Reklama

Reklama

Stvořeni pro lásku

  • Hongkong Hua yang nian hua (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Příběh se odehrává v šedesátých letech, kdy se do hongkongského bytu nezávisle na sobě stěhují dva manželké páry: novinář Chow se svojí ženou a krásná sekretářka Li-zhen s manželem. Jejich protějšky tráví mnoho času na cestách a tak si Chow a Li-zhen společně zkracují osamělé večery. Dokud se neobjeví podezření na mimomanželské aktivity jejich partnerů. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (242)

poz3n 

všechny recenze uživatele

Tenhle film jsem si hodně dlouho dlužil. Formální stylizací, prací se střihem, záběrováním, tím vším a nejen díky tomu všemu je In the Mood for Love velice často citovaným snímkem ve všech možných filmových rozborech. Nějak jsem měl ale občas problém orientovat se ve významu jednotlivých scén a tak jsem se průběžně ztrácel a nacházel, až mě to celé unavilo. Zážitek se tak u mě zastavil někde v půlce, spíše u té formální stránky. 6/10 ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Po Kar-waiovom predchádzajúcom filme som sa k tomuto staval s odstupom, no na moje potešenie som zaznamenal mierny posun k lepšiemu. Hlavne čo sa týka hercov. Východné filmy sú často silné po obsahovej stránke, no na hercov a ich výkony si nikdy neviem zvyknúť. No tu musím povedať, že ma dostali. Bezchybné vyjadrovanie citov a života, plné úprimnosti a prirodzenosti. Aj poňatie a spracovanie sentimentálneho príbehu s baladicko-poetickým ladením mi celkom pohodovo sedelo, no to mi zďaleka nestačí. Rozprávanie príbehu znova nemá základný pilier, o ktorý by sa opieral a ktorým by zaujal a záver bol akoby odseknutý a nedopovedaný. Možno som nebol naladený na správnej frekvencii, no čakal som viac. 60%. ()

Reklama

Skrk 

všechny recenze uživatele

Stvořeni pro lásku. Uvnitř syrové a kruté. Dojemný, mnou nepopsatelný snímek s určitou poetikou a s tak krásnou vizuální stránkou. Nevzpomenu si na žádného jiného režiséra, který tento styl vizuality zvládá natolik, že i cigaretový kouř je tak úžasný. Hudební doprovod je kapitola sama o sobě. (24. nejlepší film všech dob) ()

Tsuki 

všechny recenze uživatele

Lyrický film o lásce, která nemůže být uskutečněna, a tak je znázorněna pouze pohledy, letmými dotyky a náhodným se míjením v chodbě, skutečně s minimem fyzického kontaktu. A jak nám film ukazuje, vážně to funguje, přestože je to hodně nezvyklé. Stejně tak zajímavá byla kamera, soustředící se na hlavní dvě postavy a na detaily kolem nich, a přitom v některých případech naopak vynechávala přímý pohled do obličeje člověka, se kterým je veden dialog. Přiznávám, že jsem byla celým filmem hodně překvapena, ale bohužel, faktem také zůstává, že ne všichni lidé jsou na takovou lyriku ve filmu zvyklí, kvůli její nedějovosti. V mém případě jde navíc i o to, že jsem film sledovala pozdě večer, což není zrovna ideální vzhledem k tomu, že vyžaduje poměrně velkou soustředěnost. Tohle sice může být trochu odrazující, ale já osobně jsem nakonec ráda, že jsem In the Mood for Love viděla, protože takových jedinečných filmů není moc. ~(4,2)~ ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Něžně krutý film o pastech, ve kterých se lidé udržují, jimiž si ničí životy, maří vzrušení. Napodruhé teprve vynikne krutost, přesnost vyprávění příběhu, strukturace. Maniakální dekorativnost scén má obrovský význam - preciznost provedení, do nějž se přelije energie, zástupná nenaplňované opravdovosti života. Jako maniakální leštění mříží. Stačí sledovat všechny ty látkové vzory na šatech stále stejného střihu. Zoufalá energičnost, s níž se hrají stolní hry. Ale opravdu. Napodruhé. Ten střih, ten tvar, to origamí poskládání příběhu. A ta strašlivá naivní důstojnost, disciplinovaná odtažitost, s níž se přijímá a vykonává rozsudek nad vlastním životem. *~ ()

Galerie (97)

Zajímavosti (36)

  • Filmový kameraman Christopher Doyle, s ktorým to bol šiesty projekt v spolupráci s režisérom Wong Kar-wai, musel odísť, keď sa produkcia oneskorila, a nahradil ho Mark Lee Ping Bin, ktorý je uznávaný za svoju prácu s taiwanským režisérom Hou Hsiao-hsien. Oba kameramani sú rovnako uvedení v záverečnom filme. V konečnej verzii sa predpokladá, že niektoré scény boli nakrútené každým z nich, pričom niektorí kritici upozorňujú na rozdiely medzi kinetickejším štýlom Doyla, aký sme videli v predchádzajúcich Wongových filmoch, a jemnejšími dlhými zábermi Leeho, ktoré zdôrazňujú kľúčové časti filmu. (Pat.Ko)
  • Kar Wai Wong točil poslední scény a prováděl závěrečné úpravy necelý týden před ohlášenou premiérou v Cannes. (Morien)
  • Pôvodná myšlienka a inšpirácia pre film vyplynula z japonskej poviedky o dvoch postavách, ktoré často chodia okolo seba po schodisku, ale nehovoria. V tomto príbehu postavy nakoniec spáchajú samovraždu. (Pat.Ko)

Související novinky

100 nejlepších filmů všech dob podle kritiků

100 nejlepších filmů všech dob podle kritiků

02.12.2022

Britský měsíčník Sight and Sound po deseti letech opět požádal kritiky o aktualizovaný seznam nejlepších filmů všech dob, a díky obří anketě, v níž se zúčastnilo rekordních 1639 recenzentů, kinařů,… (více)

Reklama

Reklama