Režie:
Jan KomasaScénář:
Mateusz PacewiczKamera:
Piotr Sobociński Jr.Hrají:
Bartosz Bielenia, Aleksandra Konieczna, Eliza Rycembel, Tomasz Ziętek, Barbara Jonak, Leszek Lichota, Zdzisław Wardejn, Łukasz Simlat, Anna Biernacik (více)Obsahy(1)
Dvacetiletý Daniel projde v nápravném zařízení pro mladistvé duchovní proměnou. Chtěl by se stát knězem, s jeho trestním rejstříkem na to ovšem nemůže ani pomyslet. Když je propuštěn a má začít pracovat v truhlárně na malém městě, převlékne se po příjezdu do kněžského a díky náhodě se ujímá péče o místní farnost. Příchod mladého charismatického pastýře rozčeří stojaté vody a místní komunita, krutě zasažená tragédií, k níž tu došlo, může s jeho pomocí začít pomalu léčit své rány. Uspěje Daniel ve svém poslání? A za jakou cenu? (AČFK)
(více)Videa (2)
Recenze (201)
Pro mě jistě zajímavé kulturní okénko, neboť poláky znám ostudně omezeně málo - jako Bohem vymytý národ a jako ty nejsmradlavější sráče z benzinek a letních festivalů. Což oboje mi v podstatě potvrzuje tento film :D Ale humor stranou, byť pro mě moc arthouse, rozhodně jsem těch dvou hodin nelitoval, nevšední a dobře obsazený. ()
Moc polských filmů jsem pravda neviděl, o to víc je pro mě Corpus Christi zjevením. Neskutečně dobře natočený syrový film o lidech v jedné zapadlé vesnici kdesi v Polsku, jednom fejkovým knězi (výtečný Bartosz Bielenia!) a scénáři, který sice není úplně originální, ale zpracováný je výborně. Kamera funguje na jedničku, a přestože chápu, že to nesedne každému, můžu to jen doporučit. 5* ()
Nenadchol ma Farárov koniec s Vlastimilom Brodským a nenadchol ma ani jeho poľský variant podľa skutočnej udalosti. Možno to nie je celkom kvalitou filmu, ale skôr mojou vzdialenosťou od života ľudí vo filme zobrazených. Film sa dosť vliekol a ku koncu mi už bolo úplne jedno, ako to dopadne, i keď ten rezultát nebol vo filme tým najdôležitejším. Ale, okrem iného, som si potvrdil, že najfrekventovanejšie slovo poľštiny vedie oproti českému "vole" o niekoľko konských dĺžok. ()
Zatím jsem neviděla film, který by vyvrátil staré čínské přísloví "co polské drama to skvost" a ani Corpus Christi tak neučinil. Kluk je ani ne den venku z pasťáku a ještě se zbytkáčem mka či jiné sloučeniny si jen tak vystřelí z místní kostelní krásky a ani dvakrát nemrkne a už stojí v rouchu a káže. Racionálně uvažující člověk by si to asi ověřil, ale když žiješ na polský vesničce a tvůj hřeb týdne je bohoslužba jsi asi rád, že ti konečně poslali nového kněze a bez jakékoli pochybnosti ho nejenže ubytuješ nakrmíš a oblečeš, ale i mu u zpovědi vykecáš všechny svoje smrtelný hříchy. A tak si milý hoch vysloužil místo nucených prací respekt a úctu a to možná jen díky absenci nálepky "děcko z pasťáku" v kombinaci se zaslepeností části věřících obyvatel. Město pomohlo klukovi a kluk naoplátku svým talentem (možná přímo od boha?) pomohl městu vyrovnat se s křivdami dní minulých. Je to drama a všem je jasný, že to nezůstane jen tak. Na konci je vám mladého kněze fakt líto, když víte, že to byl prostě jen ztracenej kluk, který se možná mohl nalézt v tom malém kostelíčku, ale tu šanci mu sebrali. Film ukazuje hodně lidských a společenských nedostatků a asi si tam každej najde něco, nad čím se pozastaví. ()
Obtížně se mi budou hledat slova pro komentář, jedná se totiž o film, od kterého jsem nemohla odejít a s jistotou vím, že mi zůstane v hlavě... Někdo k životu potřebuje víru, někdo jiný hledá opěrný bod, někdo nezvládne svůj úděl a ztrátu blízkého člověka, někdo se sytí nenávistí a bolestí a pak se najde i někdo se škraloupem, kdo má vnitřní pnutí a prostě musí... Potvrzuje to mou teorii, že i ten největší grázl může udělat dobrý skutek a na druhou stranu, že i dobrý člověk může v jistém okamžiku páchat zlo.. Každopádně další výborná věc z Polska a Bartosz Bielenia snad na hranici hereckých možností... ()
Galerie (89)
Zajímavosti (4)
- „Corpus Christi“ znamená „tělo Kristovo“, které symbolizuje při obřadech takzvaná hostie – posvěcená oplatka. (sator)
- Když se herec Bartosz Bielenia (Daniel) ptal režiséra Jana Komasy, proč si do role vybral právě jeho, režisér to odůvodnil, že si stovku uchazečů rozřadil na ty, kteří hráli dobře kněze a špatně kriminálníky a naopak. Bielenia údajně byl tak špatný v obou rolích, že v něm režisér viděl potenciál. (vyfuk)
- Ve filmu se dva kněží baví mezi sebou o tom, kde studovali církevní školu. Daniel (Bartosz Bielenia) zmíní školu v Praze. Nemyslí tím však české hlavní město, ale čtvrť v polském hlavním městě Varšava, které je pojmenováno po svém českém protějšku. (vyfuk)
Reklama