Režie:
Kay CannonScénář:
Kay CannonKamera:
Henry BrahamHrají:
Camila Cabello, Billy Porter, Idina Menzel, Nicholas Galitzine, Pierce Brosnan, Minnie Driver, Maddie Baillio, Charlotte Spencer, James Acaster (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Popelka Kay Cannonové (Ladíme!) je moderní filmový muzikál a zároveň odvážné pojetí pohádkové klasiky. Naše ambiciózní hrdinka (Camila Cabellová) má velký sen. Její Famózní víla kmotřička jí pomůže vytrvat a uskutečnit ho. (Prime Video)
Videa (1)
Recenze (77)
V rámci vánoc občas člověk začne sledovat i na věci, které by si standardně nepustil a dokouká je až do konce. Tato Popelka je takovým filmem. Není vyloženě zlá, ale dobrá také ne. Má víc svěžích myšlenek - Popelku, která dá přednost kariéře před princem, pěkné šaty bez ramínek, zřejmě nejférovější popelkovskou macechu, jakou jsem kdy viděl, rappující partu na železničním mostě, princovu mladší sestru (!?!) a cool černošského víla/sudičku, který se svým úborem vypadal doopravdy jako motýl. Jenže má taky WTF momenty, občas na hlavu padlý scénář a bezostyšně se inspiruje Popelkou od Branagha (myši) a Ella Enchanted, ze které si sebral song Somebody to Love a Minnie Driver (oba filmy jsou přitom kvalitativně jinde). Hm. Sledoval jsem to s našimi Prťaty (15) a ani jedna nebyla ochotna dát víc, než 2 hvězdičky. ()
Já jsem celkem otevřená všem moderním zpracováním klasických příběhů, o tomhle filmu jsem věděla jen to, že je to moderní, muzikál a hraje tam Minnie Driver, ale nakonec se mi to líbilo. Je to vpravdě hodně moderní a pro někoho určitě až moc, ale na druhou stranu, ten film se vážně nesnaží o nic jiného, nepředstírá, že to chce být klasická pohádka nebo film, který se má brát vážně. Je to muzikálová komedie podke klasického příběhu a hlásí názory, které jsou mi blízké. Songy se mi hodně líbily, jedinou výjimkou je snad jen Pierce, ze kterého si tu dobře udělali srandu. Úplně nejsem nadšena z prince, takový nematný neslaný hezounek, ale aspoň zpívat mu šlo. A líbil se mi jiný než klasický konec, i když jsem ho očekávala. ()
Klasický príbeh trochu inak, v modernom šate a s odkazmi na aktuálne genderové záležitosti, ako gay, trans, feminizmus a podobne. Veci, ktoré ma až tak nepúšťali boli šaty hlavnej hrdinky, ktoré boli podľa mňa v porovnaní s ostatnými šatami najslabšie, a niekedy až príliš snaha pôsobiť cool a moderne. Ta snaha o cool a modernosť mi ale nevadila nejako výrazne ako v iných filmoch, a to predovšetkým preto, ze film sám pôsobil moderno a jeho zámer bol jasný od začiatku. Nebola to iba akože moderná verzia klasickej rozprávky, ktorú pozná takmer každý, ale moderný film, ktorý bral v Popoluška inšpiráciu. Pesničky boli skvelé, výborne zaspievané a niekedy aj ich výber pobavil. Nie je to veľdielo, ale podľa mňa je to vydarená moderná hudobná komédia, pretože tento film sa neberie vážne, ale rieši aj dôležitejšie témy. 7/10. ()
Tak tohle snad ani za ten čas nestojí. Snad nejhorší popelka, kterou jsem kdy viděla. Naprosto nepřirozené, divné a uřvané. Tohle za mě ani nebyl zpěv nebo to k němu mělo až nepřiměřeně daleko. Popelka vždycky měla určitou úroveň, ale tady ale opravdu přešlápli. Tentokrát souhlasím s davem. Na film se nedalo koukat a vlasy mi div nevstávaly hrůzou na hlavě. Za mě katastrofa!!! Ani nechci vědět, který "inteligentní" člověk to vymyslel. ()
Galerie (51)
Zajímavosti (8)
- Po filmu Zakletá Ella (2004) se jedná o další variaci příběhu o Popelce, kde zazní skladba „Somebody To Love“ od skupiny The Queen. Zatímco v Zakleté Elle ji zpívá Ella (Anne Hathaway), v Příběhu Popelky tato skladba zazní v podání prince Roberta (Nicholas Galitzine). (Joe16210)
- Na rozdíl od většiny verzí klasického příběhu Popelky není Princ jedináček, ale má sestru. (Vitox)
- První film od Columbia Pictures exkluzivně pro Amazon Studios. (Vitox)
Scenáristka Kay Cannon v roce 2018 realizovala svůj celovečerní debut Kazišuci. Z těch se vyklubala celkem slušná a zábavná komedie, která ovšem byla v některých momentech vyloženě přepálená a bylo znát, že Cannon možná přeci jen v jistých okamžicích nezná míru. Což je úsměvné, protože přesně tak působí její druhý celovečerní režijní projekt. Cannon se totiž jako režisérka a scenáristka chopila nového zpracování Popelky, kde si známou princeznu zahrála Camila Cabello. A bolí to! Nová Popelka se pokouší vzít starý známý pohádkový příběh a pojmout ho tak trochu moderně. Popelka již dopředu sklidila lehkou kontroverzi ohledně toho, že stěžejní úlohu Víly Kmotřenky ztvární Billy Porter.... muž! Přitom právě Billy Porter a jeho ztvárnění je ve finále na filmu jedna z těch lepších věcí a minimálně je Porter ve filmu nejlepší herec. A to osobně myslím pochvalně, přesto je ovšem pravda, že v té konkurenci by se vlastně Porter ani snažit nemusel. Celé je totiž plné toporných výkonů a to kromě Cabello platí i o Idině Menzel a Pierci Brosnanovi. Bohužel! Nová Popelka ve finále skutečně působí jako bizár. Už z traileru mohli kostýmy a výprava lehce vyvolat vrásky, nic ovšem diváka nepřipraví na výsledek v celovečerní podobě. Camila Cabello byla nejspíše obsazená především kvůli tomu, že je zpěvačka a nová Popelka je muzikál. Je to celkem pochopitelné. Jenže herecký debut Cabello je ve finále skutečně toporný a nejvíce zamrzí to, že Popelka nefunguje ani jako muzikál. Nově vytvořené písně nestojí za nic, písně převzaté od Queen, Jennifer Lopez nebo Madonny jsou poté vyloženě odporně zneužité a při sledování mě osobně napadlo, že se Freddie Mercury dost možná obrací v hrobě. Kombinace pohádkového prostředí a moderních tanců je děsivá. Většina castingu je totálně mimo (Pierce Brosnan bohužel nezpívá tak dobře jako v Mamma Mia!). Popelka se navíc pokouší o jistou reprezentaci Girl Power, dělá to přitom ovšem velice stupidním způsobem, který musí i feministky pobouřit. Nenápaditá choreografie, nezajímavé kostýmy a celkové zprznění klasické pohádky. Po všech těch Třech oříškách pro Popelku, původní animované Popelky od Disneyho či Popelky v režii Kennetha Branagha je nová Popelka vyloženým zlem. V jistých momentech vlastně nová Popelka připomene Sněhurku od Tarsema Singha. To byl také lehký bizár, přesto měl ovšem alespoň Singh zajímavé vizuální nápady, jeho Sněhurka mělo jistou hravost a v několika rovinách fungovala. Popelka Cannon nemá snad skutečně nic! Celý ten film vlastně tak trochu připomíná průměrné klipy na TikToku. Lidé je vytváří, protože si myslí, že jsou vtipní a samotné video je vtipné. Jenže je to ve finále vtipné jen tím, jak si tvůrce toho o sobě a svém produktu hodně myslí. Postavy jsou špatné napsané, ve filmu celkově fungují jen momenty, kdy to celé působí, že si tvůrci celou stupiditu toho filmu uvědomují. Ale těch momentů je v součtu strašně málo. Je to zlý. Vlastně hodně zlý. Popelka se nedá vyloženě označit za odpad, protože na tom je vidět, že na tom nepracovali naprostí amatéři a někdo se snad i reálně snažil. Jenže to ve finále vlastně úplně cítit není. Když je na filmu nejlepší Billy Porter v šatech, znamená to, že je něco hodně špatně. Nejhorší Popelka v historii kinematografie! () (méně) (více)