Tvůrci:
Mark BombackRežie:
Morten TyldumScénář:
Mark BombackKamera:
Jonathan FreemanHudba:
Atli ÖrvarssonHrají:
Chris Evans, Michelle Dockery, Jaeden Martell, Cherry Jones, Pablo Schreiber, Betty Gabriel, Sakina Jaffrey, Daniel Henshall, J.K. Simmons, Ben Taylor (více)Epizody(8)
-
Pilotní díl (E01)
-
Všechno je v pohodě (E02)
-
Kamenné výrazy (E03)
-
Následky škod (E04)
-
Návštěva (E05)
-
Zbožné přání (E06)
-
Jób (E07)
-
Poté (E08)
Obsahy(2)
Život rodiny se obrátí naruby, když je syn obviněný z vraždy spolužáka. V dramatickém thrilleru z právnického prostředí, adaptaci bestselleru Williama Landaye. (Apple TV+)
Videa (1)
Recenze (115)
Opravdu skvěle napsaný scénář s otevřeným a nejednoznačným koncem, psychologicky bravurně propracované postavy a jejich psychologická drobnokresba i motivace jsou největším kladem tohoto projektu (reflexe vztahu matka-syn, přerušená a posléze částečně obnovovaná transgenerační linie děd-syn-vnuk, rozkolísání manželství, otcotvství, mateřství, pochyby o vině či nevině atd.), který sice místy trochu zaváněl klišovitými místy, na jeho konci ale bylo vše odpuštěno...poslední dvě epizody měly opravdu dobrou gradaci... ()
Série jako celek je neskutečný scénáristický odpad. Podívat se jen na epizody 1-7-8 (a požná jen ty poslední dvě) a dojem ze seriálu by byl o 200% lepší. Nejenže vyprávění je plné trapné vaty, ale navíc obsahuje několik obrovských přešlapů, které ho žánrově degradují na hranici odpadu. Za prvé, Jacob ani nevěděl co se na místě činu stalo. Takže lhal, jako by někoho kryl. Dále, policie tvrdila, že ten kdo ho nahlásil (nějaká co běžela kolem) ho otočila a prakticky tím znehodnotila místo činu. S touto informací se nijak nepracuje (přestože Jacob tvrdí, že ho otočil také… nikdo nic nenamítal). Otec od první epizody mluví o Jákobovi v minulém čase - jako kdyby byl mrtvý - angličtina má jasná pravidla. To je snad největší fail celého scénáře. Neschopnost pracovat s dějem. Místo vyšetřování a hledání stop se prakticky většinu času děje v tom jak se každý cítí. Co si myslí. Co si asi myslí ostatní. Jak se chovají ostatní. A jak je to vlastně hrozné, když někoho takhle podezírají. 80% času se tráví jen tímto odpadem, místo předmětu celé série: obhajoba Jacoba a vyšetřování případu. To že Jacob se chová jako mentál (asi v polovině mi bylo úplně jedno jestli ho zavřou nebo ne), jeho otec je jako idiot (tolik vyloženě debilních rozhodnutí na jednu postavu snad v žádné jiné sérii nepamatuju) a matka je neustále totálně psycho, jen umocňuje celé scénáristické zoufalství. Celkem vzato, s jiným scénářem nebo jako celovečerák, by to bylo alespoň koukatelné. Takhle to uniklo odpadu jen díky posledním dvéma epizodám. ()
Kniha líčící případ čtrnáctiletého Jacoba obviněného z vraždy spolužáka, přičemž jeho otec je respektovaným státním zástupcem, je přesně ten typ thrilleru, který neodložíte. Postupně dávkuje informace a nechává na čtenářově úsudku, zda Jacob opravdu zabíjel nebo je vše jen hloupá náhoda a byl ve špatnou chvíli na špatném místě. Tvůrcům se téměř dokonale povedlo převést do série románovou noční můru každého rodiče stylem vyprávění, jež není vždy chronologické. Stoprocentnímu výsledku brání jen vyznění posledního dílu, které seriálové finále zásadně změkčilo, zatímco v knize je přesně tou tečkou, kterou z hlavy už nikdy nedostanete. ()
// "Did you do it? Just tell me. Did you kill him?" Na Apple překvapivě těžké procedurální drama, o to víc mě ale těší, že i tahle jinak konzervativní (rozuměj extrémně opatrná) společnost se nebojí pustit do něčeho temnějšího. Ostatně s tímhle tvůrčím týmem a hereckým obsazením před kamerou to odjakživa byla sázka na jistotu, takže je dobře, že se seriál (alespoň na první pohled, nemám znalost předlohy) záměrně ničemu nevyhýbal. Nicméně jo, nějaká ta údernost tomu ve finále přece jen chyběla, a byť některé části byly velice silný (soud!), jako celek bych si dokázal představit ještě o něco ostřejší provedení. Ale možná jsem v tomhle žánru jen zmlsanej, kdo ví. I tak to bylo moc, MOC dobrý, a do dalších Apple TV+ věcí se v budoucnu budu pouštět s daleko větší chutí. 8/10 ()
Landayova předloha se táhne jako sýr. I proto obdivuju, jak ji Bomback dokázal přepsat do kvalitativně rovnoměrnýho, solidně gradujícího rodinnýho hororu. Se sedmou soudní epizodou, která je fantasticky napsaná. S herci, který někdo na svý role vybral neuvěřitelně dobře. Dvakrát škoda, že drsnej závěr z knížky, díky kterýmu si čtení pamatuju i po těch letech, je tu trochu na sprosťáka obroušenej do hladka. Změna neprospěla. A přistřihla jednu hvězdičku. ()
Galerie (51)
Zajímavosti (10)
- Jaeden Martell a Chris Evans zde hrají syna a otce. Spolu se už objevili ve filmu Playing It Cool (2014), kde hráli stejné role a předtím ve filmu Knives Out (2019), kde hráli jako bratranci. (SONY_)
- Při „filmovém večeru“ ke konci epizody se dívá Jacob (Jaeden Martell) s rodiči (Chris Evans, Michelle Dockery) na film Volný den Ferrise Buellera (1986). (J.F.B.)
- V pokoji Sarah Ghrol (Jordan Alexa Davis) si můžeme všimnout plakátu „Zdeňka Černý: The greatest Bohemian violoncellist“ od českého malíře Alfonse Muchy. (Richard.Jezd)
Reklama