Reklama

Reklama

VOD (1)

Bez milosti zabíjela v Tokiu, ale při poslední misi jí podstrčili jed. Teď má necelých 24 hodin na to, aby zjistila, kdo si objednal její smrt, a pomstila se. (Netflix)

Videa (2)

Trailer

Recenze (248)

JFL 

všechny recenze uživatele

Věrozvěsti z 87North Productions přinášejí další zázrak ze střední rozpočtové kategorie akčního žánru. Na jedné straně sice opakují osvědčenou formulku, kdy celý film vystaví na castingu a ústřední herecké osobnosti postaví na tělo akční sekvence. Ale ono to prostě zase skvěle funguje. Trademarkem choreografů a kaskadérů z 87Eleven je zapracování bolesti a únavy do choreografie akčních sekvencí, ale tady ještě násobí zhuntovanost a opotřebení materiálu viděné v "Atomic Blonde" . Zatímco tam Charlize Theron byla navzdory všem modřinám pořád dokonalý stroj na zabíjení, Mary Elizabeth Winstead se v "Kate" skvěle položila do role likvidátorky s urychleným poločasem rozpadu. Příznačně tak její figura mnohem více v soubojích chybuje, za každou druhou ránu, co dá, jednu schytá, ale o to víc zabejčeně se plahočí za svým cílem. Každá modřina, otevřená rána, podlité oko a cizí chlístanec krve na jejím zevnějšku se stává jednotkou na jejím barometru postoje "stejně chcípnu, všechno je mi u zadku". Jednotlivé akční sekvence vše řečené zúročují v prospěch neokoukané efektnosti. Současně si jako základ berou to nejlepší a nejstylovější z tradice thajské a japonské akční školy i scénografie a kombinují to s hravým formalismem západní tradice. Zásadním způsobem tuhle ženskou verzi "Cranku" dotváří vizuální stylizace, kde pod taktovkou kameramana Lyla Vincenta a režiséra Cedrica Nicolase-Troyana vzniká tvar, který ve vrcholných momentech působí jako anime kreslené digitálními neony (s konkrétními pasážemi evokujícími "Redline" či "Ghost in the Shell"). Vše dohromady z "Kate" dělá nejen skvostně uhrančivou a nakažlivě rozjařilou akční jízdu se zatraceně cool akční hrdinkou, ale také jeden z vrcholů akčního žánru posledních let. ()

maddy 

všechny recenze uživatele

Po všetkých tých priemerných (The Protégé, The Rhythm Section) až silne podpriemerných (Jolt, Gunpowder Milkshake) akčňákoch so ženskými hlavnými hrdinkami z poslednej doby som vďačný aj za toto. Kate má síce taktiež chýb na rozdávanie, ale aspoň sa konečne jedná o ženský akčňák, ktorému najlepšie ide to čo mu diktuje daný žáner ... a tým je akcia, ktorá je skvele natočená, dostatočne brútalna, neustále mení prostredie a ako správne uvoľnený, nenáročný akčňák tak Kate funguje veľmi dobre. Nepotrebuje nasilu tlačiť humor, ani robiť z hlavnej hrdinky smiešnu sexy bohyňu, ktorá v lodičkách dokáže vyviaznuť bez jediného škrabanca, práve naopak Mary Elizabeth Winstead tu dostane slušne po hube. Navyše Cedric Nicolas-Troyan má vizuál v malíčku, čo dokázal už pri dvojke Huntsman. V Kate ladí všetky zábery do ružovo-modra, neónového osvetlenia a prostredia Tokya, čo je samo o sebe neskutočne oku lahodiace. Akurát škoda, že občas to prestrelí a hlavne scény spoliehajúce výhradne na CGI efetky sa mu vďaka obmedzenému rozpočtu vyslovene nepodarili (viď úvodná naháňačka v ružovom aute a následná havária, ktorá pôsobí ako niečo čo vypadlo z Playstation 2). Polená pod nohy mu podhadzuje aj chabý scenár (čo čakať od Umaira Aleema, ktorý predtým napísal len C-éčkový akčňák s Bruceom Willisom), ktorý je až priveľmi priamočiary, vyluhovaný z tisícky podobných akčných thrillerov, s pochybnou motiváciou všetkých postáv a samozrejme jediného momentu prekvapenia alebo ozvláštnenia. To by sa možno pri podobnom akčnom B-éčku dalo prekúsnuť, no najväčšia škoda je, že tomu filmu v poslednej pol hodine brutálne spadne řetěz a po predošlých slušne našlápnutých 70 minútach zvolní tempo, uberie na akcii a do záveru už dobehne skôr na voľnobeh, aj to ho musí divák k záverečným titulkám vyslovene dotlačiť očami. Nakoniec tak doplatí na to, že Netflix opäť raz nepozná súdnosť a namiesto svižného 80 minútového akčňáku nám zase raz servíruje zbytočný (takmer) dvojhodinový epos a to je pri takomto jednoduchom akčnom B-éčku zakaždým problém. Ako jednohubka však Kate rozhodne neurazí. Určite nie tak ako tohtoročný Jolt alebo Gunpower Milkshare, kde sa demencia striedala s čistou núdzou. CELKOVO: 6/10 ()

Reklama

BMW12 

všechny recenze uživatele

Za mě fajn akční jednohubka, Mary Elizabeth Winstead je má oblíbená herečka a tady ta role jí sedla. Film je po akční stránce kvalitní a i ten příběh není tak špatný (až na ten překombinovaný konec), ale spíše mi úplně nesedl styl, jakým to bylo natočeno (např. na začátku filmu ta honička, to moc reálné nebylo, spíše jak z počítačové hry). ()

BoPo 

všechny recenze uživatele

Mary Elizabeth Winstead sa snaží byť herečkou, ktorá sama o sebe utiahne film. A keďže do všeobecného povedomia divákov vstúpila vďaka filmu Smrtonosná past 4.0, tak sa neustále pokúša presadiť v akčnom žánry. V rámci filmu Kate sa postave McClana priblížila zatiaľ najviac (nebrať ako lichotku). Neustále tu dostáva na držku, ledva sa drží na nohách, no aj tak vždy nájde energiu a spôsob, ako dať dole ďalších zloduchov. Japonská verzia Atomic Blonde: Bez lítosti sa samozrejme nekoná. M.E. Winstead nemá herecké kvality Charlize a ani nedokáže byť tak presvedčivá, pútavá, zaujímavá v súbojoch (za celý film v podstate potešil len jeden súboj, a to ten kuchynský). Navyše Mary nám stárne, takže pôvabom ju zatienila neznáma tvárička Miku Patricia Martineau. Mary, venuj sa vedľajším postavám osudových žien, tam žiariš (Scott Pilgrim proti zbytku světa, Fargo 3. séria). Tento pokus si zajtra už nebudem pamätať. Neúspešný režisér Cedric Nicolas-Troyan mi totiž nedal k tomu žiadny dôvod. ()

mzss1 

všechny recenze uživatele

[45%] Další taková rádoby variace na podobných přeakčnělých filmů viz John Wick, Atomic Girl nebo nedávný Výbušnej koktejl. Zde máme hlavní akční a zakrvácenou hrdinku bojující jako o život v podání Mary Elizabeth Winstead, kterou mám rád třeba ve třetím Nezvratným osudu, Smrtonosné pasti 4 nebo z Ulice Cloverfield 10. Akční vraždící stroj zde zvládla vizuálně dobře, a co se týče té AKCE, tak zpočátku se mi nezdála, ale poté jsem ji docela fandil. Jenže ta AKCE je asi tak jediný klad tohoto v podstatě „kopíráku Johna Wicka“. V druhé půli filmu jsem se těch akčních kousků už přejedl, prostě jich bylo zde ve filmu moc. Sakra, takto to vypadá, že nevím, co chci. Akční žánr miluji. Tohle je už takový modernější, méně rozpočtový a ne old school žánr akce, ale co už. Navíc mě zde vůbec nebavil příběh, nudné pojetí všelijakých záporáků, spiknutí apod. Ani Woody Harrelson mě zde moc nebral.  Takže díky solidní akci se to dalo dodívat do konce. Jen jí bylo zbytečně moc. Jinak z úvodu mi to přišlo takové chaotické a ta jediná naháněčka autem, kdy se Kate vybourala, to jsem myslel, že omdlím hrůzou, jak to bylo na oko dost digitální a snad i zrychlené, jak z nějaké PC hry. Naštěstí pak se to věnovalo soubojům a přestřelkám. Takže slabší průměr, nebo podprůměr. A asi bych to ani nedoporučoval nikomu. Kdyby se to nebralo tak vážně a mělo to odlehčenější scénky jako třeba ve Výbušném koktejlu, mohlo to být o ždibec lepší, ale co už ... ()

Galerie (6)

Zajímavosti (7)

  • Nealkoholický nápoj Boom Boom Lemon, ktorý Kate (Mary Elizabeth Winstead) hľadá , by ste hľadali úplne zbytočne. Je to fiktívna značka vymyslená len pre tento film. (beso74)
  • V úvodných záberoch filmu je naozaj vidieť Osaku. Najprv je to južná časť mesta so svojou dominantou - najvyšším mrakodrapom v Japonsku Abeno Harukas a oblasť Tennoji, v ďalšom zábere je pre zmenu vidieť Osackú zátoku a ruské koleso nachádzajúce sa v blízkosti Osackého akvária. (beso74)

Reklama

Reklama