Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Indiánský policista John Russell cestuje dostavníkem a při tom narazí na nečekané problémy. Kvůli svému původu se stává terčem posměchu a pohrdání ostatních cestujících. Jenže nikdo z nich zatím netuší, jaký obrat jejich cesta vezme. Brzy dojde k přepadení dostavníku bandity. A jediný, kdo si s nimi může poradit, je právě John… Hombre, vlastním jménem John Russell, je muž, kterého jako chlapce unesli Apači. Přestože se ho později ujal pan Russell, který ho vzal do svého domu a vychoval, mladík později opět utekl k Indiánům. Právě když čeká na stádo divokých koní, přijde k němu Billy Lee, kterého posílá Mendez. Chce s Johnem o čemsi mluvit. Když se John dostaví, dozví se, že jeho práce s koňmi už není třeba, protože dostavníky mezitím nahradily vlaky. Mendez mu ale zároveň oznamuje, že jeho adoptivní otec zemřel a odkázal mu malý penzion. Ten by měl Hombre nyní převzít… Když John dojede na místo, zjistí, že penzion vede žena jménem Jessie Brownová. Žije tu i Mendez a také Billy Lee se svou nespokojenou mladou ženou, která si manželský život rozhodně představovala jinak. Hombre hodlá dům prodat za stádo koní, Jessie tedy bude bez práce a i ostatní musí odjet. Bohatý doktor Alex Favor, který právě okradl indiány o velkou sumu peněz a chce se co nejrychleji dostat do Mexika, se svou manželkou chctějí najmout dostavník, protože vlak už ujel. S nimi mají jet i Hombre, Leeovi a Jessie, která musí začít nový život někde jinde. Na poslední chvíli se do dostavníku dostane ještě surovec a bandita Grimes – sebere lístek vojákovi, který si ho koupil před ním. Namyšlený Favor s manželkou po cestě pomlouvají indiány, a když se dozvědí, že Hombre žil s Apači, chtějí, aby jel na kozlíku s Mendezem, a nikoli s nimi uvnitř dostavníku. Cestou dojde k přepadení: Grimesovi kumpáni, z nichž jeden je šerif Frank, bývalý milenec Jessie, se chtějí zmocnit Favorových peněz. Jediný, kdo se zmůže na účinnou obranu, je právě Hombre. V přestřelce zabije Franka a druhého lupiče, zatímco Grimes bere Favorovu manželku jako rukojmí a odjíždí. Je jasné, že se vrátí s posilou a bude se opět snažit získat peníze. Ty si mezitím vzal Hombre, který je hodlá vrátit svým přátelům indiánům. Starý doktor Favor se pokusí zmocnit zbraně a vzít si ukradené peníze zpět, Hombre mu to ale překazí. Pak ho zanechá samotného uprostřed pouště… (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (243)

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Ze začátku to vypadá na lehce moralizující kus s dialogy ostrými jako břitva. Není se co divit, když za slovními ekvilibristikami stojí Elmore Leonard a přes roztomilé frázování si nás získává sám Newman. Hombre pak svádí i na studijní materiál pro Tarantina, to když se Newman změní z polovičního introverta a čtvrtinového autisty na uhrančivého ostrostřelce a značně naruší do té doby genderově vyrovnanou dialogovou rovinu. Jenže postupem času místo koltů promlouvají čím dál tím více, na rok ´67 otravně archetypální, postavy nadhazující už předem zodpovězené morální otázky. Místo opojných záběrů širokoúhlé kamery tak spíše trpíme výplňovými konverzacemi, které se ukážou jako leitmotiv filmu. To místní hodnocení neberete zas tak vážně, na IMDB jsou soudnější. ()

liquido26 

všechny recenze uživatele

Velice zajímavá konfrontace pokryteckého světa křesťanů a "barbarského" Indiána (skoro Indiána). Film má všechno, co člověk od westernu čeká - nemluvného hrdinu s neomylnou muškou, krásné ženy, bandity, peníze, kvůli kterým se lidé zabíjejí a občas se i zasmějete, i když zde se nejvíc budete smát tomu hroznýmu dabingu:-) ()

Reklama

CheGuevara 

všechny recenze uživatele

Netypický psychologicko-realistický western, který je v podstatě kritikou falešné morálky a zejména stavu (a to i dnešní) xenofobní společnosti. Jeho morální apel a působivost je stejně sugestivní jako pod kůži se zarývající atmosféra pekelné výhně divokého západu. Onen (a)morální (anti)hrdina je nádhernou ukázkou síly lidského cynismu a nezájmu. Přesto všechno v podání Paula Newmana, si ho nelze nezamilovat. Žádná z postav tam není nějak šablonovitá a účelová. Vše působí přirozeně a konzistentně. Ani by nevadilo, kdyby byl film o několik desítek minut delší. Postava Johna Russela si nezasloužila jenom 111 minut. Každopádně se jedná o jeden nejkvalitnějších amerických westernů. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Předchozí dva filmy Martina Ritta s Paulem Newmanem Hud a Zneuctění, které jsou taky uváděny jako westerny, mě během sledování oslovily natolik, až jsem zapomněl a vůbec nevnímal, že má jít o můj nepříliš oblíbený žánr. V případě filmu Hombre se mi to už tak úplně nepovedlo a dostával jsem z valné části spíše tradiční western, který mě spočátku ne a ne pořádně zaujmout. Naštěstí od scény s čekaním na dostavník, ve které se výborným způsobem rýsuje první větší konflikt, se film výrazně zlepšil, bavil mě road-movie prvek s rozsáhlým putováním krajinou i Newmanův ledově chladný, často mlčenlivý hrdina. Zaujaly i dialogy rýsující postupně dilema zemřít jako hrdina vs. padnout jako zrádce a hodně mě překvapil nečekaný závěr, pro klasický americký western takřka nevídaný. A když si připočtu ke kladům velmi zdařilý původní český dabing, se kterým jsem měl čest film vidět, na 4 hvězdičky to určitě postačí, byť mezi filmy vzešlé z tandemu režie Ritt–hlavní role Newman mám za sebe minimálně dva silnější favority. [70%] ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Ach můj bože. Skvělé charaktery, skvělý příběh. A ta nevyřčená milostná romance mezi mlčenlivým bílým indiánem a sršatou uvadající bytnou! Vždycky mě bude mrzet, že nedostali aspoň jednu společnou noc, nebo jen krátkou chvilku. A on přesto kvůli ní dal všechno. Kvůli ní a kvůli lidem, kterými z větší části musel právem pohrdat. Udělal to prostě proto, že opravdu byl Člověk. To se dá věřit málokomu, Newmanovi jo. /17. 7. 2010/ ()

Galerie (77)

Zajímavosti (6)

  • Bezohľadného Cicera Grimesa si zahral výrazný Richard Boone. Keď sa autor predlohy Elmore Leonard dozvedel, že Boone bude obsadený, bol presvedčený o tom, že dostane práve postavu Johna Russella. Tú však stelesnil Paul Newman. (classic)
  • Autorem fotografie ze závěrečných titulků - pochází z roku 1886 - je Camillus Fly, slavný fotograf z legendárního arizonského města Tombstone. Bílý chlapec na ní je Jimmy (Santiago) McKinn, kterého v roce 1885 chytili Apači. Podobně jako Paul Newman ve filmu se i McKinn zcela přizpůsobil životu v kmeni - “zachráněn“ byl proti své vůli během Geronimovy kapitulace v roce 1886. (džanik)
  • Natáčení kolidovalo s termínem předávání Cen Akademie. Martin Balsam (představitel Mendeze) byl tehdy zrovna nominován na Oscara pro “nejlepšího herce ve vedlejší roli“ za film Tisíc klaunů (1965), ale neměl povolení natáčení opustit. Potají zmizel, aby se mohl ceremonie zúčastnit. Oscara získal. (džanik)

Reklama

Reklama