Režie:
Mark PellingtonScénář:
Richard HatemKamera:
Fred MurphyHudba:
tomandandyHrají:
Richard Gere, Laura Linney, Will Patton, Debra Messing, Lucinda Jenney, Alan Bates, Mark Pellington, David Eigenberg, Betsy Zajko, Sam Nicotero (více)VOD (1)
Obsahy(1)
John Klein (Richard Gere) je spokojený a úspěšný washingtonský novinář. S milující manželkou právě zakoupili nový dům, ale při návratu se stane nevysvětlitelná nehoda. Poslední slova Johnovy ženy Mary „Viděl jsi to také?“ zanechávají na jazyku palčivé otázky. Co vlastně způsobilo její smrt? Jedinou stopou v nemocničním pokoji zůstávají kresby podobné nočním motýlům... (Bonton Home Video)
(více)Videa (1)
Recenze (445)
Pôvodne som mala na robote niečo iné ale zaujala ma veľmi dobrá a napínavá zvučka a tak som si povedala, že pozriem si čo je to za film. Jéé a ono sa vyplatilo dať bokom farbičky a skicár a pozerať tento super napínavý film podľa skutočnej udalosti. Veľmi dobrá hudba dodávala zimomriavky na chrbte napriek, tomu že film vysielali cez deň. Lenže potom ma skoro tresklo o zem keď v tom najlepšom sa mi na obrazovke zobrazilo ŽIADNY SIGNÁL. Za čo však film nemôže, tak som si ho stiahla, a pokračovala som v pozeraní so zimomriavkami na chrbte no a nakoniec som zistila, že druhá polka bola totálne na pitchu a nudná. A to nadšenie akosi zo mňa opadlo. Škoda prvá polka stála naozaj za to ale tá druhá nestojí za zmienku, nič sa tam poriadne nedialo. ()
V první polovině je atmosféra filmu skutečně strhující a emocionálně zničující – Mothman útočí krátkými střihy, znepokojivou nedořečeností záběrů, které by byly jinde dohrány až do konce, nepříjemnými zvukovými zášlehy. Nejasnost a nejednoznačnost, s jakou je příběh rozehrán, napomáhá vcítění se do slibně zauzlovaného děje a bohužel vybičuje očekávání ad absurdum. Po fázi napětí však přichází fáze zklamání – výjimečně ne proto, že by zdroj tajemna byl cosi trapného (Mothman mě bude ve snech strašit ještě dlouho), ale prostě proto, že je tajemno užito v tradiční hollywoodské selance. Ve svém vyznění mi Mothman Prophecies tak trochu připomnělo thrillerovou verzi Ducha, což je, přiznejme si, dosti otřesná imprese. Mark Pellington nedokázal po celý film uhlídat obsesi rekvizitami a v jeho druhé části je to přemaštěné, překombinované a tragicky nedomyšlené. To, co zpočátku sloužilo jako znepokojivý náznak, funguje v závěru jen jako přebytečná proprieta, jejíž využití je "vysvětleno" jinakostí světa přízraků. Opravdu alibistické. Poněkud chatrně působí i herecké výkony, které se postupem času zvrhnou do přehrávaných tyrád bez přesvědčivosti. Velká škoda, kdyby Pellington a spol. uhlídali skvělé pnutí z úvodu a nenechali se strhnout k dofabulovávání už tak silného příběhu, jednalo by se o thriller nejvyšší kvality. I v této podobě však napětí a intenzitou strachu překonává Mothman bez problémů ty nejděsivější záběry čajíčkovitého 6. smyslu. ()
V prvé řadě je Geer opravdu velmi nesympatický herec. Příběh měl být podle skutečné události, ale kolik z té události se skutečně promýtlo do filmu? Radši o tom nechci moc spekulovat. Děj byl hrozně zkratkovitej, jednou vidíme jak Geer potká policistku a pomalu další scéna je, jak jsou spolu v bytě a baví se spolu o nejzásadnějších věcech svýho života... dost divný a hlavně do očí bijící a nepřesvědčivý, to mi vadí. Navíc nemám rád laciné vtípky s kamerou ve stylu zaostřím na něco, rozostřím to, opět zaostřím a vidím jiný předmět. Kdyby to bylo jednou dvakrát, ale ono ne, museli to nacpat do každýho třetího záběru. HUDBA: tomandandy - ještě v první čtvrtině jsem ji hodlal považovat za jeden z největších kladů filmu, byla totiž výrazná, zajímavá a lehce rušivá, to se mi líbí. Pak ale hudební doprovod sklouzl do klišoidních "jeden prst na klávesnici každých 30 sekund" blbostí, na který už jsem trošku alrgickej. ()
Snímek má tak fantastickou atmosféru, že mi v něm nevadil ani slizký Gere. Po strhujícím snímku čeká divák strhující závěr, který je však stejně strhují asi jako metráková Odetta promenující se v Labutím jezeře. Škoda, převeliká škoda, film měl našlápnuto stát se jedním z nejlepších mystery. No, nestane se. ()
Ve zkratce: Pro mne osobně sice nadprůměrný, ale (bohužel) nikterak světoborný snímek. A podrobněji: Z odvedené práce tvůrce tohoto snímku jde znát jeho cit pro detail. Snímku nechybí dobré a "chytlavě" nasnímané záběry; ale světe div se, je jich tam i na můj vkus až zbytečně mnoho - přednost tohoto snímku se tak chvílemi stává slabostí. Nejde mi o "klipovitost", jako spíše o jakousi "rozháranost" vizuální koncepce. Mnoho zajímavých a perfektně udělaných nasnímání ještě kvalitní film nedělá... a i mně se to začalo po určité době "zajídat". PROROCTVÍ Z TEMNOT také nechybí zajímavé "praktické ponaučení" - jen kdyby nebylo předloženo tak okatě a polopatisticky, aby i diváci v posledních řadách pochopili. Shrnuto a podtrženo: Dobrý film, zajímavá myšlenka, dobře nasnímané, zahrané, dobrá hudba, povětšinou dobře zvládnuté napětí... dobře hodnoceno - 3 z 5 hvězdiček. Snažil jsem se po celou dobu sledování v tom vidět 4-hvězdičkovou záležitost, ale bohužel... není každý den posvícení. ()
Galerie (68)
Zajímavosti (15)
- Film je založen na skutečných událostech, které se staly mezi listopadem 1966 a prosincem 1967 v Point Pleasant v Západní Virginii. (Nedhelborn)
- Hodiny s rádiem v motelovém pokoji Johna ukazují 6:14, což je odkaz na Bibli, Janovo evangelium, kapitolu 6, verš 14, který praví: "To je skutečně ten Prorok, který má přijít na svět". (Nedhelborn)
- John Klein (Richard Gere) nosí hodinky značky Fossil. (dyfur)
Reklama