Tvůrci:
Dong-hyeok HwangRežie:
Dong-hyeok HwangScénář:
Dong-hyeok HwangKamera:
Hyeong-deok LeeHudba:
Jae-il JungHrají:
Jeong-jae Lee, Hje-su Pak, Sung-tae Heo, Ha-joon Wi, Yoo-mi Lee, Yoo Gong, Jung Hoyeon, Anupam Tripathi, Yeong-su Oh, Paul Nakauchi, Byung-hun Lee, Donald Chang (více)VOD (1)
Série(2) / Epizody(18)
Obsahy(3)
Stovky hráčů na mizině přijmou zvláštní pozvánku na dětskou hru. Uvnitř na ně čeká lákavá cena, ale může je stát život. (Netflix)
Videa (31)
Recenze (766)
Skvěle napsáno... Jak odnaučit gamblerství pomocí dětských her snadno a rychle. Hra na oliheň se kromě výborného scénáře, který přes pomalejší úvod a zbytečný epilog chytne a nepustí, se může spolehnout i na přesnou režii a perfektně vybrané herce. Hae-soo Park s přehledem vládne. Každá z her ukazuje jiný aspekt lidskosti a spoustě lidem to nebude po chuti. Upřímně nevím jestli potřebujeme další sérii. Takhle je to super, už ten epilog to malinko kazí. Tak do toho nedloubejte. ()
Jestli něco dělá tenhle seriál výjimečný, tak jsou to hry. Ty jsou vizuálně, hudebním doprovodem, choreografií i napětím naprosto - já vím, je blbý to slovo vzhledem k obsahu použít - fascinující. Za tím se ale bohužel schovává plytký příběh, který je v porovnání s tím, co Korejci dokážou vymyslet, podprůměrný. Rozuzlení bohužel dopadlo přesně tak, jak mě napadlo (četla jsem podobnou knihu). Šok mě na konci taky nečekal, protože jsem postavu odhalila už v první polovině (těch náznaků je tam až moc), a když promluvila anglicky osoba pod maskou, okamžitě jsem věděla, kdo se pod ní skrývá. Ale cameo pěkný, a ne jedno. Mám pocit, že by si divák zasloužil větší objasnění. Bohužel se obávám, že ho tvůrci budou teprve vymýšlet a představí nám ho v další sérii, nad jejíž kvalitou mám trošku pochybnosti. Takže jo, myslím si, že další korejskou vlnu měl spustit jiný seriál. Ale na druhou stranu chápu, že korejskou filmografií nepolíbený divák si to mohl užít zase úplně jinak. A ty hry jsou fakt hodně, hodně dobrý. ()
Všeobecně kladné recenze tohoto seriálu rozhodli o tom, že i já jsem se do tohohle vychvalovanýho Netflixovskýho seriálu pustil. Popravdě mě tenhle seroš ani nějak extra nelákal. Zlom nastal když jsem zjistil, že režisérem tohohle seriálovýho hitu není nikdo jiný než Dong-hyeok-Hwang s jehož tvorbou jsem se už setkal. A to při snímku Silenced(2011), kterej si ode mě vysloužil 5 hvězd. Takže jsem předpokládal, že tenhle seriál bude mít určitě co nabídnout. První díl mě moc nenadchnul, ale já jsem doufal, že se v dalších dílech začne blýskat na lepší časy. Víceméně se tak ale nestalo a já seriál dokoukal spíš ze zvědavosti než aby mě nějak extra bavil. Největším problémem bylo asi to, že jsem si k nikomu ze soutěžících nevytvořil sebemenší sympatie. Takže mi bylo v podstatě fu(c)k kdo přežije. Prostě jsem tam neměl svýho koně kterýmu bych mohl fandit. Když to shrnu tak koukat se na to dalo ale na prdel se z toho určitě neposadím. ()
Pohádkově zbohatni nebo se rozbij o studenou podlahu. Jihokorejské bankovky mají zatraceně hodně nul. Ale právě nedostatek wonů po kapsách má jistý gambler, který nastoupí do dodávky a probudí se až uprostřed opuštěného ostrova s číslem 456 na zádech a spolu s dalšími chronicky nespokojenými zoufalci. Jeho sousedem z dětství, emigrantkou ze Severní Koreje, starcem s nádorem v hlavě či potetovaným gangsterem. A tak trochu si zahrají pár eliminačních dětských her. Nespokojení jsou, ale chcípnout ještě nehodlají, i když na někoho z nich čeká na konci pohádková výhra. Jenže ani ta realita venku pro ně není nejrůžovější. Dystopické jihokorejské drama Hra na oliheň po nás chce, abychom tu a tam přivřeli oči, protože mnohé se děje na úkor logiky a scénáristických zkratek. Náročná cesta, která skončí vším, nebo ničím. Lidská přirozenost má zelenou. Za každým počinem je bez obalu pitvaná podstata daných rozhodnutí, která kolikrát nemáme pod kontrolou. Jenže když pak dostane kulku do hlavy ten nebo tamten, nechává mě to chladným. A v druhé polovině série je už patrné dost značné natahování nenatahovatelného. Pro někoho je tenhle projekt předmětem vášnivých diskusí, pro jiné násilnou baštou, pro další výborným psychologickým dramatem, pro mě bohužel nekonzistentním divadlem, které se tváří jako sofistikovaný projev nějaké mnohovrstevnatosti. Nicméně pološílený vizuál, hudební doprovod či choreografie jednotlivých her: tady je to na palec nahoru. Začalo to jako poukázání na třídní rozdíly v asijské společnosti, končí jako krvavé drama, které se celou dobu naklání nad propastí absurdity. Někomu to stačí, já všeobecné nadšení nesdílím. V mnohém nedomyšlený kalkul. ()
Nerozumím proč je kolem toho takový buzz, je to jen hrozně rozpliznutá variace na kultovku Battle Royale s přidáním sociálně kritického podtextu ala nedávny populární Parazit - což tu moc nefunguje, když všechno kolem Hry je tak přitažené za vlasy, že pak ani ten svět, ani postavy v něm nejsou uvěřitelné ani trochu.Jediný moment kdy mi na těch lidech opravdu záleželo byl díl s kuličkami, ten byl vážně výborný, ale ani ten nic nemění na faktu že tohle by bylo daleko lepší jako jediný film. Nápady na jednotlivé hry jsou zábavné, ale není žádný důvod pro jejich roztahání na osm hodin. Stačilo by to celé zrychlit a vyházet úplně zbytečně dějové odbočky které vůbec nikam nevedou. 5/10 ()
Galerie (183)
Zajímavosti (90)
- Při natáčení třetí hry se herci přetahovali se strojem namísto jiného týmu. To však neznamená, že to bylo jednodušší, právě naopak. Herci dotočili zcela vyčerpaní a Jeong-jae Lee (Gi-hun) se nechal slyšet, že to bylo to nejnáročnější, co za svou kariéru zažil. (Azurovydrak)
- Panenku Younghee nevyrobili tvůrci seriálu. Démonická panenka totiž pochází z okresu Jincheon-gun z provincie Chungcheongbuk-do, kde střeží vstup do tamního muzea Macha Land. V něm jsou vystaveny historické kočáry. A právě tady ji nejspíš objevil jeden z tvůrců seriálu a následně si ji propůjčil pro natáčení. Po skončení byla zase vrácena zpět na své místo. To se prakticky přes noc stalo vyhledávanou destinací fanoušky seriálu, kteří se chtějí s panenkou vyfotit. (pornogrind)
- Ji-young (Yoo-mi Lee) měla být původně chlapec, ale režisér Dong-hyeok Hwang usoudil, že vytvoření pouta mezi dvěma dívkami dává větší smysl. (Azurovydrak)
Reklama