Režie:
Carl ReinerKamera:
Michael ChapmanHudba:
Miklós RózsaHrají:
Steve Martin, Rachel Ward, Carl Reiner, George Gaynes, Reni Santoni, Charlie Picerni, Cheryl Smith, Francis X. McCarthy, Gene LeBell, Wally Brown (a.z.) (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Úchvatná pocta klasickým filmovým gangsterkám. Jako úchvatnou skládanku notoricky známých filmů první poloviny minulého století, natočil režisér Carl Reiner komediální krimi, ve které se v sestřizích představují nejslavnější hvězdy tehdejšího Hollywoodu. Chystal se zavřít na pár dní kancelář, když vtom... je soukromé očko Rigby Reardon (Steve Martin) najat krásnou Juliet (Rachel Ward), aby našel vraha jejího otce. Arogantně geniální v hodnocení stop i bezmocně naivní při setkání s krásnými ženami se pouští do vyšetřování. Přestože občas sejde z cesty, nakonec se s pomocí svého kamaráda Phila Marlowa blíží k rozřešení případu. Před nebezpečnou láskou ale Rigbyho neuchrání ani rady jmenovaného přítele... (Řitka video)
(více)Videa (1)
Recenze (91)
Geniální sestřih, vše do sebe perfektně zapadá. Nepochybuji o tom, že by se našli tací (třeba moje maminka), co by ani v nejmenším nezauvažovali nad tím, že je tenhle film stejný jako naprostá většina ostatních. Že je celý natočený stejným režisérem v určitý časový úsek, a ne že se jedná o úchvatnou skládanku starých, pro milovníky notoricky známých, filmů první poloviny minulého století. Steve Martin exceluje, role mu padne jak ušitá, veškeré dialogy pronáší se smrtelnou vážností a scéna se sypáním kávy je opravdu nezapomenutelná pro všechny (kteří mají tu čest, že ji viděli). ()
Báječný husarský kousek. Zprvu jsem se sice trochu bál, jestli mi nebude vadit, že jsem všechny citované noirovky neviděl... Ale nevadilo. Ani v nejmenším. Steve Martin byl výborný, Rachel Ward rovněž, a způsob, jakým režisér pospojoval svůj film s těmi cizími, nemá jedinou chybu. "Jestli chcete, abych vyšetřoval smrt vašeho otce, dostanu 10 dolarů za den. Plus výdaje.“ - „Bude stačit 200 dolarů předem, pane Reardone?“ - „Za 200 dolarů zastřelím svoji babičku.“ - „To nebude nutné.“ - „To nikdy nevíte. V posledním případu jsem musel vyhodit vlastního bratra z letadla. Blázen.“ ()
Pocta a parodie filmu noir. Skvělá zábava, kterou jsem si fakt užíval, ale do plného hodnocení přecejen něco chybí. I tak se jedná o neuvěřitelně vtipnej snímek, nastalo dost momentů, kdy jsem vyprsknul smíchy, nad tim, jak to bylo poskládaný dohromady. Nejsem žádnej znalec, takže jsem poznal jen Bogarta, Cary Granta a Kirka Douglase. To ale nevadí, bavil jsem se skvěle i tak. ()
Trošku mě v zákoutí duše rmoutí, že jsem se nedověděl proč mrtví muži nenosí skotskou sukni. Bylo mi to ovšem vynahrazeno kupou moc pěkných hlášek, které jsem v tomto filmu rozhodně nečekal. Steve Martin byl skvělý, kdybych byl žena nebo buznatrix, tak bych se do něj okamžitě zakoukal. Takový cool detektiv se každý den nepotkává. Příběh je samozřejmě naprosto dementní, ale tam jde spíše o to z čeho byl poskládán. Moc pěkně se na film koukalo. Utekl jako voda. ()
Film s pozoruhodně vysokou koncentrací krásných žen (obzvláště Rachel Ward je zde vyloženě úchvatná), i přesto mě však bohužel moc nebavil. Herectví Steva Martina mě moc nebralo, většinu fórů ve filmu jsem prozíval se znuděným výrazem ve tváři, a povětšinou jsem spíš přemýšlel, jak vlastně asi vznikal scénář takového filmu, než abych se soustředil na jeho děj (pokud zde vůbec lze o nějakém ději mluvit). Pokud jde o mě, za mnohem lepší poctu starým klasickým filmům považuji geniální počiny Final Cut - Dámy a pánové a The Artist. Dead Men Don't Wear Plaid není špatný film a párkrát jsem se tam zasmál, ale podruhé bych se tomu už vyhnul a za zhlédnutí to podle mě bohužel moc nestojí. Btw. potěšilo mě, že jsou na konci vypsány všechny citované snímky. ()
Galerie (42)
Zajímavosti (2)
- Film paroduje snímky: This Gun for Hire (1942), The Glass Key (1942), Double Indemnity (1944), The Lost Weekend (1945), The Killers (1946), Deception (1946), Humoresque (1946), The Big Sleep (1946), Dark Passage (1947), White Heat (1949), Johnny Eager (1941), Keeper of the Flame (1943), The Postman Always Rings Twice (1946), The Bribe (1949), Suspicion (1941), Notorious (1946), I Walk Alone (1947), Sorry, Wrong Number (1948) a In a Lonely Place (1950). (Jan.Kanak)
Reklama