Režie:
Jan KomasaScénář:
Mateusz PacewiczKamera:
Radosław ŁadczukHudba:
Michał JacaszekHrají:
Maciej Musiałowski, Vanessa Aleksander, Danuta Stenka, Jacek Koman, Agata Kulesza, Maciej Stuhr, Adam Gradowski, Piotr Biedroń, Jędrzej Wielecki (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Tomek Giemza (Maciej Musiałowski) je usvědčen z plagiátorství a vyloučen ze studia práva. Rozhodne se však tuto skutečnost skrýt a nadále dostával finanční pomoc od rodiny Krasucki (Danuta Stenka a Jacek Koman) – rodičů své přítelkyně z dětství Gabi (Vanessa Aleksander), do které se tajně zamiloval. Podvod však vychází na světlo. (sator)
(více)Videa (1)
Recenze (188)
Do nejmenších psychóz, kurvovství a hovadismu vypiplaný dramat państwowy, ve kterém opravdu není ke komu přilnout. Na straně jedné totiž stojí famózně zahraný, mimořádně slizký bezemoční sociopat, na té druhé pak překorektnělý sluníčkářský buzerant a zkurvený populistický vítač, jejichž interakce ovlivňují vychcaná Sórošovic famílie a katalogově odporná, bezskrupulózní paní Novotná z Burakryjów. Tedy něco, jako byste se v kulisách cigánské demonstrace za ztrojnásobení sociálních dávek museli rozhodnout, jestli fandit přihlížejícím tupým skinhedům nebo vypatladným levicovým smažkám z Antify. S takto rozdanými kartami dobro prostě nezvítězí, tedy nezbývá, než se prostě kochat dokonale napsanými patopostavami a promakaným dějem plným animálního zmrdství, morální pokřivenosti a šosácké debility. Zároveň také mrazivé memento pro nadcházející digitální degeneraci o zhoubném vlivu a dezinformační moci cíleně ovcujících asociálních sítí a internetů na jakékoliv kritické myšlení. Zajebisty Komasa! ()
Komasa se docela činí. Poté, co si mohl domů odnést alespoň nominaci na Oscara, tak má na kontě pokračování svého asi nejznámějšího filmu, které dopadlo v celku lépe. Spíše asi protože nejde o nějaké trochu emařské a nic neříkající drama, které je čistě psychologické dílo, kde jsou problémy puberťáků, které mohou dost nelibě vyeskalovat. Zde máme z ničeho nic film, který vypadá stejně, rozjíždí se stejně, ale nakonec má mnohem tvrdší, silnější a větší poselství. Příběh zhrzeného chlapce, který se rozhodne mstít trochu zvláštním způsobem. A to tím, že rozvrátí celou společnost. A tak nějak je zajímavé, že se film věnuje docela dost do teď nekonkrétní problematice placených trollů, což je velmi zajímavé překvapení. Film se stále v nějakých částech rozjíždí a nebo jede trochu pomaleji a mdle, ale člověk je schopen to na konci docenit kvůli celkovému vývoji postavy i situace. Člověk se trochu i pozastaví na opět odkazem na starý díl, kde se postavy dorozumívají skrze nějakou hru, což je v celku zvláštní a možná trochu laciné, ale je to forma originální reprezentace. Film ani tolik nemá s místností sebevrahů nic moc společného, ale člověk cítí odkaz. Situace i ve společnosti se změnila a možná to právě chtělo natočit takovýto film. Dokázal bych si i představit, že Komasa přijde jednou s dalším dílem. Ale možná si budeme muset počkat dalších deset let. Než se zase změní situace a něco se bude muset dít. Jisté je, že další film od Komasy bude mít dost lidí v hledáčku. A proč by ne? Za posledních deset let nenatočil nic, za co by měl být vyloženě kritizován. A za dva roky natočil dva velmi uznávané filmy, a má za sebou nominaci na Oscara. ()
Sledujeme příběh mladého psychopata, sirotka, který se rozhodně začlenit se ambiciózně do společnosti, každý svůj neúspěch schovává do pavučiny lží a mimikry svých manipulací. Muž se dostane do marketingu, zpoza kterého zasahuje do politiky prostřednictvím nekalých kampaní a falešných zpráv na internetu. Vše vygraduje do nesmyslně vykonstruovaného konce. ()
Poláci to dali! Urobili dokonalý thriller. Viac Fincherovský ako je Fincher sám. Po formálnej stránke to oproti (inak podľa mňa skvelému) prequelu vystrelilo niekam do nebies. Je to jednak výborne a mimoriadne pútavo napísané, postavy majú hĺbku a dá sa ich v jednom momente chápať a zároveň ich nenávidieť. A to najmä hlavnú postavu. Minispoil: k záveru sa vyskytne jedna scéna, v ktorej niečo cez 3 minúty pozeráš na dvoch ľudí ako si bez slova pozerajú do očí a po nej si uvedomíš, že si možno celý ten čas zabúdal na takú drobnosť a teda dýchanie. Biggerspoil: záver Ti nechá v krku uviaznutú veľmi trpkú slinu. Každopádne hodnotím ako čistý masterpiece a najlepší film roku. Bez debaty! RT: 63% - % ()
Vůbec nevím, co si o tom mám myslet, mám v hlavě střepinu jako pšst z korejské války :o). Hodně zvláštní film, kterej mi hlavním hrdinou připomínal "Slídila". Ovšem slídil je mnohem víc svižnější a záživnější. Ne, že bych něco měl proti polskýmu filmu, ale tady se jim to moc nepovedlo. Z hlavního hrdiny ovšem takový zvláštní mrazení mám. Kdyby rači svůj důvtip a čas investoval do něčeho normálního, hned by bylo na světě líp. Buď jak buď, tohle už vidět nepotřebuju, ale pár dní mi z toho něco v hlavně zůstane... ()
Galerie (17)
Zajímavosti (3)
- Rovnako ako dej filmu, tak aj jeho natáčanie prebiehalo na viacerých miestach vo Varšave. Natáčalo sa od 28. októbra do 22. decembra 2018. (MikaelSVK)
- Divadlo, které navštíví Tomasz (Maciej Musialowski) a rodina Krasuckových, se objevuje i ve filmu Místnost sebevrahů (2011). Toto divadlo zde navštíví rodina Santorski. (Petrmachovec)
- Když si Tomasz (Maciej Musialowski) prohlíží fotku v bytě Beaty (Agata Kulesza), je na fotce vidět Beata a postava z filmu Místnost sebevrahů (2011) jménem Dominik Santorski. Tato postava je synem Beaty, čímž se potvrzuje, že se oba filmy odehrávají ve stejném světě. (Petrmachovec)
Reklama