Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 1999. Bývalý policajt Lenny Nero tráví poslední dny starého milénia překupnictvím paměťových disků, které obsahují nahrané vzpomínky a pocity. Jednoho dne obdrží disk, na kterém je zážitek vraha prostitutky. Lenny se pustí do pátrání a dostává se hlouběji a hlouběji do spirály vydírání, vražd a násilí. Podaří se mu přežít a případ vyřešit? (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (352)

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

Námětem velmi příjemná vizionářská záležitost příštích dní (Y2K), dnes už samozřejmě za zenitem, která se docela vymyká parketce Kathryn Bigelow, ovšem Cameronovo jméno u scénáře toho hodně objasňuje. Když vedle sebe naskládám atributy jako sci-fi hi-tech virtual fet, vraždy, snuff film, nepokoje ve vztahu k miléniu, Ralph Fiennes, docela se dívím, že to není za tutovej plnej, no moc tomu nepomáhá nafouknutá stopáž, kdy je dle mého názoru dost zbytečné sledovat, jak Fiennes dostane třikrát nadržku od stejné gorily, jak jde šestkrát přemlouvat Juliette Lewis, atd. Tyhle flashbacky film strašně brzdí a mně přišly otravné. Ani velkou záhadou obestřené gró příběhu se na konci neukáže jako nějak světoborné, takže i když Strange Days za pozornost bezesporu stojí, je to jen za čtyřhvězdičkovej virtual mord. 80% ()

HoneyBunny 

všechny recenze uživatele

No myslela jsem si, že mi s tímhle filmem utekl nějaký klenot, ale nestalo se tak. Na jednu stranu zajímavá sci-fi premisa s krimi zápletkou, sexy mladý Ralph Fiennes v roli bývalého detektiva, který si sám podělává život, a nadupaná Angela Basset jako jeho zamilovaná pragratická kamarádka, která je pro něho schopná zmlátit bandu divných existencí. Atmosféra upadajícího New Yorku tesně před oslavou příchodu nového tisíciletí. Tom Sizemore v šílené paruce půjčené z asi pornofilmu z 80. let (možná? Není to můj žánr...). Na druhou stranu Kathryn Bigelow nezvládla tenhle kousek urežírovat. Film se zvlášť v první půlce příííšerně vleče, je tam spousta scén navíc, které odvádějí pozornost od hlavní krimi zápletky. Říká se, remake si nezaslouží staré a dobré filmy, ale špatné filmy s výbornou premisou. Tohle je jeden z nich. Akorát toho mladého sexy Ralpha Fiennese je škoda. :-( ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Končí dvacáté století, tohle bude masakr. Lidé s obavami hledí do budoucnosti, násilí je na každém rohu a vymoženosti digitálních technologií zbavují člověka posledních střípků vlastní intimity. Zážitky přímo z mozku, syrové, nesestříhané. Jiných lidí a neuvěřitelně autentické. Cyber-punkový thriller napsal James Cameron. Je to chmurně prorocké vylíčení blízké budoucnosti. Přitom si v něm slavný tvůrce nevypomáhá nabušenými kyborgy nebo supermoderními motorkami. Stačí vstoupit. Litovat nebudete. Litovat, co si nasadil na hlavu, bude ale bývalý polda Lenny, který právě zhlédnul nahrávku s brutálním znásilněním a zavražděním. Zvláštní dny nabízejí strhující a démonickou vizi velkoměsta, kde jde všechno do záhuby. Technicky i příběhově je to nesmírně poutavá podívaná, a to nejen díky zhmotnění voyeurských pudů. Kathryn Bigelow natočila vedle Bodu zlomu nebo válečnému thrilleru Smrt čeká všude další film, kterému toho po technické stránce nelze moc vytknout, hlavně je ale znepokojivý a svým způsobem přitažlivě zvláštní. Škoda jen, že pochmurná budoucnost diváky překvapivě neoslovila. Což zamrzí i kvůli kvalitnímu castingu – nečekaně obsazený Ralph Fiennes, démonický Michael Wincott, hysterická Juliette Lewis, nemilosrdný Vincent D´Onofrio i chladnokrevná Angela Bassett. Za mě velká spokojenost!! ()

Phobia 

všechny recenze uživatele

SPOILER ALERT! Lenny (Ralph Fiennes) je looser v tak trochu jiném světě končícího roku 1999. Své zážitky je možné díky pokročilé technologii nalít jinému člověku přímo do hlavy, nechat ho záznam událostí takřka prožívat na vlastní kůži, vidět vlastníma očima. A právě s těmito produkty obchoduje Lenny, bývalý polda a bezvýznamný šupák s nekonečnou zásobou falešných Rolexek, citový loudil a pouliční otloukánek. Když se mu jednou dostane do lebky "video" s perverzní vraždou, spouští pátrání na vlastní pěst (což obnáší dostávat stále přes držku a nechat se vytahovat z malérů tmavou kámoškou-bodyguardkou) a zároveň se pokouší chránit svou ex (což rovněž obnáší dostávat stále přes držku a nechat se vytahovat z malérů tmavou kámoškou-bodyguardkou). Zápletka se nakonec ukáže kapku triviální: zlí, zlí, zlí, rasističtí, sadističtí, psychopatičtí policajti versus dav samých hodných, milých, slušných, bezúhonných, zodpovědných, skvělých lidiček. A závěrečné odhalení vraha nemohlo překvapit snad nikoho, kdo v životě viděl alespoň dva kriminální filmy. S hodnocením mám zase dilema, kurňa. Obsazení je fajn, noir atmosféra ucházející, ale hlavní postava mi kdovíjak nesedla, zpracování mi úplně nesedlo (takové moc nahodilé, neučesané), zápletka mi nesedla a stejně se mi tři hvězdičky zdají málo... a čtyři příliš. Položme se tedy na otázku: mám potřebu to někdy vidět znovu? Vlastně ani ne, takže je rozhodnuto: 69% ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Jak vidno, na databázi sklízí Zvláštní dny rozpačitá hodnocení i komentáře. Mnozí si s touhle temnou akční kriminálkou se sci-fi námětem neví rady. Za sebe tvrdím, že jsem si tuhle kyberpunkem silně ovlivněnou záležitost se špinavými charaktery a apokalyptickou atmosférou velkoměsta, co už dávno nezvládá samo sebe, opakovaně skvěle užil. Tradičně dobrý Fiennes tady podává fantastický výkon a Juliette Lewis tady ještě nepoznamenaly drogové experimenty a plastické operace. Mám vlastně jen dvě výhrady. Kyberpunk tradičně pracuje se silnými ženskými charaktery a o Kathryn Bigelow se říká, že má koule. Její hrdinka nicméně vydá za větší vojenskou jednotku a ta akční část je díky ní poněkud přehnaná a lacině efektní. No a ten nůž zaražený až po rukojeť v zádech smolařského hrdiny by v reálném životě představoval předčasné ukončení zápasu a vlastně i filmového příběhu, nikoliv předehru k efektnímu zvratu souboje. Celkový dojem: 75 %. ()

Galerie (55)

Zajímavosti (25)

  • Ve scéně, kdy si Nero přehrává své chvilky s Faith, mu hodí Faith modrý ručník a řekne: ‚‚Otři mě‘‘. Je to odkaz na film Blade Runner z roku 1982, kdy Zhora hodí ručník na Deckarda a řekne to samé. (CliffLee)
  • Disky SQUID byly ve skutečnosti dodatečně vybavené Sony MiniDisc. (CliffLee)
  • Nerův Mercedes-Benz S500 z roku 1997 byl během natáčení ještě prototyp zapůjčený produkci přímo výrobci. (CliffLee)

Reklama

Reklama