Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Vyhlášený rozdávač karet Frankie Machine (Frank Sinatra) se vrací po půlročním pobytu ve vězení, kde se zároveň léčil ze své závislosti na tvrdých drogách. Doma už na něj netrpělivě čeká jeho manželka Zosch, po automobilové havárii trvale upoutaná na invalidní vozík, bývalá milenka Molly (Kim Novak), a také spousta kamarádů ze starých časů. Frankie ale za žádnou cenu nechce znovu spadnout do drog, snaží se začít žít jinak, usiluje o místo bubeníka velké kapely, s kartami a svou minulostí už nechce mít nic společného. Drogový dealer Louie má na to ale jiný názor... (dopitak)

(více)

Recenze (25)

Matty 

všechny recenze uživatele

Vinou vcelku smířlivého závěru mnohem méně drastické nahlédnutí za povrch poválečné americké idyly, než jaké později nabídly první snímky newyorské skupiny Nového amerického filmu (Clarkeová, Cassavetes), přesto působivý a historicky významný "film o problému". Mimo jiné v reakci na jeho uvedení bez schválení PCA došlo po několika desetiletích k první revizi Produkčního kodexu a od roku 1956 bylo v hollywoodské produkci (v omezené míře) nově umožněno například zobrazování narkotik. 80% ()

Vampireman 

všechny recenze uživatele

LFŠ 2009. Spousta kontroverznosti, kterou je film prosáklý skrz naskrz, zub času dosti ohlodal a jiní filmaři dosti zkopírovali, tedy už to nemá tak silný zážitek jaký to mělo v originální době. Utkví mi však nervní Frank Sinatra a jeho zápas s absťákem. Taky mi utkví kulisy, ve kterých byl film natáčen, však myšleno v tom horším slova smyslu - filmu to dost uškodilo. ()

Reklama

poz3n 

všechny recenze uživatele

Saul Bass se svou nejslavnější nehitchcockovskou grafikou, přesvědčivý Sinatra v hlavní roli a Kim Novak jako realisticky emancipovaná Molly, která se pro mě stala jednoznačně nejzajímavější postavou celého filmu. Ateliérové pojetí 50. let a hystericky manipulativní Zosh, nejen to evokuje při pohledu nazpět srovnání s Tramvají do stanice touha. Preminger je ale samozřejmě výrazně méně melodramatický a na dobu vzniku naopak o poznání větší provokatér. Chvílemi mi přišlo, že se film soustředí až příliš na vedlejší postavy okolo pokerové zápletky. To naštěstí vzápětí vyvažovaly momenty mezi Sinatrou a Novak. Tam si také Preminger nejvýrazněji pohrává s filmovým jazykem a stojí to za to. Škoda, že je u nás tenhle Premingerův slavný kousek tak málo známý. 8/10 ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Starého psa novým kúskom nenaučíš, alebo keď raz prídeš nazad z basy, začať odznova a inak nie je vôbec jednoduché. Navyše, ak je tu ešte jeden problém navyše....Wilder prišiel v 40. rokoch s ukázaním alkoholového pekla, Preminger o dekádu neskôr už môže nazrieť do pekla drogového. Všetko ale v rámci doby a jej možností. Môžeme kritizovať scenár za snahu veci dotiahnuť až zbytočne do konca, ale nesmieme zabudnúť ani na jeho prekvapivé a psychologicky uveriteľnejšie momenty. No a ak si na tento film spomeniete aj po rokoch, tak najmä v súvislosti so Sinatrovým a Novakovej výkonmi. Čuchám tu aj inšpiráciu pre Melvilla a jeho legendárne stvárnenia podsvetia. ()

M.E.J.L.A. 

všechny recenze uživatele

Lahůdka!!! Bassovy titulky, Bernsteinova hudba, Leavittova kamera (Premingerův oblíbenec v 50. a 60. letech), Sinatrův herecký výkon... A to vše pod dohledem puntičkářského Otty Premingera, kterému přicházím čím dál tím víc na chuť. Situace v Topce: Sbohem na Hromnice o den více, vítej Muži se zlatou paží. ()

Galerie (42)

Zajímavosti (5)

  • Ještě v roce 1962 působil stát Maryland obtíže a distributor měl vystřihnout 2minutovou sekvenci o přípravě k aplikaci drogy. Soud jim toto nařízení zatrhl. (Zetwenka)
  • Podle upraveného Produkčního kodexu od roku 1956 bylo v hollywoodské produkci (v omezené míře) nově umožněno např. zobrazování narkotik. A v roce 1962 je film znovu předložen, i když v kinech jeho projekce dávno skončily, Správě kodexu a v tichosti a bez problému již licenci získává. V témže roce se vrací do Asociace i United Artists (Zetwenka)

Reklama

Reklama