Režie:
Kar-wai WongScénář:
Kar-wai WongHrají:
Tony Chiu-wai Leung, Maggie Cheung, Roy Cheung, Julien Carbon, Laurent Courtiaud, Rebecca Pan, Ping-Lam Siu, Man-Lei Chan, Pauline SuenObsahy(1)
Příběh se odehrává v šedesátých letech, kdy se do hongkongského bytu nezávisle na sobě stěhují dva manželké páry: novinář Chow se svojí ženou a krásná sekretářka Li-zhen s manželem. Jejich protějšky tráví mnoho času na cestách a tak si Chow a Li-zhen společně zkracují osamělé večery. Dokud se neobjeví podezření na mimomanželské aktivity jejich partnerů. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (2)
Recenze (242)
Lze podobu a osudovost lásky znázornit, aniž by bylo nutné o ní přesvědčovat divokostí erotických scén? Jen květinovými šaty, povívajícími závěsy, kanoucí slzou jako jediným pohybem v prázdné místnosti, rukou plující po předmětech, vyšívanými pantoflíčky čekajícími na svou chvíli, hudbou ....TO lze. ()
Nevím co mám hodnotit. Kar-Wai Wong je mistr stylizace, atmosféry a krásy pohledu kamery. Bohužel příběhově hraje v tomto díle druhé housle a z nudného a zdlouhavého příběhu chce dostat něco více, ale to se nedaří. Příběh opravdu je spíše pozadí, pro Kar-Waiovi kvality. Je to velká škoda, velké očekávání se vytratilo a toto místo zaujalo zklamání. Jediné co mi utkvělo v paměti... Je to neklidná chvíle. Sklonila hlavu dolů, aby mu dala šanci přiblížit se. Ale on nemohl, z nedostatku odvahy,ona se otočila a odchází... ()
Esteticky krásný a smutně poetický film o lidech, kteří neumí, nechtějí nebo se bojí vyjádřit své city a pocity, a proto se spolu stále míjejí, ačkoliv žijí třeba vedle sebe. Výborný Tony Leung a velkolepá Maggie Cheung, která jako by byla pro tuhle roli stvořena. A přehlídka jejích mnoha krásných a stylových šatů. A krásná hudba. ()
70%. Z tohto diela mám veľmi rozpačité pocity, pretože okrem slastného pohladenia neuveriteľne nádhernou emocionálnou hudbou, citlivou kamerou, intímnym prostredím, dokonalou štylizáciou obrazového segmentu, je príbeh tak trochu plytký, nevyhrotený a slabý, pričom pri väčšom zaujatí sa s ním dalo urobiť zázraky. Priznávam, dojatá som najmä vďaka tým okamihom, kedy kraľovala nebeská hudba, veľavravné pohľady dotknuté smútkom, jemné závany osudovej romantiky. Wong je v istom ohľade umelec podobného kalibru ako Yimou Zhang a obidvaja dokážu diváka uvelebiť len vďaka ohromnej vizuálnej poetike, nie príbehu. ()
První sem viděl Wongův film 2046, kterej je v podstatě pokračováním In the mood for love a myslim, že to nebylo úplně dobře, jelikož i když to nenavazuje nějak razantně, tak vývoj postavy Tonyho Leunga tady přímo navazuje nebo lépe řečeno se z něho dá pochopit styl chování Tonyho Leunga v 2046 nebo aspoň mi to tak přišlo a tak nějak sem díky tomuhle filmu líp pochopil i celej film 2046, krom toho je tu víc věcí, který jsou v pokračování dál rozvíjený, jedná se hlavně o myšlenky. Nicméně co se týká samotnýho filmu, tak je opět hodně poeticky natočenej, kamera opět nádherná, muzika nevtíravá, ale dobová a pro atmosféru perfektní a oproti 2046 se nejedná o tolik zmatenej kousek, příběh si plyne svým pomalým tempem a i tak dokáže zaujmout ()
Galerie (97)
Zajímavosti (36)
- Filmový kameraman Christopher Doyle, s ktorým to bol šiesty projekt v spolupráci s režisérom Wong Kar-wai, musel odísť, keď sa produkcia oneskorila, a nahradil ho Mark Lee Ping Bin, ktorý je uznávaný za svoju prácu s taiwanským režisérom Hou Hsiao-hsien. Oba kameramani sú rovnako uvedení v záverečnom filme. V konečnej verzii sa predpokladá, že niektoré scény boli nakrútené každým z nich, pričom niektorí kritici upozorňujú na rozdiely medzi kinetickejším štýlom Doyla, aký sme videli v predchádzajúcich Wongových filmoch, a jemnejšími dlhými zábermi Leeho, ktoré zdôrazňujú kľúčové časti filmu. (Pat.Ko)
- Natáčení trvalo 15 měsíců. (Morien)
- Film vybral Les Cahiers du Cinéma (Francúzsko) ako jeden z desiatich najlepších snímok roku 2000 (#05). (Pat.Ko)
Reklama