Reklama

Reklama

VOD (1)

Dělník Joe Lampton najde práci u bohatého průmyslníka a rozhodne se ucházet o jeho dceru. Když jeho plány ztroskotají, hledá útěchu u Alice, starší vdané ženy. (Netflix)

Recenze (32)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Seria fimov Kitchen sink realism. V poradi uz treti film Dzeka Klejtna , a hned namakana podivana. Genialna Simone Signoret v roli starnuej damy, ktora sa zabuchla do omladiny, teda konkretne do mladeho uradnika s ambiciami. Skoda ze realny zivot moc nepraje socialnej mobilite, hlavne postupu nahor, ktory chce vacsina ludi. Postup nadol je mozny, a castokrat sa deje castejsie nez je komu mile. Spolocenske bariery su zobrazene brutalne, jaxa hovori hlavou ich neprerazi ani mlady uradnik ...... smutny koniec rozhodol o vysokom hodnoteni filmu . 78 % ()

Dionysos 

všechny recenze uživatele

Bída britské kinematografie II. Stejně jako u jiných filmů "proudu" Kitchen sink realismu/ Free cinema, musíme se nepozastavit nad jejich dvojznačností (pojímáno pochopitelně z historické perspektivy): kvalitní filmy, beze všeho, ale spíše "kvalitní" než "filmy". V tomto filmu je zpětně možno nahlédnout osud britského filmu - zatímco v r. 1959 vzniká "U konce s dechem", v Anglii vzniká "Room at the Top". Zatímco dialogy Belmondo - Seberg některým tehdejším divákům připadaly tak nepromyšlené, že si mysleli, že je Godard vymyslel až na place, slovní výměny Harvey - Signoret a spol. jsou samozřejmě promyšlené, vypointované, vzletné... Zatímco v r. 1959 se ve Francii začali diváci učit chápat příběh pomocí střihu, her s odkazy na jiné filmy, začali si zvykat na postavy doslova rozmlouvající s divákem, chápat rozpoložení Sebergové spíše než skrze to co říká skrze to jak se prochází po letních pařížských bulvárech a jak se otočí zády ke kameře, ve VB roku 1959 jsou lidé odkázání na dramaticko-literární dílo klasického střihu, "pouze" (i když je to samozřejmě důležité) okořeněné o nový obsah (tedy sociální kritiku typického britského života). V době nástupu filmových nových vln Britové osudově zaspali a jako celek se nedokázali dodnes osvobodit ze zajetí divadla a literatury. ()

Reklama

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Touha po společenském vzestupu prostřednictvím výhodného sňatku jako téma je již docela zastaralé, poněvadž společenské nůžky dnes přece jen stříhají v jiných partiích než v tehdejší době, ale Simone byla božská a nadčasová a vášeň k takové ženě si dokážu naprosto plasticky představit jako Dalibor Vrána.  Továrníkova naivní  a lehce rozmazlená dceruška, vyčuraný pan továrník a jeho společenskými povinnostmi zahlcená žena a další věci pak hezky zapadají do dobového schématu, nicméně tak na mě díky tomu zrovna nečpěly životem. Ale hlavní hrdina z nižší společenské vrstvy se jako uvěřitelný člověk se všemi jeho slabostmi a hříchy povedl a jeho kočkování se Simone vše bohatě  vynahradí. A konec, ten laťku zvedá ještě o stupínek výš. Silná čtyřka. ()

Rosomak 

všechny recenze uživatele

Deprese. Film, u kterého víte od začátku jak dopadne což vám však nijak nebrání v tom se do toho vžít... Jednoduchý scénář je natočen s režijní jistotou a skvělými hereckými výkony, které jsou jedním z hlavních plusů tohoto filmu. Místo nahoře je adaptací románu Johna Braina a je jedním ze základních milníku anglického hnutí Free cinema. Ačkoli je to smutné, je to upřímně pravdivé a dobře natočené. ()

salalala 

všechny recenze uživatele

Co se týče společenského rozdělení trochu zastaralý, leč tematicky nadčasový snímek, který by si nepochybně zasloužil být známější. Jacka Claytona viditelně limituje černobílá kamera, která mu nedává moc možností vytvořit opojnou atmosféru většího města, kam se hlavní hrdina stěhuje, tudíž tam všechno vypadá stejně, jen domy a kancelářské budovy jsou o něco větší. Příběhově ale nemá problém, protože zápletka je rozehrána jasně a jednoduše a od začátku je jasné, kam vše dospěje, přesto je hrdinovo dilema hodně tíživé a nepříjemné. Vytknout by se dalo snad jen to, že vztah mezi ním a mladičkou Susan vznikne dost rychle bez nějakého hlubšího vysvětlení a její okouzlení jím není úplně důvěryhodné. Ocenit se musí na svou dobu odvážný sexuální podtext, který je hodně znát, nikdy se o něm ale nemluví a milostná scéna jako taková tu není ani jediná. Možná i proto je výsledek tak působivý. Celý film si pro sebe krade Simone Signoret, která je báječná, charismatická a plná nenápadného sexappealu, Laurence Harvey je zpočátku trochu toporný, postupem času ale i on nabírá jistotu, nejméně výrazná tak je Heather Sears, která sice je pohledná a sympatická, ale s energií a živočišností Signoret prohrává. Ale i to je důvod, proč je hlavní hrdina tak tragickou postavou a jeho rozhodnutí z něj dělá většího sobce, než by asi mělo. Z dnešního pohledu je Room at the Top možná staromilské drama, pořád ale má co říct, má velkou sílu a stále platné morální poučení. 70 % ()

Galerie (20)

Zajímavosti (10)

  • Film je zakázán v roce 1963 v Atlantě v Georgii městskou vyhláškou. Distributor se soudil. Soud rozhodl, že vyhláška je neplatná. Atlanta se nevzdala a schválila si novou vyhlášku a stanovila 3 nové kategorie označení filmů na schváleno, nevhodné pro mládež a nepřijatelný. Filmový inspektor vše, co se ve městě mělo komerčně promítat, přezkoumal. Pokud se film promítal při označení nepřijatelný, znamenalo to automatické zatčení a pokutu 500 dolarů, uvěznění na 30 dnů nebo obojí. Místo nahoře je v Atlantě zařazeno do mládeži nepřístupno a vyhne se tak zákazu. Tento film prošel, ale nebezpečí, že cenzoři si najdou další filmy, přetrvávalo. (Zetwenka)
  • Hermione Baddeley se ve filmu mihla na pouhé 2 minuty a 32 vteřin, což představuje nejkratší čas ve filmové historii, za který byl někdo nominován na Oscara. (Kulmon)

Reklama

Reklama