Režie:
Luc BessonScénář:
Luc BessonKamera:
Thierry ArbogastHudba:
Eric SerraHrají:
Jean Reno, Gary Oldman, Natalie Portman, Danny Aiello, Peter Appel, Willi One Blood, Michael Badalucco, Ellen Greene, Elizabeth Regen, Frank Senger, Maïwenn (více)Obsahy(2)
Záhadný Leon (Jean Reno) je elitním newyorským nájemným zabijákem. Když jsou vyvražděni jeho sousedé, Léon se stává neochotným ochráncem jediného, kdo masakr přežil - dvanáctileté Mathildy (Natalie Portman). Ta ovšem nechce ochranu, ona prahne po pomstě. Od elektrizujícího nástupu až po fatální zakončení je LEON nabitý nekonečnou kaskádou akce a napětí. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (1 478)
Snad žádná slova nedokáží říct, v čem je zrovna Leon tak speciální. Film o samotářském nájemném vrahovi Leonovi (Jean Reno), který se nikdy nemusel o nikoho starat, dokud nepotkal malou Matildu (Natalie Portman) má od začátku našlápnuto k nezapomenutelnému dílku, který si pustíte i několikrát po sobě a vždycky vás dojme. Jean Reno ve své nejlepší roli. ()
Jean Reno z utrápeným výrazem chlastá mlíko, zalejvá kytku a jeden by do něj toho profesionálního zabijáka ani neřekl. Portmanka která ač mladá už by byla šukézní je příliš otravná jak se snaží za každou cenu vniknout do Leonova světa a vezme si přitom do palice, že se stane profesionální vražedkyní aby pomstila svoji rodinu. V podstatě když se to tak vezme dost absurdní námět a ty psychologický sračky víceméně otravný. Jinak to docela šlape. Naprosto famózní je Gary Oldman který smaží, psychotí a zabíjí lidi. Jenom škoda, že nedostal větší prostor. Suma sumárum akce sice příjemně drsná a oldschol, ale vyplněná pro mě někdy nesnesitelnými a ubíjejícími dialogy a to jsem viděl normální verzi. Ta prodloužená by mě asi unudila k smrti. Prostě zabiják z dobrým srdcem a afektovaná pipinka to u mě nevytáhnou na víc než na průměr (sorry Laco) no a na 32 nejlepší film (údajně) už ani náhodou. Marná sláva největší Bessonova pecka je Brutální Nikita. Tohle mi proti ní přijde jenom jako slabej odvar i když úplně špatnej film to taky není, takže dávám 55% ()
Jeden asi z 50 nejlepších filmů, co jsem v životě viděl. Gary Oldman má roli, na kterou se nezapomíná, ostatní herci v hlavních úlohách do jednoho skvělí. Děj je zcela nepředvídatelný. Na tenhle nebývale životný a těžce nadstandardní thriller se podívám určitě ještě mnohokrát. [Jen tak na okraj: Nemám rád dabing, ale tady mám pocit, že dokonce překonává originál. A pozor! Director's cut je čiré zlo: Půlhodina zbytečných a trapných scén navíc tu zcela ničí výborný film. Dejte přednost kinoverzi.] ()
Parádní drama, kterému dominuje velmi citlivé vykreslení vztahu mezi "čističem" Jeanem Renem a jeho nevlastní dcerou debutující Natalii Portman. Luc Besson si i ve svém prvním hollywoodském snímku zachoval svůj styl. Další kdo určitě stojí za zmínku je Gary Oldman, který představuje psychopatického gaunera..... ()
"Leon" je jednoznačne najlepší film z dieľne francúzkeho režiséra a scénaristu Luca Bessona. Nevšedný príbeh citlivého nájomného vraha, ktorého osud spojil s mladou, dospievajúcou dievčinou túžiacou po pomste. Skvelé herecké výkony tria hlavných hrdinou robia z tohoto kriminálneho thrilleru nezabudnuteľný, dramatický filmový zážitok. Jean Reno, Gary Oldman a mladučká Natalie Portman to roztočili na najvyššie otáčky. **** ()
Galerie (105)
Zajímavosti (44)
- Liv Tyler měla hrát postavu Mathildy (Natalie Portman), ale byla příliš vysoká. (don corleone)
- I když Luc Besson napsal roli Leona Jeanu Renovi na tělo, pokoušel se místo něj původně obsadit známější herce jako Roberta De Nira, Al Pacina nebo Mela Gibsona. Když se ale s každým z nich sešel, zjistil, že i když všichni o roli zájem měli, těžko by se jí věnovali naplno. Nakonec se tedy ještě rád vrátil k Renovi. (Divočák)
- O viac ako 20 minút dlhšia pôvodná režisérska verzia obsahuje scény, v ktorých je patrný vzrast sexuálneho napätia vo vzťahu medzi Léonom (Jean Reno) a Mathildou (Natalie Portman) i miery jej angažovanosti v brutálnych akciách. Pod nátlakom filmového priemyslu bola táto verzia revidovaná do mainstreamovejšej podoby, s ktorou sa mali možnosť oboznámiť aj diváci v kinách. (marlon)
Reklama