Režie:
Jan KomasaScénář:
Mateusz PacewiczKamera:
Radosław ŁadczukHudba:
Michał JacaszekHrají:
Maciej Musiałowski, Vanessa Aleksander, Danuta Stenka, Jacek Koman, Agata Kulesza, Maciej Stuhr, Adam Gradowski, Piotr Biedroń, Jędrzej Wielecki (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Tomek Giemza (Maciej Musiałowski) je usvědčen z plagiátorství a vyloučen ze studia práva. Rozhodne se však tuto skutečnost skrýt a nadále dostával finanční pomoc od rodiny Krasucki (Danuta Stenka a Jacek Koman) – rodičů své přítelkyně z dětství Gabi (Vanessa Aleksander), do které se tajně zamiloval. Podvod však vychází na světlo. (sator)
(více)Videa (1)
Recenze (188)
Určite nadpriemer najmä vďaka skĺbeniu myšlienky šírenia dezinformácií a myslenia chorého jedinca, ktorý sa doslova našiel “v obore”. Film nenudí, postupne graduje, záver je satisfakčný, “boľavý”, no koho už dnes baví sledovať drámu, ktorá trvá takmer dva a pól hodiny? Poliaci vedia, vedeli, a vždy budú vedieť. Ich tvorba je tej našej na míle vzdialená, keď niečo natočia, poväčšine to stojí zato, rovnako ako tento “Hate”. ()
nedokážu upřímně posoudit do jaké míry je to politická agitka v návaznosti na nedávné prezidentské volby,protože jsem natolik unaven českou politikou,že sledovat tu polskou vážně nechci.I bez toho je ovšem Hater nepříjemně mrazivý thriller,který se motá okolo hodně aktuálních témat jako extrémní nacionalsimus,liberalismus a ohromná moc sociálních sítí,kdy někomu zkurvit život (v tom lepším případě) je poměrně snadné - samozřejmě z předpokladu,že k tomu máte prostředky a sám jste bezskrupolózní svině.Macie Musialolowski je tu jako polský Prchal výborný.Snad jen ta stopáž je v určitých momentech až příliš a zbytečně ředí tempo...80% ()
Nejlepší film 2020. Od poláků jsem nečekal až takovou psychologickou kvalitní dramatickou hru, jakou mi tímhle připravily. Já se jen chlacholil blahem a jen žasl. Téměř realistický špionážní film, který ukazuje kam až může zajít láska k dívce. Originalita a emoce ve snímku jsou něco, co si budu pamatovat ještě nějaký čas. Opravdu skvělá práce. Hlavně hlavní hrdina, který dokázal ukázat snad všechny možné emoce během 10 sekund. 90% ()
Nerozumiem, čím to je ale v poslednej dobe mám naozaj šťastie na filmy, ktoré sú a rozvíjajú sa úplne iným smerom, ako som očakával. (Možno to v tomto prípade bude tým najdebilnejším popisom, aký som za dlhú dobu videl a pod ktorým som si predstavoval čosi úplne iné). Miestnosť samovrahov. Hater (ach ten názov) je snáď jedným z najlepších filmov stvárňujúcich sociopatickú myseľ (mladého) človeka. Podobne dobre sa podarilo stvárniť a obsadiť Todovi Phillipsovu Jokera Phoenixom. Musialowski je totižto bravúrnym objavom a zrovnania k fantastickému a omnoho skúsenejšiemu Phoenixovi sa vôbec nebojím. Pod režisérskou taktovkou Jana Komasy (Corpus Christi) je zrejme radosť hrať, nakoľko môžeme hovoriť hneď o niekoľkých úžasných výkonoch. Komasa je vychádzajúca režisérska osobnosť Polskej kinematografie, avšak dovolím si tvrdiť že svetového formátu. Ak bol Corpus Christi príliš lokálnym filmom a nemal ambíciu byť aj komerčne úspešným vo zvyšku sveta, Miestnosť samovrahov. Hejter je už úplne iný príbeh. Problematika polarizácie spoločnosti na pravicu a lavicu, konzervatívcov a liberálov, nazi-extrémistov a ultraliberálov a problematika dezinformácii na sociálnych médiách a nasledovný vplyv na spoločnosť ako takú, či chorú myseľ istých typov osobností sú skrátka natoľko celosvetovo aktuálne a zaujímavé, že film má (alebo mal) rozhodne ambíciu byť úspešný aj v zahraničí. Komasa ponúka pohľad do tohoto sveta skrz oči hlavnej postavy, ktorá je zároveň pozorovateľom a sprostredkovateľom rôznych protichodných názorov a napokon i hýbateľom deja. Komasa sa opäť ponoril do hĺbky mysle človeka a jeho postavy sú plnohodnotnými živými postavami a nie oba figúrkami na šachovnici šikovného rozprávača. Poliaci vládnu kinematografii strednej i východnej Európy a zrejme ich ešte dlho nikto nedobehne. Neostáva iné než tešiť sa na ďalší Poľský film ktorý mi príde pod ruku. (P.S. - to že som film takéhoto rázu spoznal vďaka Netflixu ma veľmi príjemne prekvapilo) ()
Po Corpus Christi, což je naprosto vynikající předchozí film režiséra Komasy, jsem si říkal, že ho musím sledovat. Ten chlap má fakt talent a cit pro postavy a na relativně malém prostoru umí rozehrát velké divadlo. No a musím říci že jeho další film je taky vynikající, byť je úplně jiný. Velkou část filmu jsem vlastně moc nevěděl, s kým z této plejády postav bych měl vlastně sympatizovat. Tomek je ze začátku i docela sympatickej kluk, kterej má prostě smůlu a navíc je tak trochu obětí chudoby. Jenže, ne vše je tak, jak se na první pohled zdá. Postupná gradace filmu a skvélá práce s postavami mě hrozně bavila a konec to celé jen orámoval. Letos asi nejlepší film, co jsem zatím viděl. 5* ()
Galerie (17)
Zajímavosti (3)
- Rovnako ako dej filmu, tak aj jeho natáčanie prebiehalo na viacerých miestach vo Varšave. Natáčalo sa od 28. októbra do 22. decembra 2018. (MikaelSVK)
- Když si Tomasz (Maciej Musialowski) prohlíží fotku v bytě Beaty (Agata Kulesza), je na fotce vidět Beata a postava z filmu Místnost sebevrahů (2011) jménem Dominik Santorski. Tato postava je synem Beaty, čímž se potvrzuje, že se oba filmy odehrávají ve stejném světě. (Petrmachovec)
- Divadlo, které navštíví Tomasz (Maciej Musialowski) a rodina Krasuckových, se objevuje i ve filmu Místnost sebevrahů (2011). Toto divadlo zde navštíví rodina Santorski. (Petrmachovec)
Reklama