Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dobře situovaný pařížský knihkupec Edouard Lestingois (Charles Granval) jednoho dne zachrání tuláka, který se snaží ukončit svůj život v řece. Vezme jej do svého domu, kde se poté společně s manželkou snaží vychovat jej v obyčejného pařížského měšťáka. Budou však není ani schopen ani ochoten tuto roli přijmout. (ČSFD)

Recenze (19)

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

[2,5*]     Komédia, ktorá sa mi zdala viac otravná ako vtipná. Akýsi prototyp typických francúzskych šaškovacích komédií funesovského typu. Veľa pozitív vo filme nenachádzam, snáď len jedno veľmi zlaté žieňa (Sévérine Lerczinska) a najmä pekný obraz, pričom sa predvedie aj Paríž, aký bol pred skoro 100 rokmi. Niečo film povie aj dnešnému divákovi, ale v časom značne ohlodanej forme. Zaradené v zozname 1001 filmov, ktoré musíte vidieť, než umriete. ()

Rattlehead 

všechny recenze uživatele

Fena se mi líbila více, ale i tak je to velmi dobrý film. Některé scény, jak je u Renoira dobrým zvykem, jsou dost nadčasové. Složitější se zdá být morální vyznění filmu - je to výsměch maloměšťákům, nebo buranům ? Dost možná obojí... ale líbí se mi myšlenka, že tulák je zkrátka tulákem, a ve slušné společnosti žít nedokáže (i když se oholí a slušně oblékne). Každý má na světě své pevné místo, kam patří, a nemá smysl se ho snažit z něj násilně vyrvávat a poté převychovávat. A když se dva naprosto rozdílné světy spojí, jsou z toho akorát problémy. To je v dnešní době multikulturalismu naprosto zásadní myšlenka... ()

Reklama

PetraMishka 

všechny recenze uživatele

Boudu z vody vytažený je zvláštní snímek, protože se v něm téměř nic neděje. Je to vlastně jen sled eskapád, které spolu zažívají členové jedné domácnosti, kteří se na nějakou dobu dělí o společný prostor s bezdomovcem. Většina z nich mi nebyla sympatická, přišli mi jako figurky používané na posílení dopadu scén s Bouduem, který je patrně nejoriginálnější postavou, kterou jsem ve filmu 30. let viděla. Asociální člověk, který nemá vztah k nikomu a ničemu kromě sebe, naprosto nevědomky a bez prožitku ničí vše okolo, zaplétá se do vztahů, které pro něj nemají absolutní hodnotu, stejně jako peníze nebo vlastnictví. Nad jeho jednáním může člověk žasnout, je naprosto mimo rámec a Michel Simon ho zahrál skvěle. ()

Webb 

všechny recenze uživatele

[5/10] (Pathé, Sirius) (Čb. /// Produkce: Jean Gehret, Michel Simon /// Scénář: Jean Renoir, Albert Valentin podle divadelní hry Boudu sauvé des eaux Reného Fauchoise /// Kamera: Georges Asselin, Marcel Lucien /// Hudba: Léo Daniderff, Raphael, Johann Strauss [1001 FILMŮ, KTERÉ MUSÍTE VIDĚT, NEŽ UMŘETE] ()

JimiH 

všechny recenze uživatele

Tak tento raný Renoirův snímek mi skutečně nesedl. Je ještě rozvláčnější než Fena a jeho scénář je ještě prostinkejší. Jenže zatímco u prvně jmenovaného filmu jsem se většinu času smál a nebo napjatě sledoval dějový vývoj, tak u Boudu jsem většinu času koukal na hodinky. Označení komedie k tomuto snímku tedy příliš nesedí, zasmál jsem se za celý snímek maximálně třikrát. Křečovité snahy o výsměch buržoazii pak byly pro mě poslední důvodem, proč nedát filmu alespoň průměrné hodnocení. ()

Galerie (49)

Reklama

Reklama