Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh inspirovaný skutečnými událostmi 50. až 70. let minulého století. Honza Steiner nebyl žádný drsňák ani grázl. Byl to jen kluk, který měl smůlu, že se ocitl ve špatnou dobu na špatném místě. Na šikmou plochu se dostal shodou nešťastných osudových náhod. Výchovu Honzovi poskytly dětské domovy, pasťáky a nakonec kriminál. Vedl dlouhou, nevyhlášenou a pravidly právě neoplývající válku s důstojníkem veřejné bezpečnosti. Konflikt vyvrcholil zinscenovaným honem na Honzu, který nešťastně zastřelil svého úhlavního nepřítele a byl za to odsouzen k trestu smrti. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (103)

Vejrrr 

všechny recenze uživatele

Jediná věc, kvůli které nedám plné hodnocení je patrná zmatečnost snímku. Film překypuje fakty a události v neskutečně rychlém sledu a navíc ještě s občasnými skoky v čase a tak jsem se občas ztrácel v ději. Ale třeba je to jen můj problém. Jinak tenhle ve své kruté realitě mistrně natočený film o klukovi, který neměl na výběr a na šikmé ploše se takřka narodil, vás zavrtá do sedadla a pěkně s váma zamává. Skvělý Dolanský i Matěj Hádek. ()

kebom 

všechny recenze uživatele

Na TV film a súčasnú úroveň filmovej produkcie vynikajúci počin. Režísér Svoboda je naozaj pán režisér. Policajné scény s prenasledovaním na strechách ma technickým spracovaním naozaj prekvapili. Zopár chýb (úplne nadbytočná "erotická" scéna - to asi vo všetkých filmoch už musí byť -, alebo napríklad diaľničná nálepka na žiguľáku dakedy v šesťdesiatych rokoch kedy nič také nejestvovalo) mi výsledný dojem nepokazilo. Na filme vyzdvihujem hlavne spád. ()

Reklama

Terminus 

všechny recenze uživatele

Film Jiřího Svobody, který vznikl v ostravském studiu ČT, pojednává o krátkém životě kriminálníka ne zcela z vlastní vůle. Režisér a scenárista v jedné osobě popisuje jeho osud v duchu "mužných" scénářů Jiřího Křižana (Je třeba zabít Sekala, seriál Záchranáři), občas své dílo degraduje příliš rádobychlapskými promluvami vypravěče a přítele hlavního hrdiny, ale jako celek film sice konvenčně, ale velmi umně konstruuje. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Jiří Svoboda opět nezklamal, stejně jako nikdy předtím. Stvořil vynikající příběh (na motivy skutečného případu) o zločinci, který zločincem být nechtěl a o přáteství, které bohužel nebylo silnější než osud. Honza Dolanský dokazuje, že je jedním z nejlepších herců součastnosti. Svému jmenovci Steinerovi dokázal skrze drsnou slupku vtisknout srdce a chlapeckou obyčejnost. Matěj Hádek svého sarkastického vypravěče Pajdu předvedl rovněž s grácií a kdo opravdu zaujal, byl Petr Motloch. V roli odporně slizké policajtské svině jménem Charvát byl naprosto dokonalý. Být film natočen za velkou louží a na velké plátno, získal by jistě za svůj výkon Oscara (nebo alespoň nominaci). Drsný, naprosto nepatetický a vynikající krimithriller s mrazivě dokonalou hudbou (písničkou) Daniela Landy (a to ho jinak příliš nevyhledávám) od nejspíš jediného tuzemského renomovaného režiséra drsných žánrů. 93%. ()

Sandiego 

všechny recenze uživatele

I přes viditelně omezený rozpočet na tv produkci (navíc ostravskou) nestandartně dynamické a vypravěčsky rozmáchlé dílo. Náznakové reálie padesátých let fungují, postavy jsou velmi dobře vykreslené, příběh má gradaci a velmi uspokojivé vyvrcholení. Ještě nedávno dramaticky silné příběhy z moderních českých dějin zdobily nedělní vysílání veřejnoprávní televize (kromě tohoto počinu např. díla J. Polišenského, či nedostižné drama PF 77), když se dnes občas něco podobného dostane do vysílání, kvalitativně i co se týče zážitku jde o značný sestup dolů. Třeba nové vedení ČT opět pochopí, že velké příběhy nejsou jen pro filmové plátno a televizní intimita či sevřenost mohou být nesporným plusem - nakonec cyklus České století je tohoto prozření nadějným náznakem. Nezbývá než doufat, že i Jiří Svoboda ještě bude mít možnost natočit televizní drama působivostí vyznění podobné tomuto velmi svěžímu počinu. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (8)

  • Film sa sčasti natáčal na zámku Velké Heraltice, ktorý predstavoval polepšovňu či na stanici Frýdlant nad Ostravicí (stretnutie Steinera s advokátom Vozdným). Väzenské scény sa točili v opavskej väznici. (dyfur)
  • Natáčelo se i v bývalém dole Gabriela v Karviné a na karvinském Masarykově náměstí. Natáčení exteriérů probíhalo také ve městě Příbor na Novojičínsku. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)

Reklama

Reklama