Reklama

Reklama

Stvořeni pro lásku

  • Hongkong Hua yang nian hua (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Příběh se odehrává v šedesátých letech, kdy se do hongkongského bytu nezávisle na sobě stěhují dva manželké páry: novinář Chow se svojí ženou a krásná sekretářka Li-zhen s manželem. Jejich protějšky tráví mnoho času na cestách a tak si Chow a Li-zhen společně zkracují osamělé večery. Dokud se neobjeví podezření na mimomanželské aktivity jejich partnerů. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (242)

viperblade 

všechny recenze uživatele

Já bych tak chtěl tomuto filmu dát lepší hodnocení, opravdu. Jenže to nejde. Tenhle film jsem si pustil bez nějakého očekávání, nevěděl jsem, o čem přesně je, prostě jsem se chtěl nechat překvapit. Jediné, co mi po pár týdnech od té doby, co jsem jej viděl, utkvělo v hlavě byla parádní kamera. Toť vše, bohužel, protože na zbytek (herci, soundtrack) jsem se nemohl soustředit kvůli té neskutečné nudě. Mám rád pomalé filmy, ale co je moc, toho je příliš. Opravdu mi přišlo, že tenhle film prostě musí mít přes tři hodiny, jak se vlekl a když jsem se pak podíval na hodiny, tak jsem nevěřil, že to bylo sotva hodina a čtyřicet minut. Nevím, kde se stala chyba, když všichni kolem mě tady dávají nejvyšší hodnocení. Já se upřímně přiznám, že jsem málem párkrát usnul. Objektivně musím uznat, že mě film překvapil, bohužel to nebylo pozitivní překvapení. 40 %. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Wong Kar-wai ve vrcholné formě. Chápu, že na někoho může ta ryzí artovost (jako např. všechny ty zpomalené záběry cigaretového kouře nebo kráčejících postav na pozadí oprýskaných omítek, podbarvené stále stejnou melodií) působit poněkud afektovaně, případně že ten film může někoho nudit, ale osobně mám tenhle typ filmů, kde vítězí forma nad obsahem, hodně v oblibě. A zrovna formální stránka je zde dovedena téměř k dokonalosti - hlavní role jsou obsazeny velmi "fotogenickými" herci (zmínit je nutno i fantastické kostýmy, především v případě šatů Maggie Cheung, které jsou skutečně překrásné), s dialogy se zde nakládá velmi úsporně a všechny postavy se chovají neobyčejně kultivovaně a zdvořile (s výjimkou buranského kolegy z práce), každý záběr je nápaditý, krásný a velmi pečlivě komponován, herci jsou většinou snímáni v detailu či polodetailu (přičemž postavy manželských protějšků Chow a Li-zhen zde překvapivě nemají nikdy zabranou tvář), celé je to velmi efektně sestříháno, a skoro celou dobu k tomu hraje absolutně bezchybný soundtrack - hudební stránka zde dokonale doplňuje tu obrazovou a tvoří nerozlučný celek. Když ale přijde řeč na to, oč v tom filmu skutečně jde, nastává trochu problém. Ten film nevypráví žádný originální příběh, který by člověka vtáhnul do sebe, je to spíše o subtilních náznacích, pocitech, atmosféře, a pokud se člověk na tempo toho filmu a jeho specifickou poetiku nenaladí, tak se tam může vkrádat jistá nuda. Navíc od 75. minuty, kdy se děj přesune do Singapuru a na další místa, jsem se v tom bohužel už poněkud ztratil (a třeba tu vsuvku s De Gaullem jsem asi vůbec nepochopil), a když tam v závěru naskočí následující text - Vzpomínat na ta zmizelá léta je pro něj jako dívat se ven skrz zaprášenou okenní tabulku. Uplynulou dobu sice vidí, ale dotknout se jí nemůže, navíc vše, co se mu daří zahlédnout, je rozmazané a nezřetelné. - nemohl jsem se ubránit dojmu, že je to zoufale banální, ale možná také křehce krásné, a záleží čistě na individuálním diváckém naladění, ke které interpretaci se člověk přikloní - na třetí zhlédnutí se spíše začínám klonit k té první variantě. ()

Reklama

ancientone 

všechny recenze uživatele

Kultivovaný Wong rozprávajúci tichý milostný príbeh situovaný do 60-tych rokov, plný izolácie a komunikačnej bariéry s obdivuhodným citom a jeho špecifickým zmyslom pre vizuálne spracovanie. Oproti predchádzajúcim snímkam (Chungking express, Fallen Angels,...) sa v In the mood of love presúva z oblasti psychedélie do impresívnych odtieňov, uzatvára sa do introvertnej komornosti, znižuje tempo a pôsobí v skratke viacej distingvovane, s veľmi poetickým obrazom lásky. Komunikácia s divákom ostáva viacej odmeraná, posilňuje vytváranie dojmu izolácie, ktorý podfarbuje celú snímku, nevyskytujú sa tu monológy, osobné výpovede, postáv smerované priamo k divákovi, kamera sa zakrýva a pomaly prechádza spoza mreží, okien, záclona a rôznych clôn, Wongova štylistika nepôsobí tak expresívne, krikľavo ako v predchádzajúcich dielach, zbavuje sa neónu a jázd labyrintom nočného mesta v ktorom sa náhodne prepletajú osudy postáv, In the mood of love sa chová dospelejšie a koncentrovanejšie. Disponuje veľkým citovým potenciálom dávkovaným striedmo po perfektne odmeraných dávkach, symbiotizujúcich s obrazovou čistotou. Jednotlivé zložky filmu sa vzájomne do detailu dopĺňajú a pomáhajú si vo vzájomnej sugestívnosti, ktorej výsledkom je nádherne koncentrovaný celok, puntičkársky kolorit, kde má každý jeden odtieň svoje pevné, hierarchicky dané miesto, nenápadný a v konečnom dôsledku o to pôsobivejší. Problém komunikácie a oddelenia je vykresľovaný krasopisnou podpovrchovou drobnokresbou, celok pôsobí subtílne a nenápadne, funguje ako perfekcionistický hĺbkový náhľad (nechcem použiť priamy termín „pohľad“) do problematických medziľudských vzťahov s impresionistickým citom a trpezlivosťou. ()

Pethushka 

všechny recenze uživatele

Vizuálně hezký, citlivě natočený film, kterému k dokonalosti chybí už jen pořádný příběh. I přesto je to záživná a při tom pomalém tempu i překvapivě napínavá romantika, které se dá jednoduše propadnout. Spoustu věcí jsem si nakonec musela domyslet, hodně toho zůstalo zahaleno tajemstvím navždycky, ale vlastně to ve finále ničemu nevadí. ()

Jirka_Šč 

všechny recenze uživatele

Připadalo mi být méně těžké, než 2046, ke konci však maličko utahané. Režisér se s filmem doslova "vymazlil". Spojení rukou, které je vidět jen ve stínech, informace, které se člově dozvídá náznakem, melancholie dokreslená emocemi a barvami. Míjení dvou lidí. Minulost, kterou člověk vidí, ale nedokáže se jí dotknout. ()

Galerie (97)

Zajímavosti (36)

  • Pôvodná myšlienka a inšpirácia pre film vyplynula z japonskej poviedky o dvoch postavách, ktoré často chodia okolo seba po schodisku, ale nehovoria. V tomto príbehu postavy nakoniec spáchajú samovraždu. (Pat.Ko)
  • Pred uvedením filmu do kín Wong vystrihol 32 minút z konca filmu. Tieto dodatočné scény sa odohrávajú v rokoch po pôvodnom ukončení filmu v roku 1966 a pokračujú do sedemdesiatych rokov, kde sa pán Chow (Tony Leung Chiu-wai) a pani Chan (Maggie Cheung) stretávajú niekoľkokrát. (Pat.Ko)
  • Film je najvyššie umiestneným moderným filmom na zozname 250 najlepších filmov podľa magazínu Sight and Sound. V roku 2015 obsadil 25. miesto v tomto rebríčku. (Pat.Ko)

Související novinky

100 nejlepších filmů všech dob podle kritiků

100 nejlepších filmů všech dob podle kritiků

02.12.2022

Britský měsíčník Sight and Sound po deseti letech opět požádal kritiky o aktualizovaný seznam nejlepších filmů všech dob, a díky obří anketě, v níž se zúčastnilo rekordních 1639 recenzentů, kinařů,… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno