Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Komedie Ondřeje Trojana s Ivanem Trojanem v roli Bouráka, věčného frajera, kterému teče do baráku i do života a rodina už ho má plný zuby. Ale i srdce. Příběh se odehrává ve Šlukdorfu, imaginárním městě na severu Čech, kde po revoluci zavřeli všechny fabriky a místo nich se vyrojily nonstop herny, kasina a šlapky. V  jednom z těch nonstopů s automaty pro zoufalce pracuje i Kamila, osmnáctka, která už má života ve městě, kde chcípnul pes, plné zuby. A ještě víc ji štve vlastní rodina. Odevzdaná matka a otec, který kšeftuje s vraky aut a říká si BOURÁK. Zastydlý puberťák s otřískaným růžovým Cadillacem, který chodí trsat rock and roll s holkou, co vypadá jako ze starého amerického katalogu na podprdy. A navíc jí za matkou pálí šéf, gangster místního formátu, kterému evidentně přeskočilo. Tak Kamile dojde, že musí zasáhnout a donutit mámu konečně šlápnout tátovi na ty jeho špičatý perka! Nebo všechno poletí do luftu. Komedie  o tom, co všechno může způsobit jedna letní bouřka, jedna městská vyhláška, sada golfových holí, rock and roll a jedna hodně naštvaná dcera! Možná, že se zasmějete a jestli na to máte žaludek, třeba si i zatancujete. (T.H.A. - Total Helpart)

(více)

Videa (5)

Trailer

Recenze (299)

Maynard. 

všechny recenze uživatele

KDyž se podíváš na všecky filmy, který O.Trojan natočil, je to jedna pecka za druhou. Nedělá jich tolik, je vidět, že si to hodně promejšlí. U mě zatím vede Občanský průkaz, kterej mě perfektně vtáhnul do totáče. A tak sem si říkal, že přece takovejhle rejža nemůže natočit brak, kterej je takle strašně špatně hodnocenej. Je mi jasný, kvůli čemu to hodnocení je. Kvůli tý potřeštěnosti a odvázanosti. Na mě to udělalo dobrej dojem. Sice nejsem uplnej příznivce komedií, natož pak bláznivejch, ale díky super hudbě a hercům je to paráda. Dějově je to taky celkem nápaditý, hlavně teda vyšinutej zabiják Macháček je fakt skvělej :o). Adam Krofián z hradeckých The Atavists si tam pěkně zahrál s hudební smetánkou v čele s Ruprtem :o). Hodnotím rozhodně kladně a jdu tím pádem proti proudu... ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Ještě před zhlédnutím filmu Bourák bych Ondřeje Trojana s klidným srdcem zasadil mezi aktuálně nezajímavější filmové tvůrce a jeho filmy mezi ty nejvýraznější, které v naší zemi vznikají. Některé více (Občanský průkaz), některé méně (Toman), přesto by mně u každého nového filmu Ondřeje Trojana pálila zvědavost. V roce 2003 bylo jeho Želary navíc nominované na Oscara a je tak zatím posledním filmem z českých lesů a hájů, který to na největší možné filmové ocenění dotáhl alespoň v rámci nominace. Už proto mohl být člověka na Bouráka zvědavý, po jeho zhlédnutí bude ale hodně snadné Ondřeje Trojana odsoudit a na jeho případný příští film se těšit zase o trochu méně. Nechci totiž být přehnaně optimistický co se týče kvalit filmů, které dorazí do konce roku, něco mi ale říká, že o moc horších filmů už letos neuvidíme. Scénář k filmu napsal Petr Jarchovský, což je v rámci filmu taková sázka na nejistotu. Dřívější dvorní scénárista Jana Hřebejka totiž s pomocí Hřebejkem stojí za scénáři k filmům Šakalí léta, Pelíšky, Musíme si pomáhat, Pupendo, Nevinnost, Kawasikiho růže nebo Učitelka, zároveň je ale autorem scénáře také třeba k Zakázanému uvolnění nebo Zahradnictví, tudíž je co se týče kvalit Jarchovský nevyzpytatelný. Jarchovský je ale zároveň autorem scénáře k Želary a Občanskému průkazu a tak se dalo doufat, že i tentokrát si Jarchovský vybere silnější chvilku. Bohužel si jí ve finále nevybral ani Jarchovský ani Ondřej Trojan a ve finále bohužel snad ani Ivan Trojan. A vlastně všichni kolo! Je až bolestivě sledovat jak nejnovější film Ondřeje Trojana trpí těmi nejhoršími neduhy průměrné české komedie, které u nás za poslední dekádu vznikli. O to horší to je fakt, že zatímco u těch horších či skoro vyloženě příšerných českých komedií se alespoň občas objeví ta chvilka uchichnutí, zde jako by tyhle chvíle prostě nebyli. Tohle mi bylo nějak jasné už po prvních 5 minutách, kde je ve fiktivním městu Šlukdorf transparent ,, Komunysté, vraďte se!´ Mám se smát tomu, že jsou místní obyvatelé očividně hloupí? Mám v tom najít nějakou skrytou zprávu? Smutné je, že i já antikomunista jako by v tu chvíli s tímto transparentem soucítil. Ale to pouze v tom ohledu, že za komunistů vznikali opravdu vtipné české komedie, které měli zároveň skutečně co říct. Tedy přesný opak Bouráka. Už tenhle transparent ve mně vzbudil neklidné pocity. To jsem ale ještě nevěděl, že bude hůř. Mnohem hůř! Čekal jsem od této komedie trochu víc než jen, že se tu bude sázet na vtipy o šlapání do psích hoven a klasického si rýpnutí do romského odvětví našeho národa. Od Trojanovy novinky by člověk prostě čekal, že bude trochu svá a v žánru české komedie inovativní, jenže ve finále nasazuje brutální fuckáč někomu kdo něco takového očekává. Problém je ale v tom, že Bourák nefunguje ani jako komedie, ani jako černá komedie, ani jako romance či sociální drama. Smutné na filmu, který se označuje jako komedie je fakt když se smějete pasážím, které dle tvůrců být vtipné neměli. Nebo to alespoň nevypadá, že by zrovna tyto pasáže měli být k smíchu. Pasáže, kdy Jiří Macháček golfovou holí rozbije někomu lebku asi měli být cool, ve finále jsou ale pouze bolestivě úsměvné svým provedením. Podobný problém mám i s postavou Kamily u které jsem měl pocit, že se mi někdo snaží naservírovat silnou ženskou postavu u které mě po chvilce přestalo bavit počítat kolikrát komu řekne naser si a kolikrát se na někoho podívá kombinací hlubokého opovržení a nasrání. A to prosím není výtka herečce Veronice Markové, ale scenáristického uchopení této postavy. Silná ženská hrdinka se podle mně skutečně neudělá tak, že přidáme scény kdy cvičí, hází šipky do ,, figuríny´´ muže, který jí odkopnul nebo pořád někoho posílá do hajzlu. A pokud už samotný scénář nefunguje, herec to má poté o hodně těžší. Málo zkušená Marková se tak může snažit sebevíc, scénář jí ale přece jen neumožňuje z tak ploché postavy vykřesat něco víc. Jestli mě Bourák bolí skutečně kvůli jedné konkrétní osobě tak je to Ivan Trojan. Trojana skutečně pokládám za nejlepšího českého herce a bral jsem ho za herce co uhraje tak všechno. Role Bouráka mu ale nesedne, což opět není úplně jeho problém ale na rádoby cool frajírky Trojan asi úplně není. Bráchovi se asi ne neříká, přece jen byl to ale trochu úšlap stranou. Nutné si ale ujasnit jednu věc: BOURÁK rozhodně není cool. Je to jen vůl co má v hlavě auta, na rodinu sere a je zřejmě tak trochu prosťáček. Pokud vám nesedne protagonista tak je něco špatně a tohle prostě Jarchovský projel. Zajímavější postava je tu mafiána v podání Jiřího Macháčka, který ale ve finále nedopadne o moc líp a Macháček, který je v mých očích jako herec jen o level slabší než Trojan si tu bohužel taky vybral slabší chvilku, za tu ale opět může spíše scénář. Jeho Bingo ale nefunguje ani jako parodie na mafiána ani jako parodie na Normana Batese. Nejvíc tak ve finále svoje obsazení ustála Kristýna Boková, která má ale stejný problém jako všichni protagonisté a to fakt, že je její postava strašně jednoduchá. Reakce její postavy na manželskou nevěru je naprosto nevěrohodná a mrzí mě, že zrovna Boková, která se i v Tomanovi dokázala v jednoduché poloze herecky vyřádit to tady úplně nezvládla. Opět by se to ale nemělo vyčítat jí jako scénáři. Film se odehrává v roce 2018, všichni ale chodí kolem jako by vyrůstali v 50. letech. Možná zdejší móda, možná chyba v Matrixu, kdo by se vlastně nad tímhle chtěl věšet. Matěje Rupperta většinou vážně snesu, zde se ale jeho Monkey Business promění ve skupinu Mad Nut and Hit Raisins a on zde jako frontman vypráví hlavní zápletku jako legendu. On a tři doprovodné vokalistky jsou poté tvůrci takových hitů jako "Bad boy, bad, boy, bad boy, leave me alone. Slow down, slow down, slow down, slow down and go´´. Vážně! Jestli si někdo chtěl na úplném začátku z tohohle filmu dělat srandu a bral to jako silný metahumor tak se dá vše pochopit a začít zase věřit v boha. Něco mi ale říká, že tu nic takového nebylo. Je to smutné, protože na tom filmu jsou vlastně jisté peníze vidět a tvůrci, kteří na ním pracovali jinde fakt váleli. Vše zde na mně ale působilo odfláknutě a je to ten film co je každých pět minut snad ještě bolestivější. Je to skutečně jakoby někoho napadlo tenhle film udělat- Bude tam tak trochu infantilní frajírek zaseklý v padesátkách, mafián zabiják s golfovou holí, rádoby silná ,, girl power´´ dcera toho frajírka, budeme si dělat prdel z romů a doufat, že pár těch lidí, kterým přijdou ty ,, české klenoty posledních let´´ vtipné se pobaví i zde. A to se skutečně stálo, protože jsem po odchodu z sálu slyšel výrazy okolo toho jak to jako odpočinková zábava nebylo špatný. Na mně to ale bylo trochu moc a to jsem se potom ještě rozpomněl na ve filmu lehké naťuknutí MeToo v té nejhorší možné podobě, fakt, že se z nějakého filmu bar ve filmu jmenuje Titanic (a používá stejné písmo jaké použila filmová klasika Jima Camerona!) a především na hlášku- 1) Tu kunu sežral orel! 2) To nebyl orel, to bylo káně myšilov 1) S tebou je všechno tak nádherně o držku!-Do toho jsem po jedné scéně kdy Macháčkův mafián řekne, že si to vyřídí s lidmi, kteří vykradli jeho bar a zranili jeho barmanku čekal minimálně skutečná mafiánská jtka i když by to dost možná hraničilo s jiným žánrem. To co ale přijde potom je něco neskutečnýho! Pak jsem si říkal, že je to pořád vlastně komedie, potom ale k tomu brutálnímu vraždění přece jen došlo! A proč se na jedné fotce používá pozadí z Pulp Fiction na které jsou jen dodělány postavy Trojana a Bokové? Proč je ten photoshop tak strašně odfláklý? Jaký je krom jednoho důvodu smysl existence postavy Kryštofa Hádka? A proč se v tolika záběrech kladl prim na policistu v podání Jaroslava Dulavy, který ve filmu neudělá téměř nic? A jaký postoj mám ve finále vlastně mít k Bingovi? Asi stačilo! Bourák je ten typ filmu, který nemá pevné základy a pekelně na to doplácí. Zamrzí to kvůli jinak slušnému režisérovi a obvykle velmi fajn hercům a také kvůli faktu, že si zde Jarchovský vybral tu snad skutečně nejhorší možnou chvilku. Ten film nefunguje jako nic, není vtipný ani zajímavý a je místy skutečně k pláči. Na odpad to není, protože jisté profesionální zázemí a občasná tvůrci nápaditost tam pořád občas je, přesto to ale bolelo. A slovy to asi nejde vyjádřit jinak než tímhle odkazem, který nám alespoň připomene jednu z těch nejlepších komediálních českých věcí za uplynulou dekádu. Ale především skutečně co nejlépe vyjádří mé finální pocity: https://www.youtube.com/watch?v=EpgDsclzlfc&feature=youtu.be&t=42%22%3Ehttps://youtu.be/EpgDsclzlfc?t=42%3C/a%3E () (méně) (více)

Reklama

sofiapetra 

všechny recenze uživatele

Věřím, že se tvůrci při natáčení nasmáli, ale co chudák my, diváci? Vyšla z toho jen nekonečná, téměř dvouhodinová debilita od začátku až do konce. A nějak nedokážu tentokrát ani poznat, jestli za to mohl víc pitomý scénář, nebo nešťastné zpracování. Tohle se vážně nepovedlo. Nejsmutnější a nejparadoxnější je, že se na tom podílelo tolik talentovaných lidí - a přesto je výsledek totální zmar. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

V souvislosti s Bourákem mě na první místě vyvstává otázka, co vůbec úspěšného režiséra, jeho úspěšného hereckého bráchu s úspěšným scénáristou vedlo k tomu zrealizovat takovou frašku. Ale tak pojďme si to rozebrat postupně a s chladnou hlavou. Film se odehrává v nějakém fiktivním městě. Zároveň je ale snímek ,,jako zasazen.´´ do jakéhosi alternativního světa s velkou stylizací, který je naprosto vzdálen tomu běžnému. Tím pádem jsem tvůrcům první čtvthodinku odpouštěl, že vcelku nic nedává smysl a postavy jsou velice prapodivné. Napadlo mě, že to je záměr a mohlo by se jednat o dobrý úlet. A mohu říct, že úlet to rozhodně byl ale v žádném případě ne dobrý. Stylizace filmu se totiž postupem času začne jevit jako naprosto nesmyslná, bez nějakých pravidel a využití. Celá stojí jen na tom, že sledujeme sérii bizárních výjevů jejichž smysl by často nerozluštil ani Sherlock Holmes, povětšinou nejsou vůbec vtipné a dohromady netvoří nějaký kompaktní děj, který by měl začátek, prostředek a konec, načasované situace apod. Většinou se jen tak náhodile střídají scény ve kterých náhodně kmitají postavy, které jsou jen karikatury bez špetky plastičnosti, zábavnosti a sympatíí. Tohle by snad mohl napsat i robot nebo Troška, když dělá Kameňák, na který jsem si v kině bohužel několikrát vzpomněl. Jarchovský je asi definitivně scénáristicky za zenitem, páč tohle je z jeho strany opravdu těžký průser. Ivan Trojan je zase schopný herec ale na titulní postavu se vůbec nehodí a nemá co hrát. Ondřej Trojan je pro změnu dobrý režisér, což nám i tady sem tam ukazuje ale tohle není jeho žánr. Opět se tedy stavím před úvodní otázku ,,proč do toho tato trojice šla?.´´ A já skutečně nevím. Mohu se jen ptát sám sebe, proč dávám smířlivé dvě hvězdy. Možná proto, že jsou mi tvůrci sympatičtí a za tohle je ostatní sežerou až, až, ačkoliv Ivan Trojan se do této role opravdu nehodil. Možná proto, že hudba ve filmu není špatná. Možná proto, že zápletka s Macháčkem měla potenciál .  A on mě tady celkově sem tam právě  pobavil jen Macháček coby zblážněný Bingo. Otázkou je, jestli to neříká o filmu vše, pokud je na něm nejlepší právě Macháček (o hodně slabší než v minulém Tomanovi.), jehož dějový oblouk je  navíc  sice asi nejvýraznější a nejzábavnější (až jsem si místy říkal....není on hlavní postavou?),  ale taky celkem WTF.  Bohužel ve výsledku vzniklo opravdu velmi nepovedené dílo, které bych nejradši navrhl pro rituální spálení, aby si tvůrci neudělali ostudu a celý svět na tento jejich počin zapomenul. ()

Sabrewulf odpad!

všechny recenze uživatele

Hardcore záležitost, která se dala zkousnout jen proto, že jsme to sledovali v partě a peprně komentovali. Nemá to hlavu ani patu, chvilku to chce být drama, chvilku Richiovka, pak ulítlá retro parodie, prostě myšmaš. Vtipu tam moc není (úplně si dovedu představit, jak museli i fandové českého filmu v kině trpět) a ta česká angličtina v písních je naprosto příšerná. ()

Galerie (88)

Zajímavosti (11)

  • Film podpořil Státní fond kinematografie částkou 10 milionů korun. (SONY_)

Reklama

Reklama