Reklama

Reklama

O skleničku víc

  • angličtina One Glass Too Much (festivalový název) (více)
Animovaný / Loutkový / Krátkometrážní
Československo, 1953, 20 min

Obsahy(1)

Film je součástí a byl vydán na DVD s názvem Film - náš pomocník.
Rozsáhlá kolekce informačních a osvětových filmů z let 1948 až 1959 reflektuje proměny české společnosti 50. let v jejích pracovních zvyklostech i volnočasových aktivitách. (Filmexport)

Recenze (34)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Řidiči nepožadujte lihové nápoje!!! Hlavní motto této populární lyricko-dramatické agitky. Tolik moderní a stále jako živé, propracované do těch nejposlednějších možných detailů ať už se týká samotné výborné animace loutek, nejrůznějších předmětů a reálií, až třeba po hudbu a zvuky. Výborná spolupráce Pojara s Trnkovými loutkami. Sám Pojar pak tímto svým filmem sklidil i mezinárodní ohlas a získal hlavní cenu na festivalu v Cannes. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

První Pojarův skutečně samostatný film poté, co se rozhodl vykročit ze stínu svého studiového šéfa Jiřího Trnky. Ten sice byl výtvarníkem, ale scénář a režie byly plně v kompetenci Pojara. Na svou dobu novátorské a precizní, film sklidil v zahraničí ještě větší ohlas, než doma. Černá groteska o tom, že alkohol v krvi řidiče může nadělat pěknou paseku... Opilecký dojem byl navozován pohybem a rozostřováním kamery, případně kresbou mimiky na hlavičce loutky. Pracný a originální film, který mi moc nesedl stylem - mám přece jen raději Pojarovy poetické snímky... Celkový dojem: 65 %. ()

Reklama

Libidor 

všechny recenze uživatele

Jeden z prvních animovaných filmů Břetislava Pojara z první poloviny padesátých let. V této době patřil Pojar ke kmenovým animátorům Studia Jiřího Trnky, zároveň se ale již pokoušel režírovat sám. V protialkoholní agitce "O skleničku víc", pojednávající o motocyklistovi, jehož návštěva motorestu na cestě za milou dopadne tragicky, měl režii již zcela pevně ve svých rukou, přestože na celkové vizuální stránce je ještě patrný Trnkův rukopis (vytvořil loutky), ale jinak se Pojar již nechal inspirovat i jinými výtvarníky - např. Kamilem Lhotákem. Jako vždy je zde bezchybná animace, za kterou Pojar vděčí svým kolegům - Látalovi, Karpašovi a Ing. Hrabě - zvláště pasáž jízdy opilého motocyklisty těsně před nehodou je opravdovou lahůdkou a je rovněž skvěle vygradovaná. ()

topi 

všechny recenze uživatele

Původně to měla být agitka na to, aby se nepil alkohol při jízdě autem nebo na motorce, Břetislav Pojar si to udělal po svém a vznikla tak svělá loutková povídka, pro kterou loutky navrhl Jiří Trnka a do které Břetislav Pojar přidal neskutečnou akci s obrovskou gradací! Jízda opilého motocyklisty temnou nocí je neskutečně výživná, kulisy dodávají snímku perfektní prostředí a celý film je natočen velmi precizně. A jak to asi dopadá, když si dáte v hospodě o skleničku navíc a jdete řídit auto nebo motorku, se dozvíte v tomto neskutečně propracovaném snímku. Výbornou hudbu složil Jan Rychlík. ()

wovsi 

všechny recenze uživatele

Napětí je zde gradováno opravdu mistrovsky. Úplně jsem tajil dech, kdy se už už hlavnímu hrdinovi (nezodpovědnému, ale i pochopitelnému) něco zlého nevyhnutelně přihodí. Popravdě mě ten závěr pak trochu mrzel, protože jsem klukovi fandil. Nebyl to žádný alkoholik a napil se ze slušnosti. Potom ale dostal větší lekci, než zasloužil. Raději si tedy domýšlím, že se motocyklistovi při bouračce nic nestalo a se svou milou se přeci jen nakonec shledal. ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama