Režie:
Václav VorlíčekScénář:
Miloš MacourekKamera:
Emil SirotekHrají:
Jiří Lábus, Miroslava Šafránková, Vladimír Dlouhý, Marián Labuda st., Jaroslava Kretschmerová, Ondřej Kepka, Petr Nárožný, Pavel Zedníček (více)Epizody(26)
-
Pomoc, za kopcem je obr (E01)
-
Osudná věštba (E02)
-
Rumburak letí na Pultanelu (E03)
-
Arafon (E04)
-
Rumburak v jablečném sadu (E05)
-
Osudné jablko (E06)
-
Věštba se plní (E07)
-
Tatínku, máte dvojčátka! (E08)
-
Past na Roxanu (E09)
-
Studijní cesta do říše pohádek (E10)
-
Mařenka a obr (E11)
-
Roxana znovu na pastvě (E12)
-
Petrova šance (E13)
-
Podvodný sňatek (E14)
-
Král bez poddaných (E15)
-
Trojlístek zahajuje boj (E16)
-
Rumburak č. 2 (E17)
-
Falešný pan Papp (E18)
-
Trojlístek opět pohromadě (E19)
-
Mařenka pod šibenicí (E20)
-
Rumburak vládcem Pultanely (E21)
-
Kufřík v rukou zloducha (E22)
-
Zápas o Pultanelu (E23)
-
Výlet někam jinam (E24)
-
Rumburak kontra Fantomas (E25)
-
Pan děkan mění názor (E26)
Obsahy(1)
Arabela pokračuje dalšími šestadvaceti příběhy, jimiž autoři Miloš Macourek a Václav Vorlíček volně navázali na díly předchozí. Než se podařilo pokračování úspěšného seriálu napsat a natočit, uběhla řada let. Někteří herci z první série se už, bohužel, natáčení nedožili: Vladimír Menšík, Václav Lohniský, Petr Svojtka či Jiří Hrzán. Přesto se ale s většinou herců, které si diváci oblíbili, zase setkají. Se Stellou Zázvorkovou, Vlastimilem Brodským, Ivou Janžurovou, Janou Brejchovou, Vladimírem Dlouhým a přibudou k nim desítky představitelů nových rolí. Například Marian Labuda, Petr Nárožný a Pavel Zedníček. V titulní roli Arabely vystřídala slovenskou herečku Janu Nagyovou neméně půvabná Mirka Šafránková.
Od chvíle, kdy naposledy zazvonil kouzelný zvoneček, se udála spousta věcí. Arabela a Petr jsou spolu 10 let a marně čekají na dítě. Z Honzíka a Mařenky se stali vysokoškoláci, studují folkloristiku, tedy pohádky. Říše pohádek je vážně ohrožena, ze země obrů je pro své vegetariánství vyhnán obr Balibul a usadí se poblíž království, aby se naučil jíst lidi. Každý den žádá novou oběť. Bystrozraký uteče z vězení, aby se nestal jeho obětí a zmocní se kouzelného pláště. Letí do světa lidí. (Česká televize)
(více)Recenze (290)
Když jediné, co umíte, je řeč zvířat, staňte se zvířecím psychologem. Už od dob Sněhurky (či Evy?) by každý měl vědět, že jablka jsou nebezpečná, proč se vždycky najde někdo, kdo jablko zbaští? Obr vegetarinán (ještě že nejedl hnusnotné fňokurky, to by byl už skutečně výsměch). Maruška sufražetka, služebná posedlá touhou po výhodném sňatku (syndrom Popelky). Těch divností, které mají být vtipné a nejsou je prostě moc a kouzla tu taky nefungují. ()
Tohle je trpký návrat jedné legendy. Sice jsem v devadesátém už byla odrostlejší dítě, ale pohádky mi stále byly blízké. Tahle nikoliv, viděla jsem jeden a půl dílu, primárním dojmem bylo zklamání až znechucení. Z občas zahlédnutých fragmentů seriálu jsem usoudila , že ignorovat Arabelin návrat bylo správné rozhodnutí. 10% za snahu. ()
Arabelu jsem vždycky miloval a budu stále, nevadilo mi ani, že její představitelka se v pokračování změnila (ikdyž původní byla lepší). Působím tady jako trn v oku, ale já mě se to prostě líbí. Jako malej jsem si vždycky přál cestovat do říše pohádek a mít Fantomasův "vočmen". //Edit 21.2.2011// Teď jsem to dokoukal znova a ani po tolika letech se mi to nepřestalo líbit. Pravda možná první série byla malinko lepší, ale i tak prostě pecka! ()
Řekněme že asi souhlas s většinou hodnotících. Neřekl bych, že zde byl problém že tu nebyla originální Arabela, vždyť i jí nakonec dabovala Libuše Šafránková, kterou původně Vorlíček chtěl. Ono těch postav jinak chybělo více. V prvé řadě Blekota jako František Filipovský, který který zde měl minoritní roli, dále pak Vladimír Menšík, který bohuže se pokračování nedočkal. Pojetí Petra a Arabely se naprosto změnilo, zatímco v prvním díle jednak patřili mezi ústřední postavy plných idealů a byly "poblázněni láskou", jistou naivitou, o 10 let později je tu snaha Vorlíčka posounout postavy trochu jinam, jako ty starostlivé rodiče, které dřou na své ratolesti v práci, hádky a sebeobviňování - ostatně asi každé dítě v nich vidělo svoje rodiče. Navíc je tu snaha o realičnost a ještě více vyděsit diváka, jako třeba u Fantomase, nebo třeba obra, který požíral lidi a kterému loterie znamenala další oběd/večeři nebo smrt Rumburaka samotného. Prostě tu byla snaha přiblížit Arabelu nejen pro ty nejmenší, ale i pro celou rodinu a je tu snaha o realnější pojetí. I počet dílů se zvýšilo. Jak u minulé serie by určitě pospělo ten díl více, zde to bylo ke škodě. Sice tu měli více prostoru, ale ubylo více funny/crazy momentů, zábavnost prostě utrpěla na úkor jakémusi dobrodružnému pojetí, kde zábava nemá místo. Zklamalo mě to a je možná škoda, že seriál přišel tak pozdě. Ono bylo i trochu vidět, že Vorlíček se nechal strhnout onou atmosférou 90. let, kdy vyšla všelijaká díla nevalné kvality ve jménu, že se může dělat co chce. Dokonce jsem si všimnul i menší narážky na komunismus, kde Honza Majer něco povídá o zatajení Arabely a jejího původu z kádrových důvodů. Osobně komunismus nemusím, ale dle mého si toto tvůrci mohl v pohádce odpustit, navíc to dle mého nemělo bůhví jak velký význam, takže důvod nechápu - asi si ale Vorlíček potřeboval ulevit. 2*. ()
Nevím proč, ale většina "porevolučních" filmů na mě působí tak nějak ponurně, nostalgicky. Arabela II. do tohoto řazení určitě patří. Je to dáno nejen nepřítomnosti některých herců (především absence Vladimíra Menšíka byla znát), ale i přemodernizovaným/předimenzovaným dějem. Moc efektů přineslo malý účinek. I přes plejádu skvělých herců a "stálého toku děje" se pokračování moc nepovedlo. Člověk se totiž neubrání srovnání s tou naší, tradiční a nepřekonatelnou Arabelou. A v tomto srovnání se jeví tato "nová Arabela" tak nějak šedivě, bez šťávy... ()
Galerie (88)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (49)
- Zvuk prstenu a pláště se oproti předcházející sérii změnil. (fiLLthe3DD)
- V prvním díle jsou ústy čarodějnice aka paní Černé (Jana Andresíková) vysvětleny všechny zdánlivé nesouvislosti s navázáním děje na původní seriál Arabela (od r. 1980) a dokonce i na film Rumburak (1984). Základní příběhovou linii tohoto filmu tedy seriál považuje za kánon. Ignoruje ale do filmu zakomponovaná zaklínadla a zůstává jen u klasických kouzelných předmětů jako v původním seriálu. (Sidarius)
- Natáčeno v Praze - Bubenči, na výstavišti v Holešovicích, Karlově náměstí, Josefově (klenotnictví). [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)
Reklama