Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Emma Woodhouseová (Anya Taylor-Joy) je hezká, chytrá, bohatá a na svou dobu notně emancipovaná. Navíc disponuje velmi zvláštním talentem, schopností svádět dohromady jedince opačného pohlaví a dopravovat je až před oltář. Tedy alespoň si to o sobě začne myslet, když několika mistrovskými tahy provdá svou vychovatelku za bohatého vdovce. Jejím dalším projektem se stane plánované spojení mladičké a naivní Harriet s místním farářem. Přestože Emmin otec (Bill Nighy) ji varuje, aby si nezahrávala, a její přítel z dětství George Knightley se jí snaží vysvětlit, že lásce se poručit nedá, dohazovačka Emma tlačí Harriet do sňatku s knězem silou umanutého Amora. Vše bohužel skončí nezdarem, katastrofou a spoustou prolitých slz, citovým uragánem, v jehož epicentru se ocitne právě Emma, které nezdar rozmetá všechny životní jistoty. Až potom pochopí, že toho pravého si každý musí najít sám a že to hledání paradoxně nemusí být až tak těžké, protože někdy ho můžete mít celý život přímo před očima. Jen nesmíte být slepí. (Cinemart)

(více)

Videa (8)

Trailer 3

Recenze (136)

VanTom 

všechny recenze uživatele

Svižné, krásně nasnímané kostýmní romantické melodrama snobskou "austenovskou" dobu i mravy bezmála karikuje (viz třeba pohrdavé, otrávené služebnictvo), ovšem v těch důležitých emocích a vztazích je přesvědčivě pevné v kramflecích (krásná scéna na bálu). Na čemž má zásadní podíl výborná Anya Taylor-Joy v titulní roli, které to nejenom hodně sluší, ale svou roztomilou a temperamentní, leč marnivou až manipulativní slečnu z vyšší společnosti obdařuje srdcem i životem. ()

classic 

všechny recenze uživatele

„Emma” (slečna) Woodhouse je frekventovanou dohadzovačkou sobášov, a pritom svoj vlastný vzťah absolútne nerieši, akoby aj mohla, keď neustále býva zamestnávaná vybavovaním zoznamiek, a tak tým pádom vznikajú aj pomerne časté nedorozumenia takéhoto druhu: „(Harriet Smith) Ja som si po celý čas myslela, že pán Elton ide po mne, a ten darebák namiesto toho, flirtoval s Vami” ! Koľkokrát i Emma priloží ruku k dielu, čím neumýselne prikladá benzín do ohňa, trebárs s Robertom Martinom to pokafrala, ako sa len pokafrať dalo, no treba podotknúť, že koná i "včasné" nápravy ! A vskutku je veľmi úsmevné sledovať všetky rozpaky okolo postáv, vďaka čomu má snímok svižné tempo, že sa odďaľuje to, k čomu sa speje od samého začiatku, kedy si počas horlivého sledovania nemôžete byť nikdy istí, ako sa línia udalostí bude vyvíjať, i keď jestvuje šanca - všímať si menšie náznaky, ktoré s nami (divákmi) vkusne koketujú ! _ Je to príliš snobské, predstaviteľka Emmy, Anya Taylor-Joy, vystriedala neuveriteľné množstvo pestrofarebných garderób, ba ani som nemal šancu ich všetky porátať, kostýmová dizajnérka - Alexandra Byrne, sa naozaj »vyznamenala« , aký skrýva potenciál ? Je to i výpravné, človek sa popritom akosi nenudí, ale mne osobne to prišlo, ako nasilu, chcené, vypočítavé... Anyu mám rád, no nesadla mi vo svojom parte. Na jedno pozretie - bohato stačí ! Jesenná Autumn de Wilde je asi oveľa väčšia fotografka, než režisérka ?! Extravagantný počin s finálnou bodkou. ()

Reklama

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Na původní Emmu z roku 1996 si pamatuji jen mlhavě a určitě si ji někdy zase připomenu. Tak mlhavě, že jsem v podstatě toto bral jako úplně nový film. Pokud k tomu divák přistoupí jako ke klasickému příběhu z devatenáctého století, bude hned od počátku zděšen z mluvy a dialogů. Pokud však něco ví (případně četl) od pisatelky předlohy Jane Austenové a o viktriánském období v Anglii, bude hned na té správné frekvenci a film si bude od první minuty užívat. Co však praští do očí doslova jako první je dechberoucí výprava. Tvůrci si s dobovými kostýmy, exteriéry i interiéry vyhráli opravdu dokonale !  A krásná byla i samotná stará dobrá Anglie s nádherně zelenými trávníky, stády ovcí a panskými rodovými sídly. Je to neuvěřitelné, ale tehdy byla Británie skutečná světová velmoc... Stačilo necelých 150 let a co je z ní dnes? A to se ještě neodtrhli Skotové k čemuž velmi záhy dojde... Ačkoliv Austenová své hrdinky ráda staví do emancipovaných rolí a nechává je jít tzv.proti proudu realita doby byla naprosto jiná. Tehdejší mladá dáma z vyšších vrstev si žila v relativním blahobytu, ale neskutečné nudě. Etika jasně stanovovala pravidla chování honorace. Týkalo se to všeho. Jak sedět, kam koukat, kdy koho oslovit... V mladých dámách navíc bouřila jejich probouzející se sexualita, kterou ale neměly jak ventilovat... Zbývaly různé kroužky se stejně zoufalými společnicemi jako vyšívání, kreslení, náboženství, případně procházky. Muži oproti nim měli až nesktečně široké pole aktivit, kterým se mohli věnovat... Možná, že právě někde zde začala v pocitu nespravedlnosti v dusném podhoubí rašit dnešní až leckdy militantní emancipace končící na přelomu století vznikem organizace National Society for Women's Suffrage... Dále už to známe. Dvě světové války, další ženské revoluce v šedesátých a sedmdesátých letech a dnes už se chce po mužích aby byli na mateřské a ideálně i při tom kojili... Opět jsme u toho... Stačilo jen 150 let... :-) ! Spousta diváků odsuzuje herecké výkony, ale mně se tu všichni moc líbili, hlavně Emma. Okatá Američanka Anya Taylor-Joy se mi kupodivu v soudobých filmech moc nelíbí ani jako žena, ale v šlechtickém outfitu s dobovým účesem jí to neskutečně seklo a její Angličanku jsem jí dokonale věřil! Pokud tato Emma nebyla tak satirická a koketní jako ta původní je možná jenom dobře, protože alespoň pro mne to mělo o to větší punc dobové reálnosti. Komu by připadal život privilegovaných dívek k nesnesení, stačí se podívat jen kolem nich. Na ty nehybně stojící sloužící v rozích panských pokojů, kteří čekali na jakékoliv zavolání aby přinesli cherry nebo zástěnu proti průvanu. To musela být teprve služba a to se ještě ani oni neměli nejhůře. Což teprve taková spodina? Ta měla hluboko do talíře, dřela celý den, ale měla jednu velkou svobodu na rozdíl od panstva. Mohla si mezi sebou říkat co chtěla a kdy chtěla. Třeba obyčejné mám tě rád, bez strachu z ostudy pro porušení společenských norem privilegovaných vrstev. Dávám za 4 šálky pravého anglického čaje! * * * * () (méně) (více)

blackJag 

všechny recenze uživatele

"JE LEPŠÍ ROZUM POSTRÁDAT NEŽ HO ZNEUŽÍVAT JAKO VY." Nebyl jsem nějak naladěný, tak jsem v začátku trošku plaval, jedno jméno za druhým, kdo s kým nebo jak, ale nakonec si to sedlo a zážitek vyloženě příjemný. Jiná adaptace z nedávné doby Austenové, PÝCHA A PŘEDSUDEK od Wrighta, sice nepřekonána (jakože opravdu ani omylem), přesto spokojenost, s hereckým obsazení (Nighy hraje v podstatě pořád to stejné, ale já toho staříka zkrátka žeru!), výpravou i určitou čiperností narace. 70% ()

LizianShaw 

všechny recenze uživatele

Kvůli zdejšímu hodnocení, jsem čekal nudný propadák, který nezachrání ani krásná Anya, možná i díky tak nízkému hodnocení jsem ti to užil o to více (nečekal jsem nic velkého). A musím říci, že mě to bavilo více než Little Women, i přestože je Emma(.) vůči konkurenci v nevýhodě, jelikož proti ní stojí kvanta o dost zkušenějších hereček (Pugh, Emma Watson, Ronan). Musím také říct, že jsem dlouho neviděl tak skvělou love story, ta chemie mezi ústřední dvojicí je nádherná až k prasknutí. Co film vystihl dost dobře je tato šlechtická doba (19. Století), kdy byl daný vzorec chování pro slečny a gentlemany, každopádně jsem o dost rád za dobu současnou, protože to neustálé přetvařování a manýry, ať už u mužů či u žen, bych nevydržel. Navíc to nepohodlné ''načančané'' oblečení a korzety… prostě hrůza. To je negativita té doby, ale pozitivní stránka filmu, prostě vizáž a předepsané styly chování té doby, si díky tomuto filmu dokážu představit lépe. Opravdu musím pochválit lidi, co měli na starost kostýmy a kulisy, to celkem navodilo dost pěknou atmosféru. Za pochvalu také stojí barevná paleta, kdy některé scénické výjevy jsou velmi úchvatné. Celý film by samozřejmě zchudl, kdyby zde nebyla Anya Taylor-Joy – taková Rising Star, tolik velkých filmových rolí teprve ve 24 letech se u někoho jen tak nevidí. ()

Galerie (49)

Zajímavosti (6)

  • Název filmu má nezvykle na konci tečku. Podle režiséra to má symbolizovat, že se jedná o „dobový“ kousek, který je zasazen do své éry. (TaNya_)
  • Hartfield, dům, ve kterém žije Emma (Anya Taylor-Joy) se svým otcem panem Woodhousem (Bill Nighy), je ve skutečnosti Firle Place v oblasti národního parku South Downs v anglickém Sussexu. (J.F.B.)
  • Film byl natočen podle stejnojmenné knižní předlohy od Jane Austen. (SONY_)

Související novinky

Šarlatán má 10 nominací na polské Orly

Šarlatán má 10 nominací na polské Orly

24.04.2021

Polská filmová akademie zveřejnila kompletní seznam nominací pro Polské filmové ceny - Orly v rámci jejich 31. ročníku. Akademici letos vybírali ze seznamu celkem 130 děl, z čehož bylo 31… (více)

Reklama

Reklama