Režie:
Jindřich PolákScénář:
Ota HofmanKamera:
Emil SirotekHudba:
Angelo MichajlovHrají:
Dagmar Havlová, Pavel Zedníček, Žaneta Fuchsová, Milan Šimáček, Miroslav Macháček, Jaroslav Moučka, Boris Rösner, Vlastimil Brodský, Kateřina Lojdová (více)Obsahy(1)
Film vznikl sestřihem původní televizní série a jeho hrdiny jsou opět manželé Holanovi s dětmi Evou a Honzíkem. A samozřejmě také dvě chobotničky, které děti vymodelovaly z prapodivné podmořské hmoty. I tentokrát působí figurky, pojmenované Modrý a Zelená, svou nezvyklou živostí a neutuchající zvědavostí řadu zmatků, nejprve ve Lhotě, kde jsou děti na prázdninách u dědy, a potom na pražské Kampě, kde Holanovi bydlí. Andrea, která zpívá menší role v Národním divadle, a Honza, jenž pracuje jako řidič kamionu, právě prohrávají vážnou manželskou krizi. Honza už se dokonce odstěhoval do karavanu na dvoře. Děti jsou z rozkolu rodičů smutné a chobotničky se rozhodnou dát rodiče dohromady. Pochopí, že příčinou sporů jsou Honzovy cesty do ciziny a Andreino zpívání, a tak jim to chtějí překazit, čímž všechno ještě zhorší. Navíc způsobí v divadle i na Kampě řadu zmatků a pozdvižení. Samy se vzápětí ocitnou v nebezpečí, protože kolem začíná kroužit Georgeův vědecký tým, který pátrá po ztracené hmotě. Potápěč Andreadis je přesvědčen, že o ní děti vědí, a je jim stále v patách. Zachraňovat manželství Holanových a ještě se skrývat před Andreadisem, to je však i pro tak zázračná stvoření obtížné. (TV Nova)
(více)Recenze (110)
Volné pokračování skvělé rodinné komedie o dvou chobotničkách z plastelíny. Prvních 40 minut je neméně dobrých. Možná dokonce i lepších než celý první díl. Rodiče Holanovi se rozvádějí a vše chtějí půlit. Tomu chobotničky dopomohou a rozpůlí téměř celý jejich byt, klavír odnesou k Čertovce atd. Řádí podobně jako formeláci z jiného Polákova filmu A ZASE TA LUCIE! Pak jejich revírem začne být Národní divadlo, kde především vyděsí vodníka a Rusalku. Ten seladon z Rusalky byl parádní. Tohle vše se odehrává ještě v létě a vůbec to nekoresponduje název filmu. Změna ovšem nastane náhle přibližně ve 40. minutě a najednou tu máme po letní Praze (Čertovce a Národním divadlu) zimní Prahu a Vánoce. Od této chvíle už je to o hodně slabší. Chobotničky jakoby se už vyřádili a místo toho je pronásledují portugalští vědci z minulého dílu, kteří mimoto mluví plynně česky a jezdí autem s MPZ Francie. [10612. hodnocení, 95. komentář, 65%] ()
Nepodařenou letní dovolenou u moře střídají rozluka a přípravy rodičů na rozvod ve vánoční Praze (seriálový pobyt u dědečka na vesnici je přeskočen), kam se od moře přesouvají i vědci pátrající po chobotničkách. Zároveň je tatínek ustájen v karavanu na dvoře a místo jeho kamioňáckých eskapád sledujeme maminku zpívající v Národním divadle a děti besídkující ve škole. Druhý film tak výrazně ztrácí na výpravnosti a exotičnosti, což se snaží dohnat chobotničkovskou akcí a tak se v rámci rozvodového vyrovnávání vtipně řeže vše napůl a piáno se proletí z druhého patra do Čertovky. Navíc se jeden z vědců profiluje jako záporák, který jde tvrdě po chobotničkách. Asi za to může ten deficit exotiky, že mě dvojka baví míň. ()
Kdo by neměl rád vánoční klasiku o rozvrácené rodině před rozvodem, jejíchž dva smradi ukradli vzácný materiál profesionálním vědcům, aby si z toho postavili zelenou chobotnici s čepkou z mušle, místo aby se z toho stal zdroj energie, díky kterému by Praha nebyla závislá na kvótách energie daných sovětským svazem.. I když on by jim to pak asi stejně vzal Husák a postavil by si z toho malou sošku Lenina, která by házela blesky na imperialistickou Ameriku.. Ty smutné děti, které čelí nekončícím hádkám rodičů, ta pochmourná atmosféra rodiny v krizi, já si nedovedu představit film, který by lépe vystihl čas vánoc. Vlastně ano... ta prostitutka z prosluněné Kalifornie, kterou za pár tisíc dolarů prznil Richard Gere, to je ještě mnohem větší Ježíšek, u takových filmů prostě chceš nasávat kouzlo vánoc při pohledu na hořící svíčku a pojídat rybu bez hlavy, která zatím plave v polévce.. Ach.. když je čas vááánoc.. ()
nostalgické -5* Jako husákovo dítě jsem formelákům neunikl a naopak jsem se těšil na každou novou reprízu. Začalo to Lucií a pak přišly na řadu chobotničky. Tento fantaskní svět, který byl kombinací dětské a vědecké fantazie na mě působil kouzelně a formoval mě. Navíc to všechno působilo utopisticky i tím, v jakých reáliích se film odehrával. Přece jen německý životní styl byl na hony vzdálený tomu českému a při to tam hráli čeští herci ;-). Vlastně všechno co jsem napsal o Lucii, postrachu ulice bych mohl zkopírovat sem, což nechci. Má to hodně společného a hodně se toho opakuje, ale mě se to líbilo snad stejně. Chobotničky jsou možná akčnější díky komandu, co je hledá. Opět vznikl seriál a nebo dvoudílný fílm. A opět nostalgicky tomu nechám plný počet hvězd, a snad nebudu působit moc infantilně ;-). Nakonec přidám k pěti hvězdičkám mínusko kvůli nižší originalitě. [ PŘÍBĚH: 2 /// SMYSL: 0 /// ATMOSFÉRA: 2 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 1 /// NÁLADA: 2 /// ART: 0 /// STYL: 2 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()
O druhém dílu Chobotnic platí navlas to stejné, co o prvním. Rodiče se opět hádali a chobotničky to řešily po svém. Dodnes si pamatuji to rozkrajování nábytku a piana a můj smutný pocit u sledování. Až při opakování po mnoha letech jsem zjistil, že původně šlo o čtyřdílný seriál a dva filmy byly až poté. Ten jsem neviděl a ani nevím, zda tam nebylo něco vynecháno, proto jej nehodnotím. Doma jsem měl dokonce i knihu, kterou jsem ovšem dostal až po filmech a nikdy jsem neměl chuť a potřebu si ji přečíst. ()
Galerie (7)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (7)
- Když veze operní mistr maminku Andreu (Dagmar Veškrnová-Havlová) večer po představení domů a vjíždí autem do dvora, jde zřetelně vidět, že na místě spolujezce sedí úplně jiná žena než Dagmar Veškrnová-Havlová. (Stupet)
- Jedná se o druhou část celovečerního sestřihu čtyřdílného TV seriálu z původně čtyřhodinové stopáže, za oběť padla druhá polovina druhého dílu a první polovina třetího (prázdniny u dědečka). (BoredSeal)
- Ve scéně shození klavírů do Čertovky je možné na okamžik zahlédnout konstrukci, na které je nástroj zavěšený. (Jirka_Globus)
Reklama