Režie:
George A. RomeroScénář:
George A. RomeroKamera:
Michael GornickHudba:
John HarrisonHrají:
Lori Cardille, Joseph Pilato, Terry Alexander, Jarlath Conroy, Sherman Howard, Gary Howard Klar, John Amplas, Donald Farmer, J.R. Bookwalter (více)Obsahy(1)
Zombie ovládly Zemi. Na celém světě už zbývá jen pár míst, kde se dá ukrýt. Hrstka vědců a vojáků zvolila podzemní bunkr na Floridě a snaží se pomocí nejrůznějších experimentů na polapených zombie přijít na to, jak zvrátit osudnou chorobu, která způsobuje přeměnu nakaženého člověka v zombie. K některým experimentům jsou však zneužiti i vojáci a to způsobí rozkol uvnitř komunity. Ale ještě než se stačí věci vyřešit, vniknou do bunkru zombie, kteří konečně našli skulinku v obranném systému. Teď už hraje každý sám za sebe a jediným cílem je přežít. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (235)
80 minút sledujeme, ako sá skupinka vedcov a skupinka vojakov v podzemnom úkryte hádajú, kto im velí a či má vedecký výzkum zombíkov, obývajúcich zemský povrch, zmysel. Béčkoví herci, béčkové dialógy. Vlastne nie dialógy, skôr krik. Neustály krik. Miera brutality poteší, no samotní zombíci za tými od Lucia Fulciho zaostávajú. A po 80. minútach konverzačného utrpenia prichádza chabá odmena. Jediná vec na Day of the Dead je pozitívna - herecký výkon človeka, skrývajúceho sa pod maskou väzneného zombíka. Keby si tu každý odviedol prácu s toľkou vášňou ako on, dopadlo by to lepšie. ()
Romerové pokračovanie o tom ako zombii zaplienili celú Zem a skupinka vedcov sa s vojakmi ukryje v podzemnom kryte aby objavili spôsob ako zombíkov prinavrátiť do stavu ľudského... bol dobrým námetom ale miestamy to kazí fádny dej až nezáživný dej a hlavne dialógy. Ale aj tak tam Romero zanechá určitý odkaz na vtedajšiu dobu ale aj na tupé vojenské myslenie. ║Rozpočet $3,5miliónov║Tržby USA $5,804,262║Tržby Celosvetovo $34,000,000║ ()
Z původní trilogie je pro mě tahle část nejlepší (Země, Deníky a Survival samozřejmě patří do série ...of the Dead, ale tohle rozvíjení Romerovy synopse žije vlastním životem). Zatímco NOC byla komornější a ÚSVIT ukázal, že problém s chodícími zombies bude trochu globálnějšího rázu, tak DEN potvrdil úpadek lidské společnosti jako takové. Romero si opět vyhrává se sociálním přesahem, bohužel pro diváka tak činí po většinu dobu v podzemním krytu plném doktorů, vědců a vojáků, kde skvěle se rozpadajících mrtvol je pouze hrstka. Ale už kvůli chytrému a lítost vyvolávajícímu Bubovi to rozhodně nenudí. Bezvýchodná situace, která panuje nejen venku, ale i dole mezi jinak smýšlejícími osobami, vygraduje v závěrečném gore festivalu, v němž Savini jasně dokazuje, kdo je král maskérů. Zkrátka ultimátní masakr! ()
Stará dobrá Romerovka. Kedysi mohla byť ponímaná ako ultra temný počin, dnes sa už však berie s rezervou. Atmosféra funguje výborne a hlavne po celý čas, no príbehu chýba viac akcie a stretov s nemŕtvymi. Najlepšou postavou tak ostáva doktor Frankenstein a jeho bloody experimenty. Čo sa nedá prehliadnuť je skvelý vizuál. Mŕtvy vyzerajú maximálne desivo a našťastie sa nešetrilo ani pri detailoch, ktoré sú dostatočne uveriteľné. Preto sledovať zombíka bez žalúdka alebo hlavy je sakramentsky "príjemný" zážitok. 70% ()
Třetí Romerova vize budoucnosti ve světě oživlých mrtvých nás už vrhá do vrcholícího průběhu apokalypsy, kde hrstka přeživších marně hledá východisko a lpí na možnosti znovuobnovení civilizace. Opět se tu ozývá dobře známá Romerova kritika lidské společnosti, tentokrát už ale nejde o "makroproblémy", ale intimnější pojetí účinku zkázy na jednotlivce. A po pravdě je nutné říct, že tady už to působí spíš jako klasické béčko se zjednodušujícím pohledem na všechno. Kreténi jsou prostě až příliš kreténští a dobráci samosebou příliš dobří. Trikově jsem se pak posunuli o Saviniho dinosauří krok a je to příjemně nechutně znát, gore festival v závěru asi jen tak nějaká ta slabší povaha neunese. Zábavnost je o level vyšší, ale působivosti už tu přes veškerý krásný hnus přece jen ubylo. Čtyři shnilé hlavy padají... ()
Reklama