Režie:
James WanScénář:
Akela CooperKamera:
Michael BurgessHudba:
Joseph BisharaHrají:
Annabelle Wallis, Maddie Hasson, Jake Abel, Jacqueline McKenzie, George Young, Michole Briana White, Paula Marshall, Mckenna Grace, Rachel Winfree (více)VOD (3)
Obsahy(1)
James Wan se vrací ke svým žánrovým kořenům příběhem o dívce Madison, kterou paralyzují neustávající vize strašlivých vražd, které bohužel mají daleko k obyčejným snům. (Vertical Entertainment)
Videa (2)
Recenze (524)
"Malignant" síce nie je hororom, ktorý by som si predstavil v podaní Jamesa Wana, no musím mu jeho kvality skutočne uznať. Má to zaujímavé, a celkom kreatívne nápady, je to vizuálne celkom dobre spracované, v jadre to dáva dobrú logiku, prekvapenia sú spracované efektne a bol som to schopný sledovať a nenudiť sa pri tom. Okrem toho, keď je čas akcie, tak film je skutočne poriadna krvavá kúpeľ a vie to vytvoriť atmosféru. V jadre neviem čo by som povedal, čo už neodznelo. Súhlasím s tým, že som od filmu čakal asi niečo trošku iné, no na druhú stranu sa rád nechám prekvapiť a tu majú tie prekvapivé momenty aj svoje opodstatnenie a nepôsobia len ako narýchlo vymyslené nápady. Scénky, kde Maddison má možnosť vidieť Gabrielove vraždy a nevie im zabrániť a pôsobí to celé ako nejaká vízia sú zachytené veľmi dobre. V jadre neviem čo viac asi povedať. Myslím si, že v tomto roku ide o skutočne kvalitný film, ktorý v sebe má napätie a nepôsobí lacne a otrasne zostrihaný. Možno by som na konci chcel ešte vedieť, či sa policajt dostal zo situácie v pohode, ale inak mi nejaké závažnejšie problémy nenapadajú. Možno by som mohol povedať, že film mohol mať ešte aj silnejšiu atmosféru a najmä v úvode lepšie s príbehom pracovať, ale v jadre to funguje veľmi dobre. Ak máte radi horory v kombinácii s krimi a policajným vyšetrovaním, čeknite si film. Myslím si, že tie 2 hodinky stoja za to. Hodnotenie: A- ()
Na poctu mému milovanému žlutému žánru či italským filmovým flákům obecně to na mě byla příliš velká Wana. Propriety tu rozhodně byly, ne že ne, minimálně chladná zbraň a rukavice a pár dalších detailů na ně okatě odkazovalo. Ale pan režisér se do díla pustil s vlastní invencí, potěšením, nevázaností a prý i viditelným nadhledem. A je to na výsledku hodně znát. Neuvěřitelná splácanina vyřvávající I wanna be the best, I wanna be cool, I wanna, I wanna... Absurdní zápletka sice jakoby skutečně vypadla z brakových vod, v tom i spokojenost, ale u toho vše dobré prakticky končí. Co do vizuálu jsem se tu dočkal pár efektních šplíchanců krve a digitálního makaka v černém. Hotový orgasmus. Snaha o stylizaci, ač jsme se pohybovali v "present day" do sedmdesátkového looku, na nějž odkazovaly účesy či interiéry, byla sice lehce zajímavá, ale že by si měl divák z podobného přístupu sednout na prdel? První půlka se navíc příšerně vleče a jasně se ukazuje, že hvězda současného hororu, když zrovna nebubá, tak má problém s vyprávěním příběhu. Druhá půlka už je o něco lepší a masakr na policejní stanici je konečně něčím zajímavějším a rozhodně zábavnějším než cokoliv předtím, nicméně kvůli pěti minutám zvrhlejšího "matrixu" není co adorovat. Takže co s tím? Zas vana sraček to není, pravda, do hazjlu to ale spláchnout lze a stačí za splachovadlo zatáhnout jen jednou. ()
Jó, je to od Wana úplně něco jiného, né, nebyla to duchařinka, jó, what the fuck finále a právě za ten závěr čtvrtá hvězda (scéna ve věznici fakt top). Za mě osobně docela dlouhý, ale jinak dobrý. Hodně zajímavý Horor, Gore povedené, výborná kamera a příběh fakt ujetý. Slabší čtyrka, slušná Mainstreamovka. (508. hodnocení) ()
Tehotná žena sa stane spolu s manželom terčom útoku neznámeho násilníka. Kvôli traume príde o svoje nenarodené dieťa, ale to nie je to najhoršie, čo na ňu čaká. - Konečne!!! nový horor, kde sa nerieši BLM, LGBT, COVID a neviem aké ďalšie výplody modernej doby. V Malignant sa James Wan naozaj vracia k svojim začiatkom, pretože niektoré scény ma doslova preniesli do momentov, keď som ako tínedžer pozeral Saw. Strih, soundtrack, scenár plný zvratov a hlavne perfektná Annabelle Wallis z toho robia šialenú jazdu, u ktorej som si želal, aby trvala aspoň dve a pol hodiny. Nevadili mi ani akčné scény, ktorými z toho režisér urobil ešte väčší chaos. Totálna pecka, ktorej sa dá vytknúť kopa vecí, ale luďom, ktorí začali s horormi po roku 2000, by mal Malignant prirásť k srdcu. Mne teda rozhodne prirástol. Až tak, že neviem Where is My Mind. ()
Zhoubné zlo jsou všichni ti papoušci, kteří se chytli výkřiků do tmy o tom, jak James Wan točí neo giallo, a i když výsledný produkt nemá absolutně nic společného s giallo filmy, tak stejně papouškují, jak je z filmu jasně patrný vliv Argenta, Bavy a dalších ikon – NE! NE! NE! Já se na Malignant hodně těšil, mám Wanovu tvorbu rád, ale tady poprvé totálně ulítl a byl jsem až v šoku z toho, jaká je to fušeřina. Záběr z ptačí perspektivy je sice cool a vždy si ho vychutnám, ale ten digitálem ochcaný vizuál už prostě nepřekousnu. Kdyby se aspoň ta debilita nebrala tak moc vážně! BTW: Nejvíc jsem kroutil hlavou, když jsem se tu v komentářích dočetl, že prý ten hudební hnůj vytvořený Josephem Bisharou odkazuje na Rize Ortolaniho – to už je fakt někdo hodně utopený ve vlastní prdeli, anebo v životě neslyšel nic od Ortolaniho. BTW2: filmfanouchu, podívej se nejdřív na nějaké to giallo od Argenta, Bavy, Fulciho či Martina, než budeš psát, jak jim Wan skládá poctu a kráčí v jejich šlépějích. Wan skládá poctu leda tak sobě samému a využívá přitom střípky ze všemožných brakových zdrojů, ale rozhodně nikomu a ničemu konkrétnímu nevzdává hold. Tohle je prostě James Wan film a nic víc. ()
Galerie (23)
Zajímavosti (16)
- Snímek si na sociálních sítích vysloužil pochvalu od Stephena Kinga. (ČSFD)
- Keď Derek (Jake Abel) napadne Madison (Annabelle Wallis) a buchne jej hlavu o stenu, tak sa na danom mieste objaví krv, no keď sa postaví, na stene už žiadna krv nie je. (Dajman)
- Scéna na začiatku filmu, kedy Gabriel (Marina Mazepa) násilne rozbije dvere a Madison (Annabelle Wallis) hodí na zem, následkom čoho upadne do bezvedomia, symbolizuje, že sa Gabriel vnútil do jej vedomia a kontroly nad telom. Jej dvere sú neskôr vo filme zobrazené neporušené a nepoškodené, čo naznačuje, že násilná scéna sa odohrala len v jej hlave. (Dajman)
Reklama