Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Hlavní postava příběhu, mladá zdravotní sestra Marta Kavanová, která stojí poněkud stranou obvyklého rozložení rolí mezi "četníky a zloděje". Je "pouze" lehkomyslnou manželkou, která se nezajímá, odkud její manžel bere peníze na její blahobytný a bezstarostný život. Netuší, že peníze pochází nejen z podvodných kšeftů s obrazy a šperky, ale také z loupežného přepadení menší pražské pošty, během kterého jeden z Kavanových kompliců zastřelil mladou úřednici a zranil policistu. Teprve po manželově nečekané smrti Marta zjistí, že byl zapleten do podezřelých obchodů a vzápětí je ve svém bytě přepadena dvojicí neurvalých manželových kompliců, surově se domáhajících peněz z poštovní loupeže, které měl Kavan na čas někde ukrýt.
Když objeví fotografie mlýna, který muž nedávno koupil, donutí ženu, aby je tam odvezla. Cestou je však zahlédne nesmělý ctitel Marty, mladý fotograf Ivan, který začne trojici sledovat. Pokusí se ženu zachránit, ale je přitom zabit jedním z padouchů, všeho schopným Dolfim. Vyděšená Marta se pokusí o lest a namluví mužům, že peníze jsou uloženy u jednoho přítele v Praze. Milenec Milan, kterého se pokusí zkontaktovat, jí však odmítne pomoci, a tak se situace Marty zdá bezvýchodná. Přestože Bareš již pochopil, že žena o penězích nic neví, agresívní Dolfi se nemíní vzdát a je připraven peníze získat za každou cenu. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (79)

Honey007 

všechny recenze uživatele

Zajímavý pokus o západní produkci v době komunismu. I když má příběh několik nedostatků (hlavně ten začátek je zbytečně zdlouhavý, to chtělo více střihu a méně akce :)) přece jen dokáže u diváka vzbudit zvědavnost, jak to celé vlastně dopadne. Postavy jsou trochu přehnané (zejména Pavel Nový jakoby nevěděl kam svou postavu zařadit) a Z-U Keslerová jako nevýrazná loutka působí místy poněkud nepřesvědčivě. S přihlédnutím k době vzniku 45% ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Zločin sa nevypláca. Pretože aj keď sa muž snaží vysokým životným štandardom plynúcim z lúpeží, falšovania obrazov a kšeftov so zlatom pripútať k sebe atraktívnu manželku, tá si milenca nájde. Kombinácia povinnej práce a zločinu snaživého manžela totiž pohlcuje totiž natoľko, že nestíha plnohodnotne ženu. Spravodlivosť predstavuje nezaujímavo pôsobiaci vyšetrovateľ, no napriek malej vizuálnej i celkovej telesnej atraktivite dopadne aj šelmovsky krutý typ zloducha. Subžáner akčnej normalizačnej československej kriminálky so sebou priniesol nahotu, neveru, násilie a akciu. A zároveň vniesol do týchto jednaní akúsi perverznú odpudivosť ostro kontrastujúcu so svetom prevládajúcich vyondulovaných trvalých, uniformnej šedivosti verejných priestorov aj panelákových interiérov a svetríkov z Ozety či Makyty. Veď si len zoberte - päť mŕtvych a nič poriadne sa nestane - nejaké vykradnutie lokálnej pošty, čo to je? Akoby normalizačných robotov ovládol v týchto filmoch (okrem Reťazí sa mi vybavuje ešte Smrť stopárok) kriminálny vírus, umožňujúci akčnú auto naháňačku či strieľačku v prefízlovanom priestore. Verejný zločin totiž v reáli mali v oku okrem oficiálnych policajtov bdelé pomocné stráže Verejnej bezpečnosti, strážcovia socialistického zriadenia v podobe členov Ľudových milícií a prešpekulovane dosádzaní agenti a iní posluhovači Štátnej bezpečnosti. ()

Reklama

fantoci 

všechny recenze uživatele

Kriminální příběh o jedné poštovní loupeži a dychtivosti po získaném lupu. Film se hemží mrtvolami a svoji dobu je v něm více brutality prezentovanoz hlavně Pavlem Novým. Padouchy známe od první minuty. Film tedy nepřináší klasické vyšetřování a ani psychologický rozbor hrdinů, jak někdy bývá zvykem. Kriminalisté zde vystupují povětšinou jako anonymní postavy. Tvůrcům šlo asi hlavně tehdejšímu publiku přinést akční podívanou. Z části se to povedlo, z části ne. ()

topi 

všechny recenze uživatele

Drsná kriminálka Jiřího Svobody oplývá syrovou a vcelku brutální atmosférou, na svou dobu u nás zcela ojedinělou. Hlavní roli hraje Zora Ulla Keslerová, známá především z kanibalského filmu Ženy od hluboké řeky, nebo kultovního hororu Antropophagus. Nadabovaná je Janou Andresíkovou a spousta dalších postav je taky přemluvena, což je ve filmu rušivý element, pokud znáte herce, které postavy namlouvají. Nejvíc se mě to příčilo u Eugena Jegorova, promlouvajícího hlasem Zdeňka Svěráka. Hudební skladatel Vadim Petrov se oprostil od pohádkových melodií a složil zajímavou a pro něho nevšední hudbu. Pavel Nový jako násilník a vrahoun podal excelentní výkon. Naopak mě vůbec nesedl Jan Vyšín do role poručíka. Akční scény působí na dobu vzniku filmu taky vyspěle a to zásluhou kameramana Jaromíra Šofra. Jiří Svoboda se nechal inspirovat zahraničními násilnými detektivkami a brutalitou nebo nahotou se jim hodně přiblížil. ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Ke kriminálkám z období normalizace přistupuju většinou s rezervou, ale tohle není špatný film. Rozhodně alespoň námět byl výborný. Pak se to ale celé utápí ve spoustě hluchých míst, navíc s naprosto směšnou figurkou kriminalisty s kravatou zastrčenou ve véčkovém svetříku. Na svou dobu musel hodně provokativně působit luxus půdního bytu hlavní hrdinky, ale tenhle interiér měl ve scénáři své logické místo. A výkon u nás nepříliš známé Zory Keslerové, bývalé pornohvězdy v Itálii, nebyl vůbec špatný. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (6)

  • V čase 48:34 ukazuje Bareš (Jiří Klepl) Martě Kavanové (Zora Ulla Keslerová) novinový článek s nadpisem „Gangsterské přepadení“. Má se tam psát o tom, jak její manžel Petr Kavan zvaný Frajer (Miroslav Zounar) při přepadení zabil dva lidi. Ve skutečnosti se však v článku píše o zločinech dvou čerstvě plnoletých dívek. (budivoj)
  • Hlavního ramenatého detektiva, který honí zločince po střechách, představuje neherec, ve skutečnosti právník a seriózní prokurátor. (hippyman)

Reklama

Reklama