Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Osvald, zbavený cti být vůdcem dětské party, připravuje strašlivou pomstu. Lucie se bude divit, až se zmocní jejích formeláků Ferdy a Ferdy a podstrčí jí za ně neuměle vyrobené napodobeniny, zbavené všech kouzel! Chystá se na ni právě v den svých narozenin. Ale doma je všechno vzhůru nohama. Dětská komedie A zase ta Lucie režiséra Jindřicha Poláka navazuje na film Lucie, postrach ulice. Duchovním otcem doma i v zahraničí oblíbené Lucie je scénárista Ota Hofman, autor již desetiletí úspěšného Pana Tau. (Bontonfilm)

(více)

Recenze (144)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Za mňa o niečo lepšie ako prvý diel, možno aj preto, že som si jednotlivé scény viac pamätal. Ale kto by zabudol na zimák v obývačke a návštevu majstrov v byte. Príliš to pokope nedrží, ale keďže cieľová skupina nie sú scenáristi, dramaturgovia, kritici ani fanúšikovia Start Wars (to je iba fór), tak je to úplne jedno. Okrem slapstick komédie ide ale aj o film o vzťahu medzi Luciou a dedom. Pri scéne, kedy Ferda a Ferda zjedia v chladničke dva ananásy, sa naši rodičia museli buď nahlas smiať, alebo plakať. V Západnom Nemecku asi tú iróniu nechápali. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Oproti prvnímu filmu je tohle "pokračování" vtipnější, je to v podstatě čistá crazy komedie, kde už nejde o žádný děj, ale jen sled komických scének spjatých s kouzelnými formeláky (vrcholně absurdní - a díky tomu nádherně zábavná - je scéna s Hrzánem). S vysvětlením jejich původu se ani tento film nijak neobtěžuje, podobně jako se člověk nedozví, jak se formelákům povedlo z bytového kluziště během vteřiny opět udělat normální byt. Logiku nejde hledat ani v dědově rozhodnutí nejprve kradenou formelu za cenu extrémního stresu "nenápadně" vrátit, a teprve poté si ji normálně koupit - přirozenější by přece bylo, aby ji šel rovnou zaplatit (a v případě potřeby po pravdě vysvětlil, že ji vnučka "omylem" vzala, a rád by to nyní zaplatil). Obecně mi ta přísnost personálu vůči důstojně vyhlížejícímu a slušně oblečenému gentlemanovi přijde nepochopitelná, podobně jako si jde jen těžko představit, že by tak bagetelní krádež řešil napřímo ředitel obchoďáku, namísto nějaké ochranky. A v neposlední řadě mi film přijde nekonzistentní ohledně toho, kdo kouzelné formeláky (ne)může vidět - kupříkladu před Luciinými rodiči či opraváři v bytě se schovávají, ale dědovi, hudebnímu profesorovi nebo Osvaldově matce se bez problémů sami ukáží - zřetelně chybí nějaký klíč, kdo je oprávněn kouzelné postavičky vidět. Co jsem zde naopak uvítal s povděkem, je to, že přísnost Luciiny matky oproti prvnímu filmu v podstatě zmizela (dokonce zde projeví vůči dceři jistou něhu), odhalí se zaměstnání otce, a více hereckého prostoru zde dostane Maciuchová, která je v roli Osvaldovy matky naprosto dokonalá - postava jejího syna se zde náhle jeví ve zcela jiném světle, když člověk zná jeho rodinné zázemí. Obecně celý ten film, včetně jeho závěru, kdy rodiče i děda pod vlivem sedativ zaspí první školní den Lucie, pro postavy obou matek (a skoro všech dospělých postav) moc příznivě nevyznívá - zatímco Luciina matka svou restriktivní výchovou vyloženě potírá dceřinu fantazii (nanejvýše ji útrpně toleruje obměkčena vlivem dědy a manžela), tak matka Osvalda pro změnu svému synovi nalinkovala dopředu kariéru slavného hudebníka a Osvaldův skutečný zájem o něco jiného ji nezajímá (když se zbaví klavíru, pořídí mu pro změnu housle). Mít takovou matku mi v obou případech přijde za trest v každé době, a kornout plný sladkostí je velmi slabá útěcha za to, že rodiče nechají jít dítě první školní den do školy samotné. ()

Reklama

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Především si musíme všichni uvědomit, že nevznikla žádná dvojka, ale byl natočen seriál a z něj vytvořeny dva filmy. Tedy přesně opačný postup, než je jinak běžný v současnosti například u pohádky Z pekla štěstí nebo Princezny ze mlejna, ale také Snowboarďáci. Takže oba filmy jsou součástí jednoho seriálu dělaného najednou. Pravdou je, že první půlka seriálu, nebo chcete-li první film, je přeci jen vtipnější. Už proto, že ta druhá - druhý film, je v podstatě opakování vtipů a toho, co fungovalo prvně. Nic nového autoři už vymyslet nedokázali. Snad jen kapánek vylepšili hudbu. Ale i tak zůstává pár povedených komediálních scén. ()

borohub 

všechny recenze uživatele

Tak tento socialistický plátek je opravdu k zamyšlení, jako třeba, jak jeden mrazák může udělat z pokoje kluziště, ovšem co já vím čeho byly tyhle socialistický výrobky schopný. Dále třeba ty rádoby komické scény, jak jeden neschopný opravář vyrve zásuvku ze zdi a po chvíli je tam dalších 10 specializovaných opravářů. Jinak jsem se celkem pobavil, ale teda první díl byl mnohem lepší. ()

topi 

všechny recenze uživatele

Nejvíc jsem dycky žral scénu v bytě Lucie, kde lednička která nechladila začala mrazit a na opravu zrovna přišel Karel Augusta. Během dvaceti minut se začaly objevovat herecké esa, po Augustovi přišli opraváři elektriky Karel Effa a Pavel Zedníček, k rozbité televizi je přivolán Václav Lohniský, další se zjevil instalatér Ladislav Křiváček, poté se k rozbitému oknu přiřítil Eugen Jegorov a nakonec musel být povolán tapetář Vlastimil Bedrna. Skoro jak z nějaké němé grotesky. I další herci v malinkých rolích jsou bezvadní, třeba prodavač ovoce a zeleniny František Filipovský nebo profesor hudby Jiří Hrzán (bohužel předabován Romanem Skamenem). Tyhle dva filmy s Lucií a jejími formeláky, kteří provádějí všemožné bláznivé vylomeniny jsou klasikou rodinných filmů let osmdesátých. A k tomu krásná hudba Angela Michajlova. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (14)

  • Ve scéně, kdy si zelený formelák chce napustit vodu do hrnku, otočí kohoutek k hrnku mimo dřez, načež se promění v zelené kolečko. Když však přistoupí k dřezu Šmíd (Karel Augusta), je kohoutek postaven rovně směrem do dřezu, aniž by ho tam kdokoli vrátil. (Mr.Hudson)
  • Když Lucie s rodiči snídá, formeláci jsou pod stolem a chtějí, aby jim hodila cukr. Lucka si vezme do ruky kostku - čtyřlístek. Když jim cukr hodí, na zem dopadne obyčejná kostka. (Skarface)

Reklama

Reklama