Režie:
Steven SpielbergScénář:
Tony KushnerKamera:
Janusz KamińskiHrají:
Ansel Elgort, Rachel Zegler, David Alvarez, Ariana DeBose, Rita Moreno, Corey Stoll, Brian d'Arcy James, Maddie Ziegler, Mike Faist, Ana Isabelle (více)VOD (3)
Obsahy(2)
West Side Story vypráví klasický příběh o vášnivé rivalitě dvou pouličních gangů a romantické lásce dvou mladých lidí v prostředí New York City roku 1957. (Falcon)
Videa (3)
Recenze (187)
znal sem sice pár těch nejprovařenějších písniček,ale jinak sem West Side Story nikdy neviděl v žádné jeho podobě. Spielbergovo zpracování sem tak využil k tomu doplnit si muzikálovou mezeru a ačkoliv mám celkem rád staré muzikály, tady se nadšení nedostavilo. Příběh sám o sobě je shakespearovská klasika a nechybí tu silné momenty plus to navíc skvěle vypadá, ale hudebně mě to absolutně minulo.Až ně ty dvě písničky, které už sem znal mě žádná další neoslovila a vzhledem k absenci dynamiky se těch 150 minut extrémně vleklo. Dalo by se to sice svést na to, že jde o starý muzikál, který Spielberg natočil jako starý muzikál a (dle recenzí) tam vlastně nic moc neupravil/nezměnil, ale tady chyba nebude.I staré muzikály uměly být chytlavé a dynamické a to West Side Story není.Třeba mě někdy chytne nostalgická slina a dám West Side Story ještě šanci (ať už tomuhle nebo tomu původnímu),ale v současné chvíli jsem přesvědčen, že jsem ho viděl naposledy...60% ()
Krásný film, který měl být o velkých emocích, ale nějakým záhadným způsobem ke mně jednotlivé momenty nepromlouvaly. Nulové naladění se. Kontrast gangů bojujících o svoje místo v rozvalinách New Yorku zajímavý. Prach a špína jen podtrhují zbytečnost konfliktu. Jakmile ale dojde na vypulírované pocity ústřední dvojice. Nebylo to tam. Ariana DeBose však nejkouzelnější. ()
Neviděla jsem původní film, takže nemám s čím srovnávat, nicméně věřím, že příběhově Spielberg nic nezměnil a pokud ano, tak jen detaily. V celém sále jsem na filmu byla sama, upřímně po skončení mě to zamrzelo. Jedná se totiž o dost povedeně zpracovaný muzikál. Atmosféra na vás dýchá v každé scéně, máte pocit, jakobyste se koukali na film ze šedesátých let, protože taková ta atmosféra je. Spielbergovi se to podařilo uchopit a podařilo se mu to zpracovat na jedničku. Písně jsou hezky nazpívané, herecky perfektně obsazené. Příběh je hodně naivní, jakože fakt hodně, prostě Romeo a Julie, znají se ani ne den a už spolu chtějí strávit zbytek života. Jak jsem psala, původní film jsem neviděla, ale myslím si, že je to jeden z nejlepších remaků, jaký byl v poslední době natočený, rozhodně se nemá za co stydět a je škoda, že má tak nízkou návštěvnost. ()
Nádherne natočené, Spielberg by si z fleku zaslúžil oscara. Toho ale dostane Campionová, pretože jej film je nielen výborne natočený, ale aj relevantný pre dnešnú dobu. Spielberg (rovnako ako tento rok Joel Coen), natočil film pre seba, ktorý bude zaujímať jeho, filmových kritikov a fanúšikov originálu. A nikoho iného. Neviem si predstaviť, koho by dnes zaujal ktorýkoľvek song z West Side Story. A tak vznikol najväčší kasový prepadák jeho kariéry. Dúfam dostatočný odstrašujúci príklad nie pre tvorbu muzikálov, ale pre adaptovanie Shakespearea a ďalších mŕtvych látok a hudobných štýlov. Nechajte minulosť tak, alebo s ňou choďte do divadla. Tu máme 21. storočie. ()
Režisér Steven Spielberg může po všem, co dokázal, cokoliv. Může si plnit (ještě) nesplněné sny (ale s ohledem na to, jaké příběhy už má za sebou, jich moc nebude), a je jen na divákovi, zda u toho bude chtít být. Protože tady je tentokrát ten hlavní „kámen úrazu,“ kdy věhlasný tvůrce skutečně jen důsledně umetává už vyšlapanou cestu. Znovu se tak ocitáme na konci 50. let v newyorské chudinské čtvrti a děláme si (pro mnohé dobře) známé kolečko. Příběh byl už kdysi lehce tuctový. Divák přesně ví, co může od snímku očekávat a nové roviny pohledu hůř hledá. „Jen“ se do dialogů častěji vkrádá záměrně nepřekládaná španělština, zesiluje sociálně-realistický tón a výrazněji se angažují ženy. Každopádně Spielberg samozřejmě aktualizuje a scény se svým osvědčeným týmem vybrušuje k dokonalosti. Herci své party i poctivě odzpívali, ale že bych z nich padal na zadek (všechny ty herecké nominace a ceny), tak to určitě ne. Chemii mezi některými bych si navíc představoval hutnější. Taneční a pěvecké sekvence jsou fenomenální. Žádná vystoupení z divadelních prken, tvůrci vše přesunuli do ulic velkoměsta. Kulisy a výprava jsou velkolepé, kreace komplikované, Janusz Kamiński zase vládne, ale… ale… ale… Za mě prostě krapet neemoční oprášení muzikálové klasiky. Technická stránka je jedna věc, ale prostě mě to nezasáhlo. Nicméně pořád velmi důstojné. ()
Galerie (67)
Photo © 20th Century Studios / Amblin Entertainment
Zajímavosti (13)
- John Williams, dvorní skladatel Stevena Spielberga, pracoval na snímku jako hudební konzultant. (D.Moore)
- Mike Faist se původně ucházel o roli Tonyho, než mu byl předložen scénář pro roli Riffa, kterou nakonec ztvárnil. Stejná situace se odehrála u původního snímku z roku 1961 s Russem Tamblynem. (NiWi)
- Skladby „One Hand, One Heart“, „Somewhere“, „A Boy like That / I Have a Love“ a částečně „María“ byly zpívány živě přímo během natáčení. (TroiMae)
Reklama