Reklama

Reklama

Epizody(6)

Obsahy(1)

Kdo ví, jak se stalo, že si Kája Berka na návštěvu k dědečkovi a babičce do Ružbachu zapomněl vzít s sebou pyžamo. Prababička mu ochotně půjčila noční košili po pradědečkovi, o němž se v rodině tradovalo, že byl směšný snílek a vynálezce nesmyslných předmětů. Jedině prababička pokládala svého zesnulého manžela, profesora na místním gymnáziu, za zneuznaného génia. Kája, poté, co prosnil noc v pradědečkově noční košili, dal babičce plně za pravdu. Nejenom, že zažil v pradědečkově vyučovací hodině výlet do pravěku, ale dozvěděl se tady důležitou informaci. Jeho starší bratr Radim, konstruktér velké automobilky, se už dávno trápí se svým vynálezem převratného významu. Pradědeček prozradí Kájovi, že na podobném vynálezu auta, které bude jezdit zadarmo a bez škodlivých zplodin, sám kdysi pracoval a důležitou dokumentaci zakopal na zahradě. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (177)

honzic 

všechny recenze uživatele

Poslední vydařený seriál Orlíčka, než přišla revoluce, po které se z něj stal režisér nepovedených filmů a seriálů (škoda). Tady hraje jak skvělý Satinský, tak Vladyka i Rosůlková nebo Hadrbolcová a ani role dětí nejsou zas tak zle zahrané. No jako celkem to působí vyváženě a příjemně. Hodnocení: 65 % ()

manonfire 

všechny recenze uživatele

Bizarní blbinka pro děti, která měla své momenty, ovšem do svěžesti a roztomilosti Čestmíra jí dost chybělo, jelikož ten poskytoval prostor absurdnosti dětské rozvernosti soustředěné v dospělých postavách (Menšík, Nárožný, Bohdalová), kdežto v Křečkovi i ti lepší z osazenstva (Satinský, Sloup, Kopřiva s Vladykou) neměli dost silné momenty, aby vynahradili zbytek druhotřídního hereckého obsazení, kde dětské role byly vcelku o ničem, postavy rodičů nevýrazné (Zahajský, Turzonovová) no a Brodský to je totální průser, něco tak ňoumovitého, zženštilého a necharizmatického se skutečně nevídá. Upřímně, i triková část byla ve srovnání s takovými Návštěvníky místy až trapná, hudba pak tuctová. 40% ()

Reklama

Paity 

všechny recenze uživatele

Teda v anglickém překladu to vypadá šíleně. V každém případě můj velmi obíbený seriál. Ani jsem nevěděl, že to bylo natočeno až v roce 1987, spíše jsem to tipoval na začátek 80. let. Určitě jde ale o velmi povedenou záležitost s oiriginálním příběhem. A hlavně, kdo by si nepamatoval ovládání Júlia Satinského prostřednictvím kladiva bušícího do nějakých jeho mozkových závitů. To už prostě nikdo nezopakuje. ()

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Byly to spíš křeče v noční košili, ale co, ono tehdy nebylo z čeho vybírat. Pro děti to měla být jakási pozvánka do světa dospělých, která měla ukázat, že lidi jsou svině a kdo nekrade, okrádá rodinu a že bez ostrých loktů se může kdejaký neználek zahrabat. Milé děti, vezměte si příklad ze starého pana Křečka, takhle se dělá kariéra. Zapomeňte na naivitu mladého Brodského. Když opominu tento kontex, jednalo se o legrační a dobrodružné fantasy, kde si tvůrci udělali perfektní kličku ohledně cestování časem, prostě si oblékli pradědečkovu noční košili. ()

Zbygniev 

všechny recenze uživatele

Jeden z dalších scifi seriálů pana Vorlíčka a povedl se. Na každý díl se člověk vždy těši,co bude dál. Opět trefné obsazení herců, zvláště do záporných rolí. Július Satinský,Jana Švandová či nepříliš známý Martin Mejzlík,zahráli své role znamenitě. Triky jsou sice hodně zastaralé,ale to snad ani v té době lépe nešlo. V každém případě,je to ukázka typického chování čechů, jak někoho okrást, chlubit se cizím peřím,a mít z toho ještě prospěch. Nejlépe to předvedl Martin Mejzlík. ()

Galerie (47)

Zajímavosti (9)

  • Hromada lokalit byla postavena v ateliéru. Například interiér školy z minulosti. (JT19)
  • Seriál měl mít původně název „Jak řídit inženýra křečka“. O finálním názvu rozhodl až německý producent. Název „Jak řídit inženýra Křečka“ má alespoň kniha kterou napsala Hermína Franková, která vznikla podle seriálu. [Zdroj: Václav Vorlíček, Petr Macek – kniha Pane, vy jste režisér!] (JT19)
  • V jednej zo scén Kája (Ondřej Regazzo) stojí v oku inžiniera Křečka (Július Satinský) a pozerá sa cez jeho zrenicu. V takomto prípade by však stál v ceste svetlu predchádzajúcemu cez jeho oko a vytváral tak tieň, ktorý by sa premietol na sietnicu a ničil tak „obraz“. (ČSFD)

Reklama

Reklama