Režie:
Bohdan KarásekScénář:
Bohdan KarásekKamera:
Zdeněk EliášHudba:
Bohdan KarásekHrají:
Jenovéfa Boková, Miloslav König, Marie Švestková, Petra Nesvačilová, Lukáš Bouzek, Petr Marek, Marie Anna Václavek Krušinová, František Host (více)Obsahy(1)
Uvěřitelný film o pauze v manželství, stálosti vztahů, empatii a mnoha dalších věcech. Inteligentní, přemýšlivá, jemná komedie s Jenovéfou Bokovou v hlavní roli. Saša (Jenovéfa Boková) cítí, že se její vztah s manželem Karlem (Miloslav König) vyčerpal, a tak od něj na čas odchází. Nachází chvilkový azyl u Dušana (Bohdan Karásek), starého známého, který jim kdysi hrál na svatbě. Oba se snaží zorientovat ve svých vztazích a vzájemně jsou si v tomto tápání oporou. Celovečerní debut Bohdana Karáska klade důraz na přirozenost dialogů i hereckých výkonů. S neokázalou elegancí a subtilním humorem představuje svět třicátníků, kteří hledají, nacházejí a někdy i ztrácejí přátele i životní partnery. (Marienbad Film)
(více)Videa (1)
Recenze (135)
Nejlidštější film! Dialogy odkoukané ze života. Čím víc Bohdan vypadá jako staromládenecký skautský vedoucí, tím propracovanější dílo divákovi poslal. Veliké uznání, protože tahle prazvláštní forma dokumentárně zachycených především dialogů dvou postav, sledující pohyb a běžné denní činnosti diskutujících občas i zpovzdálí, hodně dobře funguje. Není to žádná napínačka, je to citlivý a přesný rozbor mezilidských vztahů. Herci jsou výborní, Königův opilec a opuštěný manžel je skvěle věrohodný. Bohdan si film napsal pro sebe, a trochu si ho pro sebe ukradl, ale vůbec to nevadí. Hudební doprovod se místy nelíbil, ale chápu, že bicí má ve filmu význam. Zvláštní forma, ale funguje. ()
Tak tohle je vážně zjevení! Nic bližšího jsem si o filmu předem nezjišťovala, spíš mě vedl jistý instinkt k tomu, že by to "mohlo stát za to", ten mě obvykle nezklame. A nechápu... Jak může vzniknout téměř dvouhodinový film bez nějaké nosné dějové linky a zvratů, založený prakticky jen na dialozích postav (kterých je tam celkem asi 6), aniž by nudil a hlavně aby působil tak naprosto přirozeně! Možná je to i tím, že jsem těsně předtím viděla Šeptej a tak ten kontrast s tou jeho plochostí a pseudointelektuálními kecy o ničem byl o to větší. Navíc zjišťuju, že se mi po včerejšku toto dílo docela zažralo pod kůži a tak původní **** zvedám na konečných *****. A Petr Marek v roli Dalibora Vrány byla už jen příjemná třešnička na dortu :) ()
Ukecaná vztahovka. Kdyby mi někdo řekl, že to zvládnou natočit Češi, zaklepal bych mu na čelo. A ejhle, oni to zvládli. Jenovéfa je prostě parádní, naštěsít ten film není jen o ní. Hodně se mi líbil hudební doprovod. Neotřelý, zvláštní, pro mě chytlavý. Poctivý, procítěný film, který ví co chce (říci) a zda se divák chytne nebo ne, je mu jaksi jedno. Tenhle film si nehledá diváky, oni si hledají ten film. A já jsem rád, že jsem ho našel. ()
Čistá nízkorozpočtová indie konverzačka, kde padne sto otázek a žádná odpověď. Chytlavé dialogy a úvahy vedoucí do ztracena, ,,neherecký" cast a civilní pojetí z toho dělá v pohodě životní story a útrapy, kde není dobře ano i ne. V hodně věcech jsem se i našel, ale na můj vkus je to až moc roztřepaný, úzkoprsý a vlastně o ničem. Čistý lehký nadprůměr, režisér má talent, ale chtělo by to uchopit záživnější látku. 3* a.k.a 55% ()
Vztahy a názory (nejen) pražských dvaceti a třicetiletých, tápajících a většinou neukotvených, podané formou volných monologů a dialogů. Film působí neotřele a zaujme - tedy zaujal by více, kdyby postavám bylo lépe rozumět, zejména (ne)artikulace a drmolení Jenovéfy Bokové je katastrofální. Kdosi tu cituje Rohmera (k němu je film v poměru 1:100) a Linklatera (tam už je ten poměr příznivější). Přes všechny nedostatky je to aspoň něco, na co se dá dívat a vnímat - na rozdíl od 90% produkce, jakou ročně vyplodí čeští filmaříci.(70%) ()
Galerie (12)
Zajímavosti (5)
- Film Karel, já a ty byl po premiéře na karlovarském festivalu označen za „situační esej“ nebo „rozcházecí film“. (SONY_)
- Film byl natočen za minimální finanční prostředky, po jeho uvedení na MFF KV se mu dostalo velmi vřelých ohlasů ze strany kritiků, novinářů a filmových profesionálů a distribuce se ujal Marienbad Film Festival, který tak dal vzniknout nové distribuční platformě Marienbad Film. (Zdroj: Marienbad Film)
- Mnozí z herců hráli již v Karáskových předchozích středometrážních snímcích, například Petra Nesvačilová (film Lucie, 2011), Miloslav König a František Host (film Milostné písně, 2013). (Zdroj: Marienbad Film)
Reklama