Tvůrci:
Jac SchaefferRežie:
Matt ShakmanKamera:
Jess HallHudba:
Christophe BeckHrají:
Elizabeth Olsen, Paul Bettany, Kat Dennings, Teyonah Parris, Randall Park, Kathryn Hahn, Fred Melamed, Debra Jo Rupp, Jolene Purdy, David Lengel (více)VOD (1)
Epizody(9)
-
Natočeno před živým publikem (E01)
-
Nesahej na ten ovladač (E02)
-
Nyní barevně (E03)
-
Přerušujeme vysílání (E04)
-
Ve speciálním dílu... (E05)
-
Zcela nový halloweenský strašidelný díl! (E06)
-
Proboření čtvrté stěny (E07)
-
V předchozích dílech jste neviděli (E08)
-
Finále seriálu (E09)
Obsahy(2)
Seriál WandaVision od Marvel Studios je zmesou klasických televíznych sitkomov a filmového sveta Marvel. Wanda Maximovová (Elizabeth Olsen) a Vision (Paul Bettany), dve superbytosti žijúce v malom mestečku, zisťujú v tomto seriáli, že nie všetko je také idylické, ako sa na prvý pohľad zdá. (Disney+)
Videa (4)
Recenze (351)
Úvodní sitcomové epizody jsou parádní, skvěle vymazlené a plné dobových i vlastních odkazů. Samozřejmě je jasné, že by něco takového nemohlo trvat donekonečna, tudíž je člověk spíš zvědavý, jak dobře bude rozpad této iluze udělaný. Bohužel, v momentě kdy se tak stává, se až na výjimky jede podle zažitého mustru mavelovek a finále je opět omalovánková bitka bez špetky nápadu. Plusem alespoň zůstává, že seriálový formát pomohl trošku prokreslit postavu Wandy a tudíž to v závěru dokázalo vydolovat aspoň slušné emoce. ()
Očekávání tu byla veliká a u Disney/Marvel to museli vědět. Wanda je v komiksu mocná čarodějka, která dovede měnit realitu, což je něco, co víme, že bude tématem dalšího filmu s Dr. Strangem. Čekali jsme, že toto téma bude nějak zajímavě vykopnuto už tady. A ono tak nějak vykopnuto je (Wanda přetváří realitu celého města, stvoří své vlastní děti...), ale je to takové nedomrlé a nedomyšlené. Tohle mohlo mít obrovskou emocionální hloubku - Wanda ztratila všechny své blízké, a snaží se vytvořit náhražky, aby se se svým žalem mohla nějak vyrovnat. A na konci se těch náhražek musí vzdát a všechno je to možná ještě horší. Tohle mohl být super "origin" záporačky - padouši jsou vždycky nejlepší, když za jejich skutky stojí ublížené lidské emoce (vzpomeňme si na Magneta). Ale WandaVision je stejně jako většina marvelovek hrozně potvrchní. Ten schtick s různými typy komediálních seriálů je sice na začátku fajn, ale diváky neobelstí na dlouho. Je hrozně vidět, že tvůrci se ani pořádně nezamysleli nad tím, že to, co Wanda lidem ze "zakletého" města provádí, je prostě evil. Věta "Nikdy nepochopí, co jsi pro ně udělala." z posledního dílu je výsměch - lidé, které Wanda na týdny/měsíce vlastně zotročila, opravdu nemusejí nic chápat. Ano, můžete si říkat, že konečné dílo bychom neměli hodnotit na základě zklamaných očekávání, ale ono je evidentní, jak dobrý tenhle seriál mohl být (Olsenová s Bettanym jsou skvělí herci), ale u Disneyho šli opět vyšlapanou nudnou cestičkou. ()
Elementární logika sice mocně hapruje hlavně v závěru, kdy spousta postav jen nečinně postává stranou podle toho, jak se to tvůrcům zrovna hodí, ale jinak jo - jako originální hříčka ze světa komiksových stránek, která obepíná už i historii filmového média, to frčí dosti zábavně a především svižně. Půlhodinové formáty jsou tak akorát a je fajn, že se soustředíme na skoro antickou tragédii Wandy, což díky dobrým hercům funguje (závěrečné dilema hrdinky rezonuje silněji než finále Spider-Man: Bez domova). Efekty jsou místy dost mizerné a odhalení identity záporáka ze židle moc nezvedne, ale jedno příjemně strávené odpoledne WandaVision v pohodě zaručí - podmínkou samozřejmě zůstává, že máte rádi vesmír MCU a fandíte žánrovým exhibicím, na které si dnes troufne málokdo. 70 % ()
Doplňující, byť velmi podstatný, doplněk k marvelovskému světu a jeho hrdinům je vtipný a vymazlený, zejména vizuální stránkou, která je jako katalog amerických tv seriálů od 50. let. Začínáme v dokonale vyleštěné domácnosti perfektního a vždy upraveného páru, prolítneme barevnými 60.tkami a končíme u sebezpytujících hrdinů mluvících na obrazovku o své rozhozené psychice. Zajímavé vidět to takhle, jak se měnil způsob pojetí americké domácnosti (alespoň v tv) od nevěrohodné dokonalosti po vystavování na odiv všech možných traumat, jakoby se tím člověk snad chlubil. _____ Oceňuji důvtipné zarámování seriálu v seriálu, střídání žánrů i celkovou příběhovou linku a to včetně Agáthy a jejího parádního songu v předposlední epizodě. S touhle sérií si tvůrci vyloženě vyhráli a dost dobře vysvětluje motivaci Scarlet Witch ve filmu Doctor Strange v mnohovesmíru šílenství. SHRNUTÍ: Jak říkal Brumbál: to, že se něco odehrává v hlavě, neznamená, že je to o to méně pravdivější. ()
Psychologie pro dvanáctileté děti v šesti hodinách nesmyslného bizáru a trapnosti, kde se většinu času jen útrpně čeká až se konečně odhalí velké tajemství které všichni diváci už dávno znají, a stane se z toho standartní Marvelácká blbina kde na sebe pár létajících blbů háže barevná světla. Některé z těch předchozích Marvelovských filmů k tomu poletování aspoň dávají docela zajímavou motivaci, jako třeba Civil War, ale ve WandaVision se veškerá motivace k čemukoli shrne jako "jsem smutná" a následně "protože kouzla, neasi". Ale je svým způsobem docela fascinující jak se zde autoři i ta spokojenější část diváků pokouší intenzivně ignorovat fakt, že hlavní hrdinka tohoto je jedna z největších amorálních sviní jaké se v celé sérii objevily, a dělá záměrně mnohem horší věci, než jakých se v Marvelovkách dopustila spousta opravdových "záporáků". 3/10 ()
Galerie (88)
Zajímavosti (143)
- Herec Paul Bettany byl ve skutečnosti natřen modře namísto červené, protože modrá lépe fungovala na černobílém filtru. (Kubaaa97)
- V jedné scéně si můžeme všimnout, že se děj odehrává 23. srpna, což odkazuje na sešit „Avengers #238“, ve kterém byl Vision oživen po hibernaci. (Kubaaa97)
- Celá epizoda je poctou domáckých sitcomů jako I Love Lucy (od r. 1951), I Married Joan (od r. 1952) a The Honeymooners (od r. 1955). (Kubaaa97)
Reklama