Režie:
Jay RoachScénář:
Charles RandolphKamera:
Barry AckroydHudba:
Theodore ShapiroHrají:
Charlize Theron, Margot Robbie, Nicole Kidman, John Lithgow, Nazanin Boniadi, Alice Eve, Alanna Ubach, Kate McKinnon, D'Arcy Carden, Ashley Greene (více)Obsahy(2)
Skupina žen vytáhne do boje proti zakladateli Fox News Rogeru Ailesovi. Nelíbí se jim jeho obtěžování na pracovišti. (Filmbox)
Videa (19)
Recenze (139)
Bombshell je unikátem v tom, že se z hloupých žen snaží udělat oběti. Šéf dá nemravný návrh a ženy toužící po kariérním posunu souhlasí. A je blowjob. Za dvacet let si začnou stěžovat, co že si to ten šéf dovolil. A všichni jim dají za pravdu. Jediným důvodem, proč je film dobré si pustit je Margot Robbie. 33 % Celosvětový příjem k 19. 2. 2020: $51,495,003, což je 1,61 násobek rozpočtu ()
Pokud jste zastánci MeToo a zuřiví feministé či feministky, utvrdíte se ve svém přesvědčení a pokud stojíte na druhé straně barikády, názor rozhodně nezměníte. Zkrátka a jednoduše rutinní drama na společenskou objednávku. Nemůžu říct, že bych se nudil, ale na druhou stranu jsem se ani nebavil. Vidím to jako čistokrevnou šeď neschopnou vyvolat byť jen minimální emoci. Za výraznější zmínku stojí jen Charlize Theron, která je Megyn Kelly neskutečně podobná. Na druhou stranu na ní napatlali tolik make-upu, že se to odrazilo na hereččině mimice, za kterou by se nestyděl leckterý medvěd. 50% ()
Komu šokujúce odhalenie, komu nie. To, že šéfovia (hocijakí, čohokoľvek) si veľmi často za svoje podriadené vyberajú atraktívne dámy, je dlhodobo známa vec. A rovnako je známa vec, že vzťah medzi šéfom a jeho atraktívnou podriadenou veľmi často skĺzne do istej formy sexuálneho vzťahu. Niekedy tomu predchádza nepríjemné obťažovanie, neustále narážky, či vynucovanie si sexuálnych služieb pre iných (sprievod pre známych, návštevy). Nezriedka je sex so šéfom alebo ním určenými osobami kompenzovaný zvýšením platu. Inokedy profesným postupom, či inými pracovno-právnymi bonusmi. Korporátna sex norma vo vzťahu boss-slúžka/podriadená. Nevravím, že je to správne, naopak, je to typické zneužívanie moci. Najmä v súkromných firmách sa to deje zhusta. A nie každá žena sa dokáže ubrániť. Nie každá sa chce ubrániť. Zvlášť, ak ide o prácu snov, zvlášť ak to všetko pôsobí na jeden zo základných ľudských pudov. John Lithgow nepôsobí v úlohe zvrhlíka, napriek snahe nejako extra démonicky. Pretože sa vie zavďačiť, vie, prečo ženy z jeho tímu zväčša neodchádzajú (vysoké platy, snaha sa zastať sa ich, iné benefity). Zároveň má sociálne cítenie. Ale všetko je to predovšetkým systémová chyba korporácií ako takých, nie diskriminácie žien. Až po odstránení kapitalizmu sa dá dôstojne riešiť údajná diskriminácia a aj hnutie metoo. Pretože, ak sa aj z čela firiem odstránia odpudzujúci predátori, zároveň v nich odídu organizátorsky i riadiaco schopní a výkonní muži, čo si sem-tam radi šuchli bokom. Nič sa nezmení. Buď ich nahradia revolučnou zlobou naladené ženy, ktoré podriadených budú jebať bez ohľadu na sociálne benefity v mene čo najefektívnejšieho chodu firmy, nepripúšťajúceho kreatívne oddychové chvíľky. Alebo na ich miesta dosadia "progresívnych manažérov" s empatiou limitne blízkou nule, bez vyjadrenia emócií, ktorí spôsobia, že z firiem sa stanú emočne strnulé mŕtve schránky. Orientované na výkon, a na nič iné než výkon. Metoo zvíťazí, ľudskosť odumrie. Nie vďaka hlúpemu hnutiu, ono vôbec nie je márne. No vďaka systému. Preto sa film síce tvári bombasticky, ale napráva len zlomenú bočnú halúzku v kompletne rakovinou postihnutom mohutnom strome zastaraného patriarchálno buržoázno kapitalistického modelu. Ale aby som len nehanil, výkon ženského tria bol skvelý, rovnako tak Lithgowa ako aj Malcolma McDowella v úlohe hlavného mediálneho guru a vládcu - Ruperta Murdocha. ()
Nuže, asi primárně se dá mluvit o velké pecháčku, když seriál o této tématice někdo udělal už před půl rokem, kvalitně, záživně, zajímavě a všechno okolo. Toto zní hlavně jako velký manifest ženského utiskovaného a zneužívaného úhlu pohledu, který měl být silný tahoun na Oscary, ale silně narazil. Ať už pod sílou konkurence a nebo jednoduše toho, že film je nudný jak sledovat tvojí bábu jak sleduje nový Soukupův myšlenkový durchfall análem. Nezachrání to ani dobrý make-up, dobré herecké výkony, prostě nic. Máme zde příběh, který má koukat na aféru kolem Aillese, ale spíše se ukazuje nějaká svébytnost ženské síly, s čímž bych neměl takový problém, kdyby to jednoduše nebyla nuda. Zde je hezky vidět, jak Oscarový materiál může pohořet. Ani ne tak na nominacích na Oscara, ale i v tom jakou hrůzu můžeš v tomto směru natočit, aby byla skoro úplně nezáživná. ()
Kterak se na popud jediné žaloby rozjede bouřlivá kampaň, kvůli níž už nesmějí otylí zakomplexovaní zaměstnavatelé vyzývavě hledět na mladé, spoře oblečené děvenky. Táhnou to především výborní herci a pozornost se daří udržovat také zběsilou zásobárnou informací a dialogů, ovšem příběh vystřelí odnikud a chybí mu nějaký nadstandardní režijní rámec, nemluvě o evidentně osekaném ženském vzepětí, které postrádá pevně zacílenou argumentační hodnotu a spoléhá prostě na to, že s hrdinkami musíme automaticky soucítit. Což ale vždy nelze, protože jsou dobrovolně a hrdě součástí hyenovitého (či alespoň takto vykresleného) média a sami mají k ryze sympatickým figurkám daleko. A v té záplavě jmen a postav se jeden začne po chvíli docela ztrácet. Nejvíce mě paradoxně bavil parádně namaskovaný John Lithgow, který svou roli zvládl bravurně. 60% ()
Galerie (272)
Zajímavosti (16)
- Transformáciu Charlize Theron na Megyn Kelly v maskérni je možné vidieť tu. (dalziel)
- Ke konci filmu, kdy Megyn (Charlize Theron) sedí v místnosti s právníky a podává své prohlášení, tak je to stejná zasedací místnost jako ve filmu Sociální síť (2010), kde se odehrávali výslechy Marka Zuckerberga. (e_Fox)
Reklama