Režie:
Brett RatnerScénář:
Ted TallyKamera:
Dante SpinottiHudba:
Danny ElfmanHrají:
Anthony Hopkins, Edward Norton, Ralph Fiennes, Harvey Keitel, Emily Watson, Mary-Louise Parker, Philip Seymour Hoffman, Anthony Heald, Ken Leung (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Will Graham, agent FBI, je sice muž středního věku, a přece je již třetím rokem v penzi. Do důchodu odešel po vyšetřování série mimořádně brutálních vražd, kdy se seznámil i s doktorem Lecterem. Ten mu tehdy pomáhal. Will ovšem netušil, že mu pomáhá právě ten, po kom pátrá. Někdejší kolega Jack Crawford má nyní na krku neméně hrozivý případ. Masakr dvou rodin, vždy za úplňku. Do plného měsíce nyní zbývají tři týdny, když Jack požádá Willa o pomoc při pátrání po muži, který je s největší pravděpodobností geniálním šílencem nebo ztělesněním zla. Agent ve výslužbě musí znovu nasadit vlastní život a riskovat bezpečnost své rodiny. Jen tak má šanci Červeného draka vypátrat. (Bontonfilm)
(více)Videa (2)
Recenze (613)
Ratner měl k dispozici ingredience potřebné k natočení výborného thrilleru, včetně víc než solidního scénáře i výtečných herců, ale jeho k uzoufání sterilní a nudná filmařina (všimněte si nekonečného počtu záběrů libivolného herce uprostřed obrazu mluvícího přímo na kameru) není schopná dodat potřebnou atmosféru a napětí. Takhle jsme skončili u lehounkého nadprůměru. ()
Soundtrack Danny Elfman: 1. Logos [0:49] ,2. The Revelation [2:41] ,3. Main Titles [2:59] ,4. The Cell [3:26] ,5. The Old Mansion [4:45] ,6. The Address [1:41] ,7. We're Different [1:25] ,8. The Note [2:47] ,9. Enter the Dragon [5:52] ,10. Threats [2:23] ,11. Tiger Balls [1:32] ,12. Love on a Couch [5:08] ,13. Devouring the Dragon [3:43] ,14. The Fire [4:33] ,15. The Book [0:34] ,16. He's Back! [6:07] ,17. End Credits [6:45], ()
Červený drak dojíždí především na tom, že Ratnerova režie je, co se atmosféry týče, totálně prázdná (kdyby uprostřed filmu najednou vskočil do obrazu Jackie Chan, vůbec by to nenarušilo atmosféru filmu). Vynikající herci se navíc utápí ve slabě načrtnutých postavách, ve kterých ani nemají co předvést (tohle je snad jediný film, kde je Norton nevýrazný). Ralph Fiennes je ovšem vynikající a vůbec celá ta linie, sledující jeho "vztah" se slepou, je zajímavá. Prostě čistý televizní thriller "jednou a dost", který má tu smůlu, že má ambiciózní předlohu, výrazné obsazení a dva silné předchůdce... ()
nechtěl jsem srovnávat s předešlými díly, ale nakonec mně to prostě nedá! Nebudeme si nic nalhávat, kvalit mlčení jehňátek to zdaleka nedosahuje ( ty jsou jednoduše někde úplně jinde), ale zase je to o dost lepší než Hannibal. Zatímco v předešlých dvou dílech byla postava Dr. Lectera stěžejní, v tomto třetím díle má nejmenší důležitost a to filmu kupodivu prospívá! Celý film tak na svých bedrech nesou Edward Norton ( v roli agenta Willa Grahama) a hlavně výborný Ralph Fienes! Pouze škoda, že jeho postava nebyla vykreslena ještě více hrozivě ( což možná tvůrci udělali záměrně ) , aby tou největší " zrůdou" v divákových očích zůstala nadále postava Dr. Lectera. Více než zdatně jim sekundují Harvey Keitel ( v roli Jacka Crawforda ) a Emily Watson ( v roli nevidomé Reby ). Nemůžu nezmínit vynikající hudbu Danyho Elfmana. Co říci závěrem, Red dragon není takovou úchvatnou a inteligentní podívanou jako bylo the silence of the lambs, ale pokud k tomuto snímku přistoupíte jako k " obyčejnému krimi- thrilleru " nebudete zklamáni. Tomuto třetímu dílu jsem se dlouhou dobu vyhýbal, po mém zklamání z Hannibala, ale o to více jsem rád, že jsem si k tomuto snímku cestu našel! ()
Krásně zbytečná kapitola hannibalovské mytologie a mimořádně zabitý film. Opravdu nechápu, proč nás tvůrci po tom, co nám v MLČENÍ JEHŇÁTEK představili intelektuálního gurmána Hannibala Lectera, toho času za mřížemi, a v HANNIBALOVI ukázali, co dokáže na svobodě, nezavedli v prequelu na začátek celé legendy a neodhalili nám, jak se z Hannibala Lectera stal Hannibal kanibal. Odmyslím-li si, že příběh pouze recykluje JEHŇÁTKA, přičemž odstavuje postavu Lectera na druhou kolej, musím konstatovat, že scénář samotný je nadprůměrný a obsahuje řadu dobrých nápadů, kvůli kterým stojí zato se na film podívat, zejména úvodní dopadení Lectera a finále (byť na finále JEHŇÁTEK nemá). S Lecterovým sadismem ho ale zabíjí Rattnerova průměrná režie bez výraznějšího autorského rukopisu a schopnosti vytvořit atmosféru a bohužel i výkony většiny opravdu hvězdného hereckého ansámblu. Hopkins i Norton působí místy až sebeparodicky (např. Nortonova rekonstrukce zločinu s diktafonem), Keitel neobdařil svou postavou ani zlomkem charizmatu, jaký měla v podání Scotta Glenna v JEHŇÁTKÁCH, zbytek v čele s Ralphem Fiennesem ale potěšil a speciálně jsem ocenil návrat mého oblíbence Anthony Healda v roli slizkého Dr. Chiltona. Na filmu mě nakonec nejvíc pobavilo, když jsem přemýšlel o tom, jak by asi vypadal, kdyby jej natočil Michael Bay, o kterém studio uvažovalo před Rattnerem. Myslím, že z lůžka ve své cele se zvedající Lecter zpomaleně objížděný kamerou z podhledu, by nebyl špatný :) ()
Galerie (103)
Zajímavosti (44)
- Anthony Hopkins (Hannibal Lecter) byl o 10 let starší, než když tuto roli hrál poprvé... a děj se odehrává před tímto obdobím. K dosažení mladšího vzhledu musel hodně zhubnout a při záběrech zblízka mu byly digitálně upraveny vrásky. (don corleone)
- Postavu Molly Graham (Mary-Louise Parker) si mohla pôvodne zahrať Sarah Michelle Gellar. (awrielly)
- Náklady na výrobu byly zhruba 78 milionů amerických dolarů. (NIRO)
Reklama