Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Osvald, zbavený cti být vůdcem dětské party, připravuje strašlivou pomstu. Lucie se bude divit, až se zmocní jejích formeláků Ferdy a Ferdy a podstrčí jí za ně neuměle vyrobené napodobeniny, zbavené všech kouzel! Chystá se na ni právě v den svých narozenin. Ale doma je všechno vzhůru nohama. Dětská komedie A zase ta Lucie režiséra Jindřicha Poláka navazuje na film Lucie, postrach ulice. Duchovním otcem doma i v zahraničí oblíbené Lucie je scénárista Ota Hofman, autor již desetiletí úspěšného Pana Tau. (Bontonfilm)

(více)

Recenze (144)

borohub 

všechny recenze uživatele

Tak tento socialistický plátek je opravdu k zamyšlení, jako třeba, jak jeden mrazák může udělat z pokoje kluziště, ovšem co já vím čeho byly tyhle socialistický výrobky schopný. Dále třeba ty rádoby komické scény, jak jeden neschopný opravář vyrve zásuvku ze zdi a po chvíli je tam dalších 10 specializovaných opravářů. Jinak jsem se celkem pobavil, ale teda první díl byl mnohem lepší. ()

Ivulla 

všechny recenze uživatele

V dětství to byly moje nejoblíbenější filmy, mohla jsem se plně ztotožnit s dívenkou Lucií a jejími dobrodružstvími. A taky jsem byla okouzlená všemi těmi věcmi např. nálepky, aktovky - jaké u nás nebyly k vidění. A samozřejmě Formeláky:-) Nejraději mám to bruslení v obýváku a kouzelnou dvojici Danielu Kolářovou a Jaromíra Hanzlíka. ()

Reklama

Zagros 

všechny recenze uživatele

Pro druhý díl platí prakticky to stejné, co jsem psal u jedničky. Musím ale dodat, že dvojka byla o něco lepší. Lucka už nebyla ta úplně malá a vystrašená holka a bylo to také více pozitivní a hravé, například hokej v obýváku. :-) Přesto opět raději doporučím snímky od Marie Poledňákové s malým Vaškem (Tomáš Holý), které mají ještě lepší atmosféru, jsou hravější a více se nám všem trefily do našeho rodinného vkusu. ()

easaque 

všechny recenze uživatele

nostalgické 5* Jako husákovo dítě jsem formelákům neunikl a naopak jsem se těšil na každou novou reprízu. Tento fantaskní svět, který byl kombinací dětské a vědecké fantazie na mě působil kouzelně a formoval mě. Navíc to všechno působilo utopisticky i tím v jakých reáliích se film odehrával. Přece jen německý životní styl byl na hony vzdálený tomu našemu socialistickému a při to tam hráli čeští herci ;-). Herecké obsazení je velmi slušné a Žanetu Fuchsovou jsem si oblíbil. Lucie a její bláznivé příběhy se tady pouštěly v televizi jako dvoudílný film, ale v německy mluvících zemí ji znají spíš jako seriál. Teď bych z toho asi nebyl tak unešený, ale je to přece pořad pro děti, tak není důvod a bylo by ode mě pokrytecké, kdybych teď v dospělosti tomu dal slabší než plnou známku, i když tu tak vysoké hodnocení od druhých nemá. Dnešní děti žijí v jiném světě, tak nevím jestli by je to bavilo, kdo ví ... [ PŘÍBĚH: 2 /// SMYSL: 0 /// ATMOSFÉRA: 2 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 3 /// NÁLADA: 2 /// ART: 0 /// STYL: 2 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Oproti prvnímu filmu je tohle "pokračování" vtipnější, je to v podstatě čistá crazy komedie, kde už nejde o žádný děj, ale jen sled komických scének spjatých s kouzelnými formeláky (vrcholně absurdní - a díky tomu nádherně zábavná - je scéna s Hrzánem). S vysvětlením jejich původu se ani tento film nijak neobtěžuje, podobně jako se člověk nedozví, jak se formelákům povedlo z bytového kluziště během vteřiny opět udělat normální byt. Logiku nejde hledat ani v dědově rozhodnutí nejprve kradenou formelu za cenu extrémního stresu "nenápadně" vrátit, a teprve poté si ji normálně koupit - přirozenější by přece bylo, aby ji šel rovnou zaplatit (a v případě potřeby po pravdě vysvětlil, že ji vnučka "omylem" vzala, a rád by to nyní zaplatil). Obecně mi ta přísnost personálu vůči důstojně vyhlížejícímu a slušně oblečenému gentlemanovi přijde nepochopitelná, podobně jako si jde jen těžko představit, že by tak bagetelní krádež řešil napřímo ředitel obchoďáku, namísto nějaké ochranky. A v neposlední řadě mi film přijde nekonzistentní ohledně toho, kdo kouzelné formeláky (ne)může vidět - kupříkladu před Luciinými rodiči či opraváři v bytě se schovávají, ale dědovi, hudebnímu profesorovi nebo Osvaldově matce se bez problémů sami ukáží - zřetelně chybí nějaký klíč, kdo je oprávněn kouzelné postavičky vidět. Co jsem zde naopak uvítal s povděkem, je to, že přísnost Luciiny matky oproti prvnímu filmu v podstatě zmizela (dokonce zde projeví vůči dceři jistou něhu), odhalí se zaměstnání otce, a více hereckého prostoru zde dostane Maciuchová, která je v roli Osvaldovy matky naprosto dokonalá - postava jejího syna se zde náhle jeví ve zcela jiném světle, když člověk zná jeho rodinné zázemí. Obecně celý ten film, včetně jeho závěru, kdy rodiče i děda pod vlivem sedativ zaspí první školní den Lucie, pro postavy obou matek (a skoro všech dospělých postav) moc příznivě nevyznívá - zatímco Luciina matka svou restriktivní výchovou vyloženě potírá dceřinu fantazii (nanejvýše ji útrpně toleruje obměkčena vlivem dědy a manžela), tak matka Osvalda pro změnu svému synovi nalinkovala dopředu kariéru slavného hudebníka a Osvaldův skutečný zájem o něco jiného ji nezajímá (když se zbaví klavíru, pořídí mu pro změnu housle). Mít takovou matku mi v obou případech přijde za trest v každé době, a kornout plný sladkostí je velmi slabá útěcha za to, že rodiče nechají jít dítě první školní den do školy samotné. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (14)

  • Když na začátku filmu Lucie (Žaneta Fuchsová) píše na tabuli O a A, má nahoře rozházené kuličky na počítadle. V další scéně už má ale všechny kuličky vpravo hezky srovnané. (Mr.Hudson)
  • Ve scéně, kdy si zelený formelák chce napustit vodu do hrnku, otočí kohoutek k hrnku mimo dřez, načež se promění v zelené kolečko. Když však přistoupí k dřezu Šmíd (Karel Augusta), je kohoutek postaven rovně směrem do dřezu, aniž by ho tam kdokoli vrátil. (Mr.Hudson)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno