Režie:
Bernardo BertolucciKamera:
Vittorio StoraroHudba:
Gato BarbieriHrají:
Marlon Brando, Maria Schneider, Maria Michi, Marie-Hélène Breillat, Catherine Breillat, Jean-Pierre Léaud, Catherine Allégret, Massimo Girotti (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Paul, Američan ve středním věku se v opuštěném pařížském bytě k pronajmutí setkává s mladičkou Francouzskou Jeanne. Paulova žena spáchala sebevraždu, Jeanne plánuje svatbu s mladým filmovým režisérem, nesourodá dvojice, která by na ulici sotva o sebe zavadila pohledem. Mezi odřenými stěnami kolem sebe krouží dvě bytosti, které se chtějí vzájemně přiblížit, ublížit si, a především obhájit svou existenci. Film zatracovaný a obdivovaný, nemohl nevzbudit skandál a kontroverzi až po úplné zatracení. Nedostižný Marlon Brando, odvaha a bravura Bernarda Bertolucciho a kamera Vittoria Storara vytvořili neopomenutelný film světové kinematografie. (Česká televize)
(více)Recenze (242)
Škandalózne, na svoju dobu áno. Mluva. Tie sexuálne scény, si ale myslím, že neboli nič šokujúceho, len skôr ich vyznenie a tématika. Marlon chce podávať oslňujúci výkon, no ide skôr o prehrávanie, lepšie je na tom Maria Schneider, ktorá sa snaží svojím postojom o viac, ako len o odhaľovanie svojho pubického ochlpenia. Je to ale nezameniteľný a remeselne výborne spracovaný snímok. ()
No, tohle je ten typ filmu u kterého sice vůbec netuším o čem to bylo (respektive mělo být), ale vůbec mi to nevadí protože mu tak nějak po svém rozumím... Osobně myslím, že by se to obešlo i bez těch sexuálních scén-tím spíš, že dnes už vyznívají více než provokativně a dráždivě spíše vyčpěle.......... Mám trochu obavu abych taky jednou neskončil jako Paul :/ ()
To jsem ani netušil, že kdysi se točilo porno pro intelektuály a hrál v tom dokonce Marlon Brando. Abych pravdu řek, tak to už mě snad víc bavilo i to porno se Stallonem. Věřim tomu, že v roce 1972 to asi bylo šokující, kontroverzní a provokativní, ale já to viděl o 40 let později a přišlo mi to akorát nudný. Měl jsem pocit, že už ten film trvá snad celou věčnost, ale zjistil jsem, že od začátku uběhla teprve hodina. Při představě, že bych měl u toho sedět další hodinu, jsem to radši vzdal. ()
Film, kterému jednoznačně kraluje Marlon Brando, což se v jeho případě zdá jako něco neskutečně jednoduchého. On ale byl schopný prostě zahrát každou roli naplno. A ano, i dnes je to snímek pořádně kontroverzní a scéna s máslem se jen tak nezapomene, protože není důležité jen to, co se děje, ale i to, co je prášeno. ()
Nic jsem od toho nečekal. Teda čekal - trochu kontroverzní erotiky, ale jinak jen film, který je proslavený především scénou s burákovým máslem, či co. Ovšem dostalo se mi vynikajicího filmu o možnosti vztahů ( nevztahů ) v dnešní době. Je možná poněkud náročnější a je třeba se dívat pod povrch, ale pokud se to povede, je o zážitek postaráno. Ne Brandovy "oscarové" výkony jako Kmotr, nebo V přístavu, ale tohle je jeho herecký majstrštyk. Absolutně dokonalý téměř po celý film. I přes jeho poněkud netradiční sexuální praktiky... Kamera Vittoria Storara ( např. Apokalypsa ).... bez debaty jeden z nejlépe nasnímaných snímků, které jsem kdy viděl. Nádherné kompozice ( kontrasty světla a stínů, odrazy v zrcadlech, části dvou pokojů v záběru ) a elagantní pohyb dělají z těchto záběrů nádherné obrazy... nádherné dílo. Maria Schneiderová, ať už v džínách nebo jako tygřice s kloboukem...a její francouzština.. ta mě vždycky smete. ()
Galerie (39)
Photo © MGM Home Entertainment
![Poslední tango v Paříži - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/159/623/159623691_7b1b87.jpg)
Zajímavosti (41)
- Maria Shneider po dokončení filmu přiznala, že se toho hodně naučila od Marlona Branda, především smysl pro rytmus - mluvit pomalu a zůstat ve scéně. (zdeny99)
- Jean-Louis Trintignant odmietol Bertolucciho návrh na Posledné tango v Paríži a ako dôvod uvádza: "Z čisto fyzickej prudérnosti. Inak sa mi rola veľmi páčila. Bertoluccimu som aj pomáhal pri písaní scenára. Vedel som, že by to bolo pre mňa priťažké. Nikdy by som pri nakrúcaní nemal odvahu byť nemravným, takže Bertolucci by nemohol vytvoriť film podľa svojich predstáv. Mal som ho príliš rád na to, aby sa trápil. Tak sa stalo, že túto úlohu vzal Marlon Brando..." (Zdroj: Jean-Louis Trintignant: Pokojná vášeň: v rozhovoroch s André Asséom, 2002) (Rosamunde)
- Maria Schneider se médiím mj. svěřila, že Brandovy repliky byly běžně psány přímo na její nahé tělo a to hlavně díky hercově dyslexii a nechuti se cokoliv učit. (Trainspotter)
Reklama