stranou obvyklého rozložení rolí mezi "četníky a zloděje". Je "pouze" lehkomyslnou manželkou, která se nezajímá, odkud její manžel bere peníze na její blahobytný a bezstarostný život. Netuší, že peníze pochází nejen z podvodných kšeftů s obrazy a šperky, ale také z loupežného přepadení menší pražské pošty, během kterého jeden z Kavanových kompliců zastřelil mladou úřednici a zranil policistu. Teprve po manželově nečekané smrti Marta zjistí, že byl zapleten do podezřelých obchodů a vzápětí je ve svém bytě přepadena dvojicí neurvalých manželových kompliců, surově se domáhajících peněz z poštovní loupeže, které měl Kavan na čas někde ukrýt.
Když objeví fotografie mlýna, který muž nedávno koupil, donutí ženu, aby je tam odvezla. Cestou je však zahlédne nesmělý ctitel Marty, mladý fotograf Ivan, který začne trojici sledovat. Pokusí se ženu zachránit, ale je přitom zabit jedním z padouchů, všeho schopným Dolfim. Vyděšená Marta se pokusí o lest a namluví mužům, že peníze jsou uloženy u jednoho přítele v Praze. Milenec Milan, kterého se pokusí zkontaktovat, jí však odmítne pomoci, a tak se situace Marty zdá bezvýchodná. Přestože Bareš již pochopil, že žena o penězích nic neví, agresívní Dolfi se nemíní vzdát a je připraven peníze získat za každou cenu. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (79)

Iroquaise 

všechny recenze uživatele

...zajímavá kriminálka pojatá jako dynamická, agresivní studie...nejen kriminálního činu, ale společenských vztahů v obecnější šíři...díky dobře provedným žánrovým proprietám to přitom nevyznívá jako moralita...zpočátku mi to přišlo dramaturgicky nejisté...vadil mi počet postav, delší expozice, nezúčastněnost a absence hlubší psychologie ( žádná z postav není vyloženě sympatická, každá má v sobě jistou ambivalenci)...pak se ale ukáže, že je to záměr...všechno krásně zaklapne v dosti deziluzivním závěru...zajímavá práce s herci...na jednu stranu sebejisté herecké výkony ( Pavel Nový), na druhou nevýrazní - asi - naturščici ( hlavní vyšetřovatel) nebo poloherci ( mrmlající přítel hlavní hrdinky)...ale kupodivu se na to dá přistoupit právě díky odstupu od figur...divně působí akorát postsynchrony...nejvíc v případě Jegorova, kterého dabuje Zděnek Svěrák (hlavně deklamace větičky " a já mu na to povidám: to mi jí teda vrať !" jako by vyloženě vypadla z Cimrmanů:)))...vedle řady solidních momentů září jeden nechtěný vrchol - scéna, kdy postarší soused po varování lupiče "tam se nesmí, tam zatejká, ta střecha je zpuchřelá", jde zazvonit na byt plný unikajícího plynu, který tímto odpálí :)))))) ( až si člověk říká, jestli to nebyl nějaký subverzivní, ironizující záměr:)...každopádně se mi potvrdilo, že Jiří Svoboda je jeden z mála lidí, který u nás uměl ( a to ještě do nedávné doby) udělat dynamický a přitom autenticky působící thriller... ()

Honey007 

všechny recenze uživatele

Zajímavý pokus o západní produkci v době komunismu. I když má příběh několik nedostatků (hlavně ten začátek je zbytečně zdlouhavý, to chtělo více střihu a méně akce :)) přece jen dokáže u diváka vzbudit zvědavnost, jak to celé vlastně dopadne. Postavy jsou trochu přehnané (zejména Pavel Nový jakoby nevěděl kam svou postavu zařadit) a Z-U Keslerová jako nevýrazná loutka působí místy poněkud nepřesvědčivě. S přihlédnutím k době vzniku 45% ()

Reklama

fantoci 

všechny recenze uživatele

Kriminální příběh o jedné poštovní loupeži a dychtivosti po získaném lupu. Film se hemží mrtvolami a svoji dobu je v něm více brutality prezentovanoz hlavně Pavlem Novým. Padouchy známe od první minuty. Film tedy nepřináší klasické vyšetřování a ani psychologický rozbor hrdinů, jak někdy bývá zvykem. Kriminalisté zde vystupují povětšinou jako anonymní postavy. Tvůrcům šlo asi hlavně tehdejšímu publiku přinést akční podívanou. Z části se to povedlo, z části ne. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Tahle poctivá krimi není vůbec špatná, ale má velké potíže s tempem, a to hlavně v první polovině. Z hereckých výkonů jasně dominuje psychopatický Pavel Nový. Pokus o syrovost a autenticitu tady ale tak docela nevychází, jak by si režisér Jiří Svoboda přál, ale přesto tento snímek není ztrátou času. ()

R-2 

všechny recenze uživatele

4* dávám s ohledem na rok vzniku a odstup od jiných v té době produkovaných snímků. Přijde mi inspirace francouzskou vlnou a kdyby příběh byl natočený úplně stejně tam, tak by mnozí nehledali odkazy na socialismus,  ale užili si film samotný.  V této době to byl jistě svěží vítr. Překvapilo mě,  že jsem ho neznal. Jinak 60% je myslím správné hodnocení. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (6)

  • V čase 48:34 ukazuje Bareš (Jiří Klepl) Martě Kavanové (Zora Ulla Keslerová) novinový článek s nadpisem „Gangsterské přepadení“. Má se tam psát o tom, jak její manžel Petr Kavan zvaný Frajer (Miroslav Zounar) při přepadení zabil dva lidi. Ve skutečnosti se však v článku píše o zločinech dvou čerstvě plnoletých dívek. (budivoj)
  • Film byl inspirován skutečnou událostí. Kriminalista Miloslav Dočekal, který případ vyšetřoval a na filmu spolupracoval jako odborný poradce, o něm ale řekl: „Pravdivý je jen popis události, vše ostatní je vymyšleno.“ (sator)
  • Filmovanie prebiehalo v Prahe, Kladne a Klukoviciach. (dyfur)

Reklama

Reklama