Režie:
Rob ReinerScénář:
William GoldmanKamera:
Barry SonnenfeldHudba:
Marc ShaimanHrají:
James Caan, Kathy Bates, Richard Farnsworth, Frances Sternhagen, Lauren Bacall, Graham Jarvis, J. T. Walsh, Rob Reiner, Archie Hahn, Jerry Potter, Julie Payne (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Po autonehodě zachrání zraněnému spisovateli život jeho velká obdivovatelka. Z nadšené čtenářky a pečovatelky se však zakrátko stává brutální tyran a věznitel... (TV Prima)
Videa (1)
Recenze (712)
Atmosférický thriller se skvěle šílenou Kathy Bates. Jedna z mnoha z filmovaných knížek od S.Kinga, která se kvalitou nezadá s knižní podobou, což se nedá tak často říct – čest výjimkám (Osvícení. Hřbitov Domácích Zvířátek). Příběh je jinak jednoduchý, ale má kouzelné prostředí, funguje pocit bezmoci a hlavně nátlaku od hostitelky. SPOILER: Mohlo to ale skončit tak, že by zemřela Annie už po ráně psacím strojem, bylo by to více k tématu ;-) ale knihu jsem prozatím nečetl a čekám že konec neměnili, takže není co vyčítat. ()
Jeden spisovatel, neschopný se po autonehodě dočasně hýbat, jedna jeho fanynka se sklony k psychopatismu, a jeden dům na odlehlém místě. Vlastně nic moc, když se to tak vezme. Ale tenhle film je díky několika aspektům jedním z nejpůsobivějších psychothrillerů z těch, které jsem měl dosud možnost vidět. Předně je film natočen podle románu mistra žánru, kterým není nikdo jiný než Stephen King, který umí vygradovat příběh až k dokonalosti. Druhak má film vynikající ústřední herecké duo, přičemž Kathy Bates se svou povětšinou milou tváří táhne celý film tak přesvědčivě, že se divák nemá čas ani na okamžik nudit a jen čeká, jak to celé dopadne. To, jak střídá Kathy Bates ve svém obličeji maniakální výraz s výrazem úslužné hospodyňky je téměř až děsivé. A nakonec musím vyzdvihnout i režii, protože za každým vynikajícím filmem musí logicky stát citlivě vedená režie, a zde si zřejmě Rob Reiner splnil vše na jedničku. Ve výsledku tedy nemohu jinak, než film ohodnotit pěti hvězdama, protože tohle byl úžasný psychozážitek. ()
Po čerstvém zážitku ze Studia DVA, kde v Misery hraje neodolatelně Zlata Adamovská, jsem musela sáhnout také po filmu. A Kathy Bates je samozřejmě boží. Roky už na jejím herectví ujíždím v American Horror Story a Misery byla její vstupenkou do tohoto světa. Jen teď musím srovnat, že v dramatizaci Kinga pro divadlo je víc prostoru pro ten absurdní svět romantické fikce, zatímco film je v tomto ohledu zdrženlivější. Divadlo také lépe pracuje s časem odhalení. Nicméně téma je to tak jako tak báječné a těším se o to víc na knihu. ()
Horor to nie je ani omylom, skôr taký výborný, napínavý thriller. Ide o slušnú adaptáciu podľa Kingovej predlohy, takže scenár neriešim, tam kde je zamontovaný King, je zbytočné o niečom polemizovať. Riešim iba celkové filmové spracovanie a pravdou je, že keď si to porovnám napr. so snímkom Dolores Claiborneová tak Misery ťahá za kratší koniec. A to aj napriek tomu, že v oboch prípadoch hrala vynikajúca Kathy Bates, ktorá oba snímky výraznou mierou potiahla. Vidím to na slabšiu réžiu, nedokázala navodiť takú atmosféru beznádejnosti, akú by som si na základe knihy predstavoval, ani také pocity, aké sa dostavili pri Dolores. Stále však ide o pohodlný nadpriemer. 80/100 ()
co říct? je to prostě jedna z nejlepších adaptací kinga(ještě Přízraky, Dům v růžích, Vykoupení z věznice Shawshank, Osvícení, Carrie, Zelená míle, Tajemné okno, Zóna smrti) podle mě zase tak málo dobrých adaptací jeho děl nebylo. ale pravda je, že bylo víc těch horších (Žhářka, Sleepwalkers, Vzpoura strojů, Hřbitov domácích zvířátek, Svědectví od druhého dílu, Cujo). Ale to je celkem normální, když vezmete, že je to nejzfilmovávanější autor naší doby (podle Imdb mu zfilmovali celkem sto povídek, novel, románů či námětů). A podle mě kromě Shakespeara a Poea snad nejzfilmovávanější autor vůbec. a velkou zásluhu na úspěchu tohoto snímku má kathy batesová a i james caan. a dokonce se mi tentokrát i víc líbí dabing (bartoška a konvalinková), než originální znění. ()
Galerie (51)
Zajímavosti (54)
- Rob Reiner už v minulosti jednu knižku Stephena Kinga sfilmoval (Pri mne stoj!). Misery nechce zomrieť chcel iba produkovať. Údajne sa na réžiu dal až po nekonečnom Kingovom prehováraní. (tron)
- James Caan a Kathy Bates mali počas natáčania spor ohľadom hereckých metód. Kým Caan nechcel príliš veľa skúšať, Bates so svojím divadelným zázemím bola zvyknutá veľa cvičiť. Keď povedala Reinerovi, že ju to frustruje, ten jej odvetil: "Využi to pre svoju postavu." (Arsenal83)
- Scenárista filmu William Goldman měl za to, že většina slavných herců odmítla roli Paula Sheldona (James Caan), protože by ústřední ženská postava příliš zastínila tu jejich, takřka vedlejší mužskou. (kenny.h)
Reklama