Režie:
Jindřich PolákScénář:
Ota HofmanKamera:
Josef VanišHudba:
Angelo MichajlovHrají:
Žaneta Fuchsová, Jiřina Bohdalová, Josef Dvořák, Daniela Kolářová, Jaromír Hanzlík, Jiří Pleskot, Hana Maciuchová, František Filipovský (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Osvald, zbavený cti být vůdcem dětské party, připravuje strašlivou pomstu. Lucie se bude divit, až se zmocní jejích formeláků Ferdy a Ferdy a podstrčí jí za ně neuměle vyrobené napodobeniny, zbavené všech kouzel! Chystá se na ni právě v den svých narozenin. Ale doma je všechno vzhůru nohama. Dětská komedie A zase ta Lucie režiséra Jindřicha Poláka navazuje na film Lucie, postrach ulice. Duchovním otcem doma i v zahraničí oblíbené Lucie je scénárista Ota Hofman, autor již desetiletí úspěšného Pana Tau. (Bontonfilm)
(více)Recenze (144)
Tak tento socialistický plátek je opravdu k zamyšlení, jako třeba, jak jeden mrazák může udělat z pokoje kluziště, ovšem co já vím čeho byly tyhle socialistický výrobky schopný. Dále třeba ty rádoby komické scény, jak jeden neschopný opravář vyrve zásuvku ze zdi a po chvíli je tam dalších 10 specializovaných opravářů. Jinak jsem se celkem pobavil, ale teda první díl byl mnohem lepší. ()
V dětství to byly moje nejoblíbenější filmy, mohla jsem se plně ztotožnit s dívenkou Lucií a jejími dobrodružstvími. A taky jsem byla okouzlená všemi těmi věcmi např. nálepky, aktovky - jaké u nás nebyly k vidění. A samozřejmě Formeláky:-) Nejraději mám to bruslení v obýváku a kouzelnou dvojici Danielu Kolářovou a Jaromíra Hanzlíka. ()
Pro druhý díl platí prakticky to stejné, co jsem psal u jedničky. Musím ale dodat, že dvojka byla o něco lepší. Lucka už nebyla ta úplně malá a vystrašená holka a bylo to také více pozitivní a hravé, například hokej v obýváku. :-) Přesto opět raději doporučím snímky od Marie Poledňákové s malým Vaškem (Tomáš Holý), které mají ještě lepší atmosféru, jsou hravější a více se nám všem trefily do našeho rodinného vkusu. ()
nostalgické 5* Jako husákovo dítě jsem formelákům neunikl a naopak jsem se těšil na každou novou reprízu. Tento fantaskní svět, který byl kombinací dětské a vědecké fantazie na mě působil kouzelně a formoval mě. Navíc to všechno působilo utopisticky i tím v jakých reáliích se film odehrával. Přece jen německý životní styl byl na hony vzdálený tomu našemu socialistickému a při to tam hráli čeští herci ;-). Herecké obsazení je velmi slušné a Žanetu Fuchsovou jsem si oblíbil. Lucie a její bláznivé příběhy se tady pouštěly v televizi jako dvoudílný film, ale v německy mluvících zemí ji znají spíš jako seriál. Teď bych z toho asi nebyl tak unešený, ale je to přece pořad pro děti, tak není důvod a bylo by ode mě pokrytecké, kdybych teď v dospělosti tomu dal slabší než plnou známku, i když tu tak vysoké hodnocení od druhých nemá. Dnešní děti žijí v jiném světě, tak nevím jestli by je to bavilo, kdo ví ... [ PŘÍBĚH: 2 /// SMYSL: 0 /// ATMOSFÉRA: 2 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 3 /// NÁLADA: 2 /// ART: 0 /// STYL: 2 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()
Oproti prvnímu filmu je tohle "pokračování" vtipnější, je to v podstatě čistá crazy komedie, kde už nejde o žádný děj, ale jen sled komických scének spjatých s kouzelnými formeláky (vrcholně absurdní - a díky tomu nádherně zábavná - je scéna s Hrzánem). S vysvětlením jejich původu se ani tento film nijak neobtěžuje, podobně jako se člověk nedozví, jak se formelákům povedlo z bytového kluziště během vteřiny opět udělat normální byt. Logiku nejde hledat ani v dědově rozhodnutí nejprve kradenou formelu za cenu extrémního stresu "nenápadně" vrátit, a teprve poté si ji normálně koupit - přirozenější by přece bylo, aby ji šel rovnou zaplatit (a v případě potřeby po pravdě vysvětlil, že ji vnučka "omylem" vzala, a rád by to nyní zaplatil). Obecně mi ta přísnost personálu vůči důstojně vyhlížejícímu a slušně oblečenému gentlemanovi přijde nepochopitelná, podobně jako si jde jen těžko představit, že by tak bagetelní krádež řešil napřímo ředitel obchoďáku, namísto nějaké ochranky. A v neposlední řadě mi film přijde nekonzistentní ohledně toho, kdo kouzelné formeláky (ne)může vidět - kupříkladu před Luciinými rodiči či opraváři v bytě se schovávají, ale dědovi, hudebnímu profesorovi nebo Osvaldově matce se bez problémů sami ukáží - zřetelně chybí nějaký klíč, kdo je oprávněn kouzelné postavičky vidět. Co jsem zde naopak uvítal s povděkem, je to, že přísnost Luciiny matky oproti prvnímu filmu v podstatě zmizela (dokonce zde projeví vůči dceři jistou něhu), odhalí se zaměstnání otce, a více hereckého prostoru zde dostane Maciuchová, která je v roli Osvaldovy matky naprosto dokonalá - postava jejího syna se zde náhle jeví ve zcela jiném světle, když člověk zná jeho rodinné zázemí. Obecně celý ten film, včetně jeho závěru, kdy rodiče i děda pod vlivem sedativ zaspí první školní den Lucie, pro postavy obou matek (a skoro všech dospělých postav) moc příznivě nevyznívá - zatímco Luciina matka svou restriktivní výchovou vyloženě potírá dceřinu fantazii (nanejvýše ji útrpně toleruje obměkčena vlivem dědy a manžela), tak matka Osvalda pro změnu svému synovi nalinkovala dopředu kariéru slavného hudebníka a Osvaldův skutečný zájem o něco jiného ji nezajímá (když se zbaví klavíru, pořídí mu pro změnu housle). Mít takovou matku mi v obou případech přijde za trest v každé době, a kornout plný sladkostí je velmi slabá útěcha za to, že rodiče nechají jít dítě první školní den do školy samotné. ()
Galerie (9)
Photo © Filmové studio Barrandov / Josef Vítek
Zajímavosti (14)
- Dokončení filmu se nedočkal Jiří Hrzán (Hartmann), jehož roli musel při postsynchronech nadabovat Jan Hrušínský. (Bart)
- Když na začátku filmu Lucie (Žaneta Fuchsová) píše na tabuli O a A, má nahoře rozházené kuličky na počítadle. V další scéně už má ale všechny kuličky vpravo hezky srovnané. (Mr.Hudson)
- Ve scéně, kdy si zelený formelák chce napustit vodu do hrnku, otočí kohoutek k hrnku mimo dřez, načež se promění v zelené kolečko. Když však přistoupí k dřezu Šmíd (Karel Augusta), je kohoutek postaven rovně směrem do dřezu, aniž by ho tam kdokoli vrátil. (Mr.Hudson)
Reklama