Režie:
Rob MarshallKamera:
Dion BeebeHudba:
John KanderHrají:
Catherine Zeta-Jones, Renée Zellweger, Richard Gere, John C. Reilly, Queen Latifah, Jayne Eastwood, Christine Baranski, Taye Diggs, Colm Feore, Lucy Liu (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Filmová adaptace úspěšného broadwayského muzikálu Chicago, v jehož hlavních rolích hrají Catherine Zeta-Jonesová, Renee Zellwegerová a Richard Gere, sleduje příběh průměrné sborové tanečnice Roxie Hartové, která se pro slávu rozhodne vraždit. Když to udělá, skončí za mřížemi společně s kabaretní hvězdou Velmou Kellyovou, která s pomocí prohnaného právníka Billyho Flynna rozpoutá kolem svého zločinu mediální šílenství. Poté, co Flynn vezme Roxiein případ, udělá z ní nejžhavější bulvární senzaci, čímž připraví půdu pro pěvecký a taneční souboj mezi oběma přehnaně horlivými rivalkami. Snímek Chicago získal v roce 2003 šest Oscarů, včetně ceny za nejlepší film. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (546)
Ale jo dobrý, akorát že mi to přišlo jako dvouhodinovej videoklip (a teď se rozhodněte jestli je to dobře nebo špatně, sám nevím) Renée Zellweger zahrála fakt výborně, stejně tak Richard Gere (dokonce i zastepoval) dále byl výborný John C. Reilly a cameo Lucy Liu opravdu velice potěší. Akorát nechápu za co dostala Catherine Zeta-Jones Oscara, opravdu neschápu, nevim, nestíhám. ()
Já muzikály nerad, tedy až na výjimky. Chicago ovšem ode mě výjimku nedostane. Na rozdíl od Moulin Rouge, jenž se odehrává dějově asi o 35 let dříve, ale přesto je hudební aranžmá (skvěle) přizpůsobené modernímu divákovi, tady v Chicagu tvůrci tvrdošíjně (a asi i vcelku logicky) setrvávají u jazzové hudební složky, no a v tom je právě ten zádrhel. Jazz mě asi jako jediný hudební žánr zkrátka nikdy neoslovil a ani neosloví. Ale abych jen nekritizoval - taneční scény jsou skvělé, obě hrdinky tančí a zpívají naprosto precizně, ani bych to do nich neřekl. Výborná je i choreografie, samotný příběh není překvapivý, ale originální je právě jeho muzikálové pojetí. Nicméně na Oscara bych to já osobně neviděl. Bohužel. ()
Nie som fanúšik muzikálov, asi preto som Chicago videla až v roku 2018, keď som si už povedala, že patrí ku "klasickému filmovému vzdelaniu" ;-) Ale akokoľvek môžem byť zaujatá, tie 4* si zaslúži. Scény, kostýmy či bezchybné tanečné čísla, tie sú v každom muzikále dokonalé. Mňa zaujala otvorená a bohato dávkovaná satira. Pobavila som sa takpovediac aj proti svojej vôli :-) ()
Docela slušný muzikál, ze kterého mám velmi rozpoluplné pocity. Na jednu stranu pěkné písně, krásné ženy, výborně vybrané kostýmy a úžasné herecké výkony. Na druhou stranu černý humor, atmosféra a i samotný děj na mě nějak moc nezapůsobily. Se všemi Oscary pro tenhle snímek souhlasím, kromě Oscaru za nejlepší snímek. Catherine Zeta-Jones mě velmi překvapila a zahrála báječně. Renée Zellweger, Richard Gere, John C. Reilly či Queen Latifah určitě nezůstali pozadu, ale Zeta-Jones mě zaujala nejvíce. Myslím, že lepší celovečerní debut si nemohl Rob Marshall ani přát. Rozhodně doporučuji se na film dívat v původní znění, protože český dabing je něco hrozného. PS Nechápu jak někdo může tenhle muzikál srovnávat s Moulin Rouge, protože jediné co tyhle dvě díla mají společné je fakt, že obě jsou muzikál....... ()
Napriek množstvu pozbieraných Oscarov, si myslím, že muzikály (ak by ich vzniklo ročne viac) mali byť samostatnou kategóriou. Príbeh v nich je skôr vedľajší a je iba kľúčom k speváckym číslam a tie vám buď sadnú, alebo nie. Tu sa mi páčilo iba spoločné vystúpenie "nežných vrahov", ale inak ma to veľmi nenadchlo. Sošku mal toho roku určite prevziať Roman Polanski s filmom Pianista, ktorý u divákov zabodoval určite viac. Celkovo okrem muzikálu Vlasy som myslím máloktorému dal štyri hviezdy. Radšej mám film v pravom zmysle slova. 60%. ()
Galerie (55)
Zajímavosti (35)
- Režisér chtěl, aby Catherine Zeta-Jones (Velma Kelly) měla ve filmu své obvyklé dlouhé vlasy, ale herečka trvala na kratší paruce. Vysvětlovala to po natáčení tím, že chtěla, aby byla při tanci vidět její tvář a nikdo nemohl zpochybňovat, že veškerý pohyb zvládla sama. (don corleone)
- Billy Flynn (Richard Gere) na konci písně "We Both Reached For The Gun" pije sklenici mléka, zatímco doznívá jeho hlas. Je to odkaz na loutkáře, kteří při vystoupení pijí sklenici vody či mléka, aby činili dojem, že doopravdy mluví loutka. (sluppka)
- První film, který pro nahrání soundtracku použil technologii firmy Sony Direct Stream Digital process a vyšel ve formátu SACD. (don corleone)
Reklama