Reklama

Reklama

Hercule Poirot - Season 12 (2010) (série)


Vražda v Orient expresu (S12E03)

(epizoda)
  • Velká Británie Murder on the Orient Express (více)

Orient expres, luxusní vlak, projíždějící celou Evropou, se jedné mrazivé noci stává dějištěm případu, k jehož vyřešení musí Hercule Poirot, který se čirou náhodou ocitl mezi jeho pasažéry, zapojit veškerý svůj důvtip a genialitu. Má k tomu dostatek času, protože vlaku, uvězněnému sněhovou kalamitou kdesi v srbském vnitrozemí, nezbývá než trpělivě čekat na vysvobození ze závějí. A zatím se tedy slavný belgický detektiv pokouší vypátrat, kdo je pachatelem neobvyklé vraždy amerického obchodníka a jaký byl její motiv. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (207)

Billie777 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Špičkový Poirot. Skvělá atmosféra. Celý tenhle díl je jiný než ostatní, smutnější, vážnější, temnější psychologický, nezasmějete se tu jako u ostatních dílů. Ale mě se to moc líbilo i tak. Navíc hodně napínavý, člověk se nenudí ani chvilku. A konec opravdu působivý. Celé rozuzlení případu je překvapivé a šokující, pokud jste nečetly knihu nebo neviděly předchozí film ze sedmdesátých let. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Davida Sucheta jako Hercule Poirota moc dobře znám, ale nekoukám na něj zase tak pravidelně. Když na mě Česká televize o půlnoci vystřelila, div ne možná nejznámější, detektivku, co Agatha Christie napsala, rozhodl jsem se, že jí zkusím. A ono opravdu...vůbec nevadilo, že na něj nekoukám tak pravidelně. Philip Martin to totiž natočil naprosto geniálně. On ten příběh sám o sobě je geniální, ale výborný David Suchet to ještě umocnil spolu s úžasně ledově temnou atmosférou, ve které zaručeně nepočítejte s tím, že vrahem by byl zahradník. Pohled Davida Sucheta coby Hercula Poirota v závěrečné scéně mě bude mrazit ještě hodně dlouho po shlédnutí. ()

Reklama

otík 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Od začátku této úžasně adaptované krimi není prostor pro jakékoli uvolněné dialogy či snad humor. Hned od úvodu je kažná minuta protkána napětím, které by se dalo krájet. Od začátku je Poirot nezvykle smutný, nad přemíru přemýšlivý a silně rozrušený. Samotné pátrání a rozluštění záhady vraždy o 12ti bodných ranách není tak dlouhé a komplikované, jak bývá zvykem. Naopak velká část závěru filmu je věnována Poirotově morálnímu dilematu zda udat či neudat pachatele. Nebývale smutný, ale o to zajímavější Poirot v opět geniálním podání Davida Sucheta. Hudba: Christian Henson PS: snad jediný ze Suchetovských Poirotů, kde se ani na okamžik nezasměje!!! ()

elizabeth_ba 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Po každém skončení filmu z osmdesátých let, které u příležitosti 125. výročí narození Agathy uvedla česká televize a v němž hráli slavného detektiva Peter Ustinov a Albert Finney, jsem si vždy pustila televizní verzi a mohla souhlasně s mnoha dalšími napříč fóry a databázemi říci, že David Suchet na rozdíl od dvou výše uvedených Poirota nehraje, on jím, s noblesou sobě vlastní, je. Ale Vražda v Orient expresu se odlišuje, nejen od předchozích zpracování, ale i od všech ostatních částí tohoto britského tv. cyklu a podle mě patří k tomu nejlepšímu a rozhodně nejpůsobivějšímu, co se v něm natočilo; se scénami, při kterých mrazí v zádech úplně stejně jako krajina někdejší Jugoslávie, již po dlouhý čas sledujeme. Setkáme se s mnoha projevy spravedlnosti (které se nám, stejně jako některým protagonistům nemusejí líbit - od kamenování za cizoložství, až po rekonstrukci odkrývané vraždy) a všechno to, stejně jako různé kontrasty zde zobrazené (včetně víry v Boha – nějak k tomu totiž ta oblast i námět příběhu vybízí) a všechno to v člověku zůstává ještě dlouho po zhlédnutí a musí si, chtíc nechtíc, udělat názor. A tohle se, při vší úctě k hvězdným představitelům i Finneyově nominaci na Oskara, u předchozích zpracováních a dokonce ani adaptaci jiného Poirotova příběhu ( s výjimkou Opony) nestalo. Zcela bez výhrad.... ()

akisha 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nečekaný zvrat ve vyprávění činí z tohoto dílu obtížně hodnotitelný film. Chybělo mi trochu toho vtipu (zaznamenala jsem jeden knírový), na druhou stranu to absencí humoru a naopak zvláštní psycho hudbou získalo úplně jinou podobu, než jakákoliv jiná Poirotovka. Poirot zvážněl, skoro se nesměje a na konci se rozzuří jako nikdy předtím. Ale líbilo se mi to. I přes to, že nikdy nebyl takhle nábožně založený a pohled na něj, jak třímá růženec, je všelijaký, tak závěrečná scéna je mimořádně působivá. Navíc už předloha je moje hodně oblíbená, ačkoliv tam Poirot na konci tak nemoralizoval ani neváhal, ale prostě to rozlouskl a hned na místě pořešil. Všechny postavy jsou skvělé a skvěle zahrané, typově odpovídají a potěší zejména přítomnost Davida Morrisseye. Zcela jiný Poirot, nejvážnější a nejpůsobivější. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (5)

  • Väčšina filmu bola natočená v štúdiách Pinewood v Buckinghamshire (Anglicko), kde bola vybudovaná verná replika vagónu Orient Express. (Petulinecko)
  • Ve filmu říká v 51. minutě pan Bouc (Serge Hazanavicius), že kněžna Dragomiroff (Eileen Atkins) se pohybuje uličkou vlaku jako bitevní loď Bismarck. To je ale nesmysl, protože román vyšel poprvé 1. 1. 1934, zatímco loď Bismarck byla objednána až 16. 11. 1935 a uvedena do služby 24. 8. 1940. Není tedy možné, aby se Poirot (David Suchet) bavil v Orient expresu o Bismarcku, který ještě nebyl ani objednán. (pjotri)
  • Námět knižní předlohy se zrodil v roce 1931 během návratu Agathy Christie z Ninive domů na Vánoce. Někteří zajímavý spolucestující se tak stali předlohou pro literární postavy. (annes)

Reklama

Reklama