Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Drama muže odsouzeného na smrt a ženy, která hledá způsob, jak ulehčit poslední dny jeho života. Sestra Helen pracuje jako sociální pracovnice v černošské čtvrti v New Orleansu. Ve vězení se setkává s cynickým a brutálním vrahem Matthewem Ponceletem pár týdnů před jeho popravou. Její úsilí o pomoc člověku v nouzi se postupně mění ve snahu dosáhnout alespoň zmírnění jeho trestu. Mezi Helen a Matthewem se přitom vytváří zvláštní vztah. Zatímco ona těžce hledá cestu jak překonat vlastní pochyby, musí vězeň přiznat svoji vinu... Silné drama vzniklo podle stejnojmenného bestselleru, v němž jeptiška Helen Prejeanová vypráví osobní zážitky při setkáních s vězni z cel smrti. Scénář k filmu napsal scenárista a režisér Tim Robbins (Bob Roberts, The Cradle Will Rock). Hlavní postavu pozoruhodným způsobem ztvárnila Susan Sarandonová (Atlantic City, Čarodějky z Eastwicku, Thelma a Louise, Nebezpečný klient a Soumrak), která byla za svůj výkon v hlavní roli oceněna Oscarem. Vězně čekajícího na poslední den svého života si zahrál Sean Penn (Nejsme žádní andělé, Hra, Tlumočnice, 21 gramů, Milk). Za svůj výkon v Robbinsově snímku byl oceněn Stříbrným medvědem na 46. MFF v Berlíně v roce 1996. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (294)

Galadriel 

všechny recenze uživatele

"Zabíjení je špatné, ať to dělám já, vy nebo váš stát." Nesouhlasím s trestem smrti, odmítám "oko za oko" a jakékoliv argumenty pro. Přesto na mě tenhle film nezapůsobil tak, jak by měl. Na můj vkus obsahuje trochu moc náboženského podtextu a navíc jsem s Matthewem moc nesoucítila. Takže tenhle film beru jako herecký koncert Seana Penna a Susan Sarandon, který měl ambice rozpoutat velkou diskuzi ohledně trestu smrti, ale z mého pohledu se mu to moc nepovedlo. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Táto dráma vznikla podľa rovnomenného bestselleru, v ktorom mníška Helen Prejeanová rozpráva osobné zážitky pri stretnutiach s väzňami z ciel smrti. Scenár k filmu napísal scenárista a režisér Tim Robbins. Hlavnú postavu pozoruhodným spôsobom stvárnila Susan Sarandon, ktorá bola za svoj výkon v hlavnej úlohe ocenená Oscarom. Väzňa čakajúceho na posledný deň svojho života si zahral Sean Penn. Medzi protagonistami sa vytvára zvláštny vzťah. Mníška musí prekonávať vlastné pochybnosti, muž musí priznať svoju vinu. Vďaka svojej duchovnej radkyni umiera odsúdenec v istom stupni zmierenia. Tvorcovia postupne predkladajú prosté fakty, zachytávajúce správanie zločinca, situáciu jeho rodiny a rodín obete. Brutálny zločin sa objavuje v hutnej skratke v čiernobielych retrospektívach. Značná časť príbehu sa odohráva vo väznici, nechýba ani záznam príprav na popravu a jej vykonaní. Divák si sám musí vytvoriť názor na trest smrti. ()

Reklama

Aidan 

všechny recenze uživatele

Nedovedu si ani představit lepší zpracování citlivé problematiky trestu smrti. Sestra Prejeanová zde ztělesňuje odpuštění, které se nesnaží vinu zakrýt, ale vynést na světlo, aby mohla být smyta. Zločin je ukázán ve vší své strašlivostí, touha rodičů obětí po zadostiučinění zase ve vší své pochopitelnosti...Ne, přetěžké rozvažování nad právem státu odnímat život se tu diváku rozhodně neulehčuje. Avšak sestřino milosrdenství je bez opory černobílých klišé jen více ohromující. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Celé dve hoďky som sedel zarazený v sedačke z počinu,ktorý evokuje veľké zúfalstvo a beznádej. Susan Sarandon poznám,ale nečakal som od nej takýto performance,ktorý je absolútne vierohodný,uveriteľná je Timova réžia(Tim rok pred týmto hral najslušnejšieho väzňa v dejinách Andyho Dufresnyho v Darabontovom The ShawShank Redemption.),ktorá je sugestívna,depresívna,oscar mu vyfúkol Mel za BraveHeart. Sean Penn je z iného súdka ako Andy,veril som mu všetko,čo som mu videl na očiach,bravúrny performance. Réžia a herečka sú hlavnými ťahákmi snímku,kde optimizmus je v nedohľadne,nepokojný,nepríjemný snímok. ()

Faye 

všechny recenze uživatele

Najít ten správný odstup, dokázat potlačit pocity a objektivně bojovat pro nebo proti něčí smrti, a přitom své rozhodnutí ustát. Co je to, ale objektivně? A jaká jsou měřítka při rozhodování ??? Nezáleží jenom na tom, jaké má kdo morální nebo náboženské pohnutky. Jinak vnímá trest ( nejenom smrti ) ten, kdo je na straně oběti a jinak vrah. Jaké pocity zažívá asi člověk čekající na svůj verdikt ? Ty dlouhé hodiny, měsíce.... roky, kdy si musí přiznat sama sebe, takového jaký je, bez příkras, kterými se snaží ovlivnit a ospravedlnit své právo na svůj další život. Nádherný film vyvolávající spoustu otázek. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (21)

  • Yvonne Koslovsky-Golan, autorka knihy "Trest smrti v americkej kinematografii: Zločinnosť a odplata v hollywoodskom filme", uviedla, že aj keď sa verejná diskusia o treste smrti na obdobie po uvedení filmu Dead Man Walking zintenzívnila, film neviedol k „skutočnej politickej alebo právnej zmene“, ale podporila ďalšiu akademickú štúdiu o treste smrti. (Arsenal83)
  • Robbins a Deakins vymysleli vizuálny vzorec na vyjadrenie rastúcej intimity medzi Helenou a Matthewom. Úvodné scény dávali dôraz na pletivo, na ktoré bolo vždy zaostrené, pričom Matthew sa zdal v záberoch vzdialený. V priebehu filmu boli použité objektívy s väčšou ohniskovou vzdialenosťou a zámerné pomalšie jazdy kamier, aby "bariéru" medzi pletivom a Matthewom minimalizovali. Posledný dialóg postáv pred popravou je realizovaný skrz sklo a v zábere sú obaja, nakoľko sa pri snímaní Heleny odráža Matthew v skle. (Biopler)
  • Tim Robbins venoval film svojmu starému otcovi z otcovej strany Lee Robbinsovi a starej mame z matkinej strany Thelme Bledsoe z vďaky za jeho školné. (Arsenal83)

Reklama

Reklama