Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Drama muže odsouzeného na smrt a ženy, která hledá způsob, jak ulehčit poslední dny jeho života. Sestra Helen pracuje jako sociální pracovnice v černošské čtvrti v New Orleansu. Ve vězení se setkává s cynickým a brutálním vrahem Matthewem Ponceletem pár týdnů před jeho popravou. Její úsilí o pomoc člověku v nouzi se postupně mění ve snahu dosáhnout alespoň zmírnění jeho trestu. Mezi Helen a Matthewem se přitom vytváří zvláštní vztah. Zatímco ona těžce hledá cestu jak překonat vlastní pochyby, musí vězeň přiznat svoji vinu... Silné drama vzniklo podle stejnojmenného bestselleru, v němž jeptiška Helen Prejeanová vypráví osobní zážitky při setkáních s vězni z cel smrti. Scénář k filmu napsal scenárista a režisér Tim Robbins (Bob Roberts, The Cradle Will Rock). Hlavní postavu pozoruhodným způsobem ztvárnila Susan Sarandonová (Atlantic City, Čarodějky z Eastwicku, Thelma a Louise, Nebezpečný klient a Soumrak), která byla za svůj výkon v hlavní roli oceněna Oscarem. Vězně čekajícího na poslední den svého života si zahrál Sean Penn (Nejsme žádní andělé, Hra, Tlumočnice, 21 gramů, Milk). Za svůj výkon v Robbinsově snímku byl oceněn Stříbrným medvědem na 46. MFF v Berlíně v roce 1996. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (294)

Galadriel 

všechny recenze uživatele

"Zabíjení je špatné, ať to dělám já, vy nebo váš stát." Nesouhlasím s trestem smrti, odmítám "oko za oko" a jakékoliv argumenty pro. Přesto na mě tenhle film nezapůsobil tak, jak by měl. Na můj vkus obsahuje trochu moc náboženského podtextu a navíc jsem s Matthewem moc nesoucítila. Takže tenhle film beru jako herecký koncert Seana Penna a Susan Sarandon, který měl ambice rozpoutat velkou diskuzi ohledně trestu smrti, ale z mého pohledu se mu to moc nepovedlo. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Těžká filmová deka, kterou na vás Tim Robbins hodí po pár minutách a až do samotného konce se pod ní potíte a grilujete.  Kontroverzní téma o vině a odpuštění, kde autor velice šikovně pracuje s pocity diváka a přitom s ním vůbec nemanipuluje.  Militantně nevěřící pak rozhodně ruce pryč.  Ostatní pak bude nutit přemýšlet, ovšem díkybohu ne o víře.  Excelentní Susan Sarandon i Sean Penn a závěr, který vám z mozku nadělá fašírku. Mít jasno tu pak z mého pohledu může mít jen, no ano, debil, Omlouvám se tedy všem debilům, zejména z mých Oblíbených a ještě více těm, kteří mají mě v Oblíbených, co měli jasno.  Čtyři,  myšlení totiž bolí. ()

Reklama

Phobia 

všechny recenze uživatele

Jeden z filmů, který na mě kdysi hluboce zapůsobil. Ale od té doby uběhlo dlouhých 13 let, člověk se mění a jeho vkus s ním - takže nebudu hodnotit nejvyšším počtem a ponechám si rezervu, dokud nebudu mít příležitost se na tohle drama s výbornou Susan Sarandon a Seanem Pennem podívat znovu. 85% EDIT: Tak jsem si po nějakých 15-ti letech "Dead Man Walking" omrkla znovu a musím konstatovat, že zkoušku časem neustál. Nejde o kvality filmu, tam není co vytýkat, od perfektních hereckých výkonů, přes hudbu, kameru, až po režii vysoce profesionální kousek. Ne, jsem to já, kdo se změnil. Už nejsem ta citlivá dívenka, už mi slzička neukápla; otravovalo mě náboženské žvatlání a pro Matta Ponseleta (a jemu podobné) bych měla jedině tuhle větu: "Ty ksindle hnusný, ty hajzle zasraný, doufám, že budeš chcípat v krutých bolestech a kdybys nastokrát litoval, nebe tě nečeká, šmejde, akorát se po zbytek věčnosti budeš škvařit v plamenech pekelných a povinně čumět na telenovely!" 70% s odřenými slechy a jen z piety k té dívence, kterou jsem bývala. "Že jsem syn Boží, to mi ještě nikdy nikdo neřekl... že jsem zkurvysyn, to říkali pořád..." ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Nádherný film plný ryzí empatie a nekonečně tíživých morálních dilemat. Soucítit s oběťmi je "snadné", ale mělo by se soucítit i s někým, kdo si to zřejmě vůbec nezaslouží? V pravém smyslu slova "křesťanský" snímek a vynikající příspěvek do debaty o ne/správnosti trestu smrti. Nic zde není černobílé a názor si musí udělat každý divák sám. Trio Robbins/Sarandon/Penn odvedlo prvotřídní práci. 90 % ()

salalala 

všechny recenze uživatele

S Robbinsem jakožto režisérem nemám absolutně žádné zkušenosti, tudíž jsem nevěděl, co čekat. A musím říct, že mě ve většině věcí překvapil. Scény, kde by 99 % jeho kolegů tahalo laciné emoce a slzy z diváků, zvládl natočit uvěřitelně, nesentimentálně a přesto lidsky. Neklade otázky, na nic neodpovídá, nikomu necpe jeden názor. Penn je vynikající a nesklouzává k nějaké žádosti o soucit. Podobně skvělá (možná o fous lepší) je i Sarandon, která měla roličku o chloupeček náročnější, protože na rozdíl od Penna se potácí ve vlastních pocitech, v pocitech odsouzeného vraha a v konfrontaci s rodinami zavražděných. Oscar asi po právu. Jediné, co trošku zdržuje, je pomalejší rozjezd a možná až moc dialogů v prostřední části filmu. Někomu může vadit i lehce náboženský podtext, který mě teda tak strašný nepřišel. Na to zda trest smrti, nebo ne, si musí odpovědět každý sám, což mi na tom filmu přijde vůbec nejlepší. Parádní snímek, který má v sobě ukrytou nenápadnou, ale intenzivní sílu. 80% ()

Galerie (45)

Zajímavosti (21)

  • Tim Robbins venoval film svojmu starému otcovi z otcovej strany Lee Robbinsovi a starej mame z matkinej strany Thelme Bledsoe z vďaky za jeho školné. (Arsenal83)
  • Název filmu je heslo, které používají bachaři, když skutečně vedou odsouzeného na vykonání trestu smrti. (don corleone)
  • Robbins a Deakins vymysleli vizuálny vzorec na vyjadrenie rastúcej intimity medzi Helenou a Matthewom. Úvodné scény dávali dôraz na pletivo, na ktoré bolo vždy zaostrené, pričom Matthew sa zdal v záberoch vzdialený. V priebehu filmu boli použité objektívy s väčšou ohniskovou vzdialenosťou a zámerné pomalšie jazdy kamier, aby "bariéru" medzi pletivom a Matthewom minimalizovali. Posledný dialóg postáv pred popravou je realizovaný skrz sklo a v zábere sú obaja, nakoľko sa pri snímaní Heleny odráža Matthew v skle. (Biopler)

Reklama

Reklama